Auto on ollut nyt jonkinaikaa ajossa ja kilometrejä tullut n. 1 000 km. Mitään ongelmaa ei ole esiintynyt.
MZ harrastajia kävin kotikunnan leirintäalueella tapaamassa ja olivat tyytyväisiä, kun oli myös nelipyöräisiä kulkineita DDR:stä paikalla. Haran pariskunta oli myös läsnä ja Teppo Saarinen. Tepon kanssa käytiin samana viikonloppuna Kowan Teknologian päivillä Säynäniemessä. Siellä ei muita Wartburgeja ollut mutta yksi Trabant oli.
Etu-ja takapyörän laakerit vaihdoin varoiksi Eisenachin matkaa varten. Olisivat varmaan vielä kestäneet, mutta jyrisivät joissain pyörissä ja avatessa huomioi. että vaseliinit oli jo aika jämeitä.
Etunavat oli hiukan tiukat irrottaa, mutta ilman massaulosvetäjää lähtivät hyvin irti, kun jarrusatulan pulteilla jarrulevyn asentoa vaihtamalla pulpeilla levystä hieman painoi. Takalaakereista sisemmän sai pienellä ulosvetäjällä vedettyä kätevästi kun otti ulosvetäjän "jalat" pois ja laittoi pitkän pultin ulosvetäjän rungosta läpi ja veti laakeria hylsyllä, jonka kavennettu pää sopi laakerin sisäkooliin. Näin lähti laakeri helposti pois. Soveltamalla olemassaolevilla välineillä ilman alkuperäisiä erikoistyökaluja pärjäsi hyvin.
Sain Haralta lahjoituksena Eisenachissa valmistetun Micros A 150 RTF mono auroradion, jossa on ULA alue. Taidan vaihtaa sen nykyisen Sharp radiokasettisoittimen tilalle. Länsimainen radio ei oikein pidä kanavaa kohdallaan.
Pikku juttuja mm. bensaletkun pätkä tankista polttoainelinjaan uusiksi velä ennen Muuramea ja Eisenachin Heimweh tapahtumaan. Aina voi jotain häiriötä tulla mutta moni asia on nyt ennakoitu ja niin toimimalla luotto ajoneuvoon onnistuneisiin ajolilometreihin :waron hyvä.
