warreteam.com kirjoitti:
Mistä johtuu kun omassa Helmessämme lämmöt nousevat kun lämppäriä ei pidä täysillä? Homma on "ohitettu" kennon irroituksella ja kuuman ilman ohjaamisella ulos. Kuitenkin jäimme ihmettelemään tätä kun jäähdytyspuolella on kaikki uutta. Mittari/anturi p@skana (se on vielä vaihtamatta)

Mittarin anturin kanssa pelaaminen on aika turhaa hommaa, jos jäähdytys on muuten kunnossa.
Ajatte 95E:llä, eikö? Hyvä, säätäkää sytyksen ennakosta n. 1 mm pois ja laittakaa sytytyshetki tarkasti yläkuolokohtaan. Jokainen pytty on säädettävä erikseen kääntämällä ensin ykköspytyn katkojalla koko asetelman perussäätö kohdalleen ja sitten muut pytyt muiden katkojankärkien epäkeskoruuvilla. Ennakon ja sytytyksen säädön tarkin säätö löytyy kytkemällä tavallinen jännitemittari runkoon (maadoitus) ja kondensaattorin kärkeen (plussa). Kun mittari näyttää jännitettä, on sytytysvirta kulkemassa tulpalle, muuten jännite on nollassa. Männän paikan määrittelemisessä voi käyttää vaikka työntömittaa, joka työnnetään tulpanreiästä sisään ensin männän ollessa yläkuolokohdassa. Saatuun mittaan lisätään haluttu ennakko esim. 2,6 mm ja mäntää pyöritetään takaisin, kunnes työntömitta ottaa tulpanreikään kiinni.
Ja ajakaa 3% öljyseoksella ts. 1litra öljyä 33 litraan bensaa.Jos käytätte nk. esisekoitettuja perämoottoriöljyjä, on sopiva seos 1 L/ 25 litraa bensaa. Näin se vaan on kuulkaa, vaikka tehdas muuta väittää. Tämä ohje on saatu Hesassa Warren koneita ammatikseen korjanneelta kaverilta 90-luvulla. Siellä korjaamolla oli loota toisensa vieressä täynnä kärähtäneitä Warren mäntiä. Kaikki vain sen takia, että Itä-Saksassa alettiin huolestua savuttamisesta..
Näillä keinoilla warren kone alkaa kukkua ihan eri äänellä, raaka pauke tasoittuu tavalliseksi pöt-pöt - ääneksi.
Pitäisi alkaa lämpöjen tippua ja myös pysyä tasaisena.