Se ei välttämättä ole kumissa vikaa. Kuitenkin niitä on hyvä vaihtaa kumit kun kerran aukaistaa jarrusylinteria. Minä veikkaan että sylinteri on niin paljon ruostunut että sen takia se vuotaa. Näin on minulle aina käynyt.
Sylinterin pinta voidaan puhdistaa hienolla hiomapaperilla jotain yli 400 jopa asti 1000. Tietysti jos on vähän pienempiä kuoppia voidaan aloittaa karkeammalla hiomapaperilla, ja viimestellä hienommalla hiekkapaperilla. Pitäisi hiota tasaisti koko sylinterin sisäpintaa. Jos löytyy suuret kuopat, niin jarrysylinteri on heitettävä pois, sitä voidaan vain pelastaa suuremmalla männillä ja suuremmalla jarrukumeilla.
Siitten ilmaisuruuvi ja putkiruuvi helposti on roustunut kiinni, jos meinaat otta pois jarrusylinterin.
Ja välttää niitä unkarilaisia jarrusylintereitä. Minulla ne alkaa vuotaa kahden vuoden väliin. Tosiaan nyt pinnan karheuden parantamisesta ja mäntien rasvauksesta kolmas vuosi on mennyt. Vai johtuuko se siitä että saksalaisia takajarrusylintereitä hommattiin viime kesänä varastoon.