warreossi kirjoitti:
Tuossa ns.ostalgiassa on se,että se on osittain kaipuuta johonkin turvalliseen,jota ei edes ehkä ollut olemassa.Homma koskee suurimmalta osaltaan entisiä DDR:n kansalaisia (poislukien Suomen Warre harrastajat..

) tai heidän jälkeläisiään joten kiinnostuneiden määrä ei ole maailman mittakaavassa valtava.Eipä Suomessakaan mitään hirveää hysteriaa synny vanhoista DDR:n aikaisista tavaroista.
Juuri näin se varmasti onkin. Tuohon nostalgia-arvoon pitää olla joku side olemassa. Tämä näkyy hyvin esim. tsaarinaikaisten tavaroiden hinnoissa Venäjällä, tuskin muu kuin venäläinen ostaja niistä sellaisia hintoja maksaisi.
Ja entiset Länsi-Saksan kansalaiset ja heidän jälkeläisensä eivät varmaan juurikaan ole kiinnostuneet DDR:n aikaisista tavaroista, koska omaa sidettä niihin ei ole. Ehkä niihin liittyy vielä lisäksi halveksuntaa, esim. BMW AG ole koskaan historiikissaan halunnut mainita mitään Awtovelon Eisenachissa BMW:n nimellä tehdyistä autoista ja moottoripyöristä.
Hiljattain oli myös lehtijuttu, jossa prototyyppiasteella oleva Trabant Nt -sähköauto on vaikeuksissa, koska se ei löydä sijoittajia auton suunnitteluun tuotantoasteelle.
Ja jos itse joskus ostaisin Warren, niin ehdottomasti se pitäisi olla 311, koska sellainen on itsellä nuorena ollut. 353 Warreen ei itsellä taas ole mitään omakohtaisesti liittyvää. Harrasteajopeliin pitäisi aina liittyä joku "omakohtainen tarina".
