Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 13/28   [ 280 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 28  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 10 Elo 2016, 18:55 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 804
Paikkakunta: Pietarsaari
Eli kyllä se on jotain moottorin kanssa.

Kun pitkäammunta ei tärpännut, niin voidaan vielä kaukoammuntaa kokeilla. Löytyy kahdenlaiset kampiakselit, puolivastapainolla ja täysvastapainolla. Täysvastapainolla (pyöreät levyt) on asennettu värinänvaimennin kilahihnapyörällä. Sitä värinänvaimenninta ei tarvittu puolivastapainolla. Mitä tapahtuu jos kiilahihnapyörän kumivaimennus olisi rikki? Löytyykö kellään siitä kokemuksia.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 10 Elo 2016, 19:10 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Olinpa sopivasti nenälläni tässä auton edessä ja katsoin värinänvaimentimenkin, ehjä oli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 10 Elo 2016, 19:53 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 117
Paikkakunta: pirkanmaa
Joskus olen hakenut hiukan vastaavaa vikaa, ei kylläkään warresta vaan vivasta, kaasari purettu monta kertaa kunnes auringon paistaessa sopivasta kulmasta häämotti imusarjassa jotain outoa. ilmanputsarin paksu kuminen tiiviste oli melkein venttiilissä kiinni. rautalankakoukku ja hetki taiteilua ja voila,moottori kehräsi kuin uusi :fingers:

edit: tuli mieleeni että jos tulppa kastuu niin vika voi olla ihan hyvin vaikka tulpassa itsessään. Tätä saattaa tukea huomio että strobo ei tunnista. Jotkut tarvikestrobot ovat senverran ronkeleita että vaativat kunnon jännitepiikin ja jos tulppa on oikarissa niin jännite ei nouse tarpeeksi liipaisua varten.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Viimeksi muokannut santtuvaari päivämäärä 10 Elo 2016, 19:59, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 10 Elo 2016, 19:56 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Totta tuokin, joskus metsästettiin kaverin corollasta vastaavaa ja kaasarissa siinäkin oli vika. No, kone on jo lattialla niin pitää nyt vaikka ihan huvikseen tarkistella löytyykö tuolta mitään. Kaasuttimen läppäakseli näkyy ainakin vuotavan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 10 Elo 2016, 20:35 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Eipä sieltä ihmeitä löytynyt, joskus seisonnan aikaan kytkinpöly oli ainakin laskeutunut tiiviiksi massaksi vauhtipyörän yhdelle reunalle ja paineasetelma ei ollut aivan keskellä. Sillä nyt tuskin on mitään väliä kun vaihtaa asentoaan joka kerta kun kytkintä käyttää.

Vauhtipyörässä kytkimen kitkapinta on näköjään saanut joskus lämpöä....


Liitteet:
IMG_20160810_192300.jpg
IMG_20160810_192300.jpg [ 125.95 KiB | Katsottu 9251 kertaa ]
IMG_20160810_190559.jpg
IMG_20160810_190559.jpg [ 71.54 KiB | Katsottu 9251 kertaa ]
IMG_20160810_185312.jpg
IMG_20160810_185312.jpg [ 140.07 KiB | Katsottu 9251 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 10 Elo 2016, 22:49 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 804
Paikkakunta: Pietarsaari
Olet nopea!

Kun olet vauhdilla, niin ei ole paljon vaivaa ota irti 14 ruuveja lisää, että moottorin alapohja voidaan nostaa pois. Jätä kahdet keskeiset reunaruuvit vähän sisään, niin niiden naputtamalla saat alapohja irtomaan ohjaustapista. Voit sitten tarkistaa laakerit, jos niitä nyt jostain ihmeen takia olisivat väljäät taikka jäykät.

Tuskin auttaa, mutta minä mieluiten vaihtaisin vauhtipyörää. Koivulahdessa FWP:llä oli paljon käytettyjä moottoreita ja vaikkapa hänelle olisi irrallinen vauhtipyöräkin.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 11 Elo 2016, 10:11 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1469
Vaihtoon tuollainen vauhtipyörä. Vauhtipyörän vaihto toisesta akselista on aina hieman epävarma homma, mutta en ole huomannut mitään ongelmia tärinän suhteen. Vauhtipyörässä on 1.syl ykk. merkki, jonka tulee osoittaa ylös. Ilmeisesti tasapainoituksen takia, kun eihän tuossa muuta ulkoista eroa ole. Vauhtipyöriä ja muutakin käytettyä osaa löytyy tarvittaessa.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 11 Elo 2016, 10:32 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Vaihtoon se meneekin, pitää varaosa autosta katsoa millainen siinä on. Kiitos vinkistä, en olisi tuota merkkiä varmasti itse hoksannut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 11 Elo 2016, 20:30 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 391
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Katso sitten että kampiakselin ja vauhtipyörän, sekä pulttien varmistuslevyn ja vauhtipyörän vastinpinnat ovat varmasti puhtaat jotta ne saa toisiinsa kiinni mahdollisimman hyvin.

Kerran tuossa kilpamoottorissa ihmettelin ylimääräistä rousketta ja kolinaa, joskohan kampiakseli on tiensä päässä tai männät halki jo useammasta kohtaa..

Sitten kun tuli otettua startti pois.. jaha.. vauhtipyörä lonksuu väljänä vinottain toista senttiä. Kaikki pultit vielä paikoillaan eikä vauhtipyörän reiätkään olleet vielä soikeita.
Kone pois, pyörä pois, putsaus ja takaisin kiinni :kiire:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353w Tourist -78
ViestiLähetetty: 11 Elo 2016, 22:50 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 117
Paikkakunta: pirkanmaa
Toi vauhtipyörän irtoaminen oli kisakoneissa kyllä jonkinlainen ongelma johon kokeiltiin kaikenlaista. 12.9 pultit tuppasivat katkeilemaan ja kohtalaisen toimiva ratkaisu oli 10.9 pultit ilman varmistuslevyä tai aluslevyjä ja locktite lukitus. En nyt muista kireyttä enkä locktiten numeroa mutta pultin specseistä löytyy kilot ja lukite oli astetta järeämpää, ei kuitenkaan ihan laakerilukitetta.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 13/28   [ 280 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 28  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com