Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 17/28   [ 280 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 19 Maalis 2017, 11:02 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 322
Sanoisin, että selviä leikkautumia männissä, suuruuksista ei kyse. Myös kuluneita helmoja. Ne sitten kolisee, kilisee. Kuten myös vähänkin väljät männäntapin laakerit. Laakeripesät näyttävät asiallisilta. Putsaa vaan karpat hyvin pois, myös tiivistepinnoilta, ennen uudelleenasennusta. Koska tarkoitus on saada pohja niin hyvin kiinni, kuin mahdollista, juuri laakerien tiukkuuden vuoksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 16 Touko 2017, 11:28 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Rupesinpa kasailemaan konetta kun vaimon auto lähti maalaukseen ja lohkoja puhdistaessa huomasin että kampiakselin tiivisterenkaiden urissa oli tiivisteliimaa. Kuuluuko ollakkin vai onko joku kotiseppä ne sinne joskus pursottanut?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 17 Touko 2017, 21:06 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Nytpä olisi kone paikallaan mutta startti antautui lopullisesti. Ehjää saa tarjoilla....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 18 Touko 2017, 22:39 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Startin sain entrailtua jotakuinkin toimivaksi, purin moottorin tänään vielä toistamiseen ja vaihdoin kampiakselin kierokankineen tuon värinän takia...lopputuloksena sama **rkeleen jyrinä ja värinä on tallella. Nyt alkaa melkolailla pitkälti olla motivaatiot käytetty tämän auton rassaamiseen.

Tähän mennessä tehtyä:
-kaasarin sisuskalut uusittu
-bensapumpun sisukset uusittu
-sytkä säädelty
-tulpat, johdot ja puolat uusittu
-kokeiltu eri vauhtipyöriä ja kytkimiä
-löysäilty ja kokeiltu eri tukikumeja
-puristukset mitattu
-männät punnittu
-vaihdettu kampiakseli
-vaihdettu kannentiiviste
-rukoiltu ylempiä voimia

...eikä millään ole ollut vaikutusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 19 Touko 2017, 10:12 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1469
Onko kampiakselin värinänvaimenninta vaihdettu? Eihän värinä tule vaihteiston tukikumin kautta? Joku aiemmin epäili, että akseli olisi väljä lohkossaan. Ei ole moista vastaan tullut, mutta teoriassa mahdollista.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 19 Touko 2017, 11:52 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 892
Paikkakunta: Sipoo
Saatko käytettyä konetta irti autosta esim moottoripukissa?
Saisi ongelman kohdistettua ensinnäkin varmuudella moottoriin.
Siitä sitten paineasetelmaa irti, koe käyttö. Startti irti (tietenkin käydessä), niin saa varmuudella eliminoitua vaihtoehtoja pois.
Sitten vain osien vaihtoa niin kauan että vika löytyy. Ja jos ei löydy niin vaihtaa koko koneen ennen kuin motivaatio koko autoon menee.
Helpompi käytellä pukissa kuin joka kerta jumpata konetta paikalle ja pois.

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 ”coupe” -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59
EMW 327-2 -55


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 19 Touko 2017, 12:16 
Työn sankari
Työn sankari
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2010, 19:36
Viestit: 52
Paikkakunta: Tampere
Vaihdelaatikon tukikumin pettäminen aiheutti ilmeisesti mulla yhdessä vehkeessä helvetinmoisen kojetaulun jyrinän. Tämä ilmeni vain liikkeellelähtiessä. Pettämisen huomasi vasta kun kampesi vaihdelootaa takapäästään ylös sorkkaraudalla. Onhan sulla ollu vaihdeloota tuettuna kytkinkopan tienoilta kun moottoria nypitään pois ettei retkahdus rikkonut kumia entisestään?

_________________
Warreton!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 19 Touko 2017, 12:18 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Värinänvaimennin on vaihdettu myös ja vaihteiston tukikumia löysäilty mutta ei vaikutusta, tarpeeksi tukevaa moottoripukkia ei ole tarjolla. Siinähän se olisi hyvä tosiaankin testata. Konetta aukaistaessa huomasin että ykköspytyn kampikammiokin on puhdas verrattuna kakkoseen ja kolmoseen, myöskin ykköspytyn tulppa oli kostea. Siinä pytyssä uskoisin vian olevan mikäli se moottorissa on. Senkin huomasin että kone oli sisältä aivan märkä bensasta, ei nyt lammikkona mutta kuitenkin. Taidan vielä piruuttaan tulpata tuon bensapumpun reijän vaikka se kolmosen kohdalla onkin.

Niin, ja yksi outo oirehan on se että strobolamppu ei vilku mistään tulpanjohdosta.

Vaihteiston pää on ollut tunkin varassa ja tukikumi on uusi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 19 Touko 2017, 13:31 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 322
Onhan sytytyshetket ja -järjestys ok. Moottorissa pitääkin vähän olla lientä, kiertäähän poltto/voiteluaine kampikammion kautta. Ja kone aivan värinättömästi koskaan toimi. Katsoitko merkkilampulla ajoitukset: Lampun johdot puolalle, kun kampiakselia kiertää, lampun sammuessa on kipinän aika. Ja mittaus mieluiten tulpanreiästä. Ao. mittalaitteella, tai heittokellolla, johon tehty istukka entisestä kynttilästä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 19 Touko 2017, 17:15 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Sytytyshetket ovat niin lähellä kuin ne työntömitalla ja yleismittarilla sain, ei ollut lamppua ja heittokelloa käsillä.

Koitanpa ihan piruuttaan löysätä korinpultit rungosta, konehuoneesta kun kaasua käyttelee niin käteen moottorin värinä ei tunnu yhtään sen kummemmalta kuin missään muussakaan kolmipyttyisessä.

Niin ja vaihdelaatikkokaan tuota ei tee, sitä pyöritin jo aiemmin porakoneella.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 17/28   [ 280 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com