Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/4   [ 39 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 24 Elo 2014, 01:00 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 809
Paikkakunta: Pietarsaari
Saksassa on läppäohjaukset tehty. Tässä on kirjoitettu "membraanikoneesta" muiden virityksien kanssa. Paljon on uusia alumiinikannet on valettu, mihin kaivataan jäähdytykanavat polttokupin ympäri.

http://www.w311.info/viewtopic.php?f=2& ... &start=300

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 28 Tammi 2016, 21:24 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 115
Paikkakunta: pirkanmaa
353WR kirjoitti:

Muuten, tossa yhessä jutussa neuvottiin jikovin käyttöä kilpa-ajossa ja toisessa taas 3.kaasutinta järjestelmä. Onko kokemuksia mikä on "parempi/tehokkaampi" käyttää?


Tän hetken sääntöjä en tunne mutta silloin kun kakkosryhmässä oli kaasarit vapaat mulla oli Tillotsonin kalvokaasarit (2kpl). Ne oli varsin toimiva yhdistelmä. Täysin tunnottomat pahimmillekaan röykyille ja toimivat vaikka ylösalaisin(on testattu). Ei Jikovikaan kelvoton ole mutta pensan pinta ei tahtonut pysyä vakiona kun kynnettin oikein syvällä spooreissa numerolla 190 ja jotain.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 18 Kesä 2016, 23:38 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 23:48
Viestit: 9
Paikkakunta: Jokela
Tänään bongasin varsin erikoisen häristimen; Opel Kadett C warren koneella ja mirafiorin laatikolla.
Koneessa oli muutamia muutoksia, jotka toivottavasti selviää kuvasta.

https://goo.gl/photos/BamtQEVDYKxttoHi6

_________________
-Eero


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2016, 15:11 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1823
Paikkakunta: Global


Mitäs raati on mieltä tästä viritelmästä? 353W:n tekniikkaan on tullut mm. katalysaattori.

Youtubessa kirjoitettu:

After some questions from you I added a new video and short commentary, which can explain our testing changes made on the Wartburg 353W. The sound is interesting too!
1) First silencer is replaced with catalytic converter (increase sound, but absorbs smoke and smell).
2) Engine has much longer separate exhaust pipes for every cylinder (good for high RPM, bad for low RPM).
3) More powerfull electronic ignition with variable timing (produces less smoke, increases RPM and improves burning of anriched mixture during acceleration)

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2016, 18:59 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:20
Viestit: 142
Paikkakunta: Kerava, Finland
Siinä ei kauaa ehdi katin sisuskalut vanhentua...

_________________
On Warreton! Ex. W353 2D Roadster vm. 1982, W1.3 4D Sedan vm. 1990


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2016, 22:34 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2010, 22:58
Viestit: 267
Muuttuva ennakko, harmi ettei näy miten toteutettu. Onkohan sellaisia paljonkin tehty....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 31 Joulu 2016, 19:42 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 809
Paikkakunta: Pietarsaari
Löytyy yksi järjestelmä missä säädetään sytytysajankohta tutussa linjassa kierrrosluvun mukaan. Jos muistan oikein se oli otettu jostain moottoripyörästä.

Sitten on yksi henkilö, joka asensi sytytyskärjien levyyn vaijerin, jolla hän ajaessa sisältä päin pystyy vääntämään levyn ja siten säätää sytytysajankohtaa.

On myös "Vabufan" saksassa, joka ohjaa sytytysajankohdan pienen tietokoneen avulla. Aika on vähissä saadakseen tietokoneen suorittamaan kaikki laskutoiminnot.

Nuoruudessani haaveilin sähköpiirin millä sytytsajankohtaa säädettäisiin. Säätöpiiri tuntui toimivan, mutta en onnistunut katkaisemaan sytytysvirran. Kun otin virransyöttöä pois, niin joskus kipinä saattoi esiintyä, muttei muuten. Lopulta paloi kalliin transistorin, ja hommat jäi siihen. Nykyisen Wartburg transistoroidussa sytytysjärjestelmässä käytetään kahdet voimatransistorit peräkkäin esivahvistuksen jälkeen. Eläkepäivänä saattaa olla että jatkaisin tutkimukset sitä käyttäen.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 01 Tammi 2017, 14:22 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1438
Trabantiin tuli ennakonsäädin 1966, mutta vanhaan palattiin takaisin. Tuo kaksitahtisen ennakonsäätö ei taida olla ihan selkeä homma. Ilmeisesti vastapaineella ja sen vaihtelulla on merkitystä ihanteelliseen ennakkoon. Kierroksien mukaan aikaistuva ennakko ei ilmeisesti toimi, vaan jossain vaiheessa ennakkoa on taas lähdettävä myöhäistämään. Joissain perämoottoreissa kaasun asento siirtää ennakkoa samalla. Jos tämä olisi helppo asia, se olisi toteutettu jo ajat sitten. Jos markkinoilla olisi nakutusanturi selkeällä merkkivalolla, voisi tuota ennakkoa tutkia ihan koeajamalla ja ennakkoa kabiinista säätämällä. Ei ole sellaista nakutusilmaisinta vielä silmiin sattunut.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 31 Tammi 2017, 23:24 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2014, 11:50
Viestit: 49
Mites SAAB sai asian sujumaan, sillähän oli "tavallinen" virranjakaja ja yksi puola, paitsi 92:ssa oli Trabantin tyylin kela per sylinteri. Ja sytytys säätyi ollen lopulta 3000 paikkeilla sama kuin Wartburgeissa eli lähti 18 asteesta eyk ja asettui sitten siinne 22 korville. Mites EMW309...onko siinä jakaja?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin virittäminen
ViestiLähetetty: 01 Helmi 2017, 23:07 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 369
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
F9:ssä on jakaja.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/4   [ 39 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com