Olikohan "toveri sladimirin" käyttämä öljy GL-4, vai GL-5. Jos oli GL-5 ja vielä mineraaliöljyä, niin varmasti rutisee vaihteet.
Horst Ihlingin kirjan suomennoksessa ei mainita ATF:ää. Eikä mainita warreteamin sivuilta saatavassa saksankielisessäkään kirjassa. Suomennoksissa on aina se riski, että suomentaja laittaa sekaan omia näkemyksiään. Tiiä sitten noista kirjoista, kun niissä lukee, että warressa olisi 2-tahtinen ottomoottori. Olen elänyt siinä uskossa, että ottomoottori on aina nelitahti.
Mistä kummasta ne sitten keksi -80 luvulla alkaa käyttämään ATF:ää? Kun siihen asti olivat käyttäneet "oikeaa" manuaalivaihteiston öljyä. Öljy-yhtiön myyntimies myi sitä mielellään?
Mutta on siellä warressa hypoidipyörästö, ainakin tämän mukaan:
http://www.wartburgpeter.de/tg_getriebe6.htm vasen kuva ylhäällä. Sehän pitää tietenkin huomioida öljyä valittaessa. ldm-tuning:kin myy GL-4 öljyä, joka sopii myös hypoidipyörästöön:
http://www.ldm-tuning.de/en/artikel-6620.htm?a=allNo, tärkeintähän on, että siellä lootassa on öljyä. Eikä sillä kai warressa niin väliä kestääkö loota esim. väärällä öljyllä 200tkm, vai oikealla öljyllä 300tkm.

Tykkään vaan pohtia näitä teknisiä asioita. En aina suoraan niele sitä kun sanotaan, että "Näin on aina tehty! Siksi näin tehdään aina."