Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/5   [ 47 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 09 Touko 2025, 11:08 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 97
Juuri noin. Kannattaa kiristää niin monta kertaa kun kiristyy. Myös itse pultit kannattaa rasvata ettei kansi jää jumiin. Sitäpaitsi nuo tiettyyn astelukuun käännettävät pultit ovat venyviä. Tällä varmistetaan riittävä puristus tiivisteen painuessa. Tällaiset pultit ovat myöskin kertakäyttöisiä. tm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 09 Touko 2025, 18:42 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1470
Tarkennus vielä Tompan kirjoitukseen, eli astekiristettävät ovat yleensä venyviä. Warren pultit eivät sitä ole, paitsi myynnissä olevat oikean DIN:in mukaiset vaarnaruuvit venyvät poikki jo 6kpm momenteilla huonouttaan. Varokaa niitä! Olen korvannut vaarnat täysikierteisellä 10,9 kierretangolla, jonka pitäisi kestää suuriakin määriä. Totuus näissäkin on, että 6kpm on maksimi. Materiaali ei ole sitä mitä luvataan. Oikealla DIN:llä olevassa pitäisi olla upotus-syvyyttä 2.5xhalkaisija, eikä näitä saa kunnollisena mistään. Lyhyemmällä kierreosalla oleva nousee ylös lohkosta ja sitten ei ole kivaa. Haka-Auton varastossa tuli puulaatikollinen vaarnoja maininnalla "älä käytä kannenpultteina. Max 5kpm!". Ilmeisesti näitä on mennyt myyntiin, kun olen nähnyt kannenpultteja, jotka ovat jo venyneet. Tarkistakaa aina kannenpultin paksuus, että se on tasainen koko kierteettömältä osalta.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 06 Kesä 2025, 22:48 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 400
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Mitähän eroa rumpu- ja levyjarrullisen taka-akselissa oikein on kun noinkin ehdottomasti kielletään käyttämästä osia ristiin?

Mitään selvästi näkyvää eroa ei löydy kun katselee netissä julkaistuja kuvia, varsinkaan kun tuossa tiedotteen tekstissä mainitaan erosta aika ympäripyöreästi.
Tästä ei sitten löydy mitään mainintaa teknisten muutosten luettelossa!
Tuntuisi, että mikäli tämä on tosiaan noin ehdoton kielto, niin olisi asiasta maininta..

Stigu, voisitko ottaa autosi tukivarresta kuvan, minkälainen tukivarsi siinä on?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2025, 15:14 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1470
Tässäpä ihmeteltävää. Puhutaan jarrusylinteristä, mutta sehän kiinnittyy jarrukilpeen. Etu-rumpujarruilla olevissa oli isommat takasylinterit, mutta tuliko edes kilpiin muutosta ennen kuin jarrukengät muuttuivat kapeammiksi? Joissain kuvissa näkyy vahvikepalat tukivarsien sisänurkissa. Tällainen muutos ei kuitenkaan aiheuttanut vaihtokelpoisuuden muutosta. Odotellaan seuraavia huoltotiedotteita.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 21 Kesä 2025, 19:57 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 811
Paikkakunta: Pietarsaari
Toveri Sladimir kirjoitti:
.....

Sytytysennakko on hyvin yleisesti ollut 3,58mm ennen yläkuolokohtaa. Jossain myöhemmässä tiedotteessa tulee varmaan eteen 1. sylinterin ennakon muutos 2,5mm eykk, koska sytytyskilinä on voimakkainta 1. sylinterissä..... -tyypissä tilanne on päinvastainen.

Hetken jo mietin, mikä on ennakko milleissä, kun ilmoitettiin vain ennakkoaste 19......


Satuin lukemaan tämän vuoden vanhan viestin vasta nyt. Eli syynä miksi ajan vain 15° ennakkolla pohjaantuu isän viimeistä Warresta vm.1981. Se oli kyllä herkä nakuttaa enemmän voimaa käyttäessä. Kun myöhästin ennakko 15°, niin voitiin ajaa normaalisti 80 km/h ilman nakutusta.

Olinko Wartburgin insinööriä viisampi, vai oliko sen alkuperin säädettu 19° asteeseen, mutta sytyyysmerkki edelleen oli 22° paikalla?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 21 Kesä 2025, 20:39 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 811
Paikkakunta: Pietarsaari
warremies kirjoitti:
Mitähän eroa rumpu- ja levyjarrullisen taka-akselissa oikein on kun noinkin ehdottomasti kielletään käyttämästä osia ristiin?

Mitään selvästi näkyvää eroa ei löydy kun katselee netissä julkaistuja kuvia, varsinkaan kun tuossa tiedotteen tekstissä mainitaan erosta aika ympäripyöreästi.
Tästä ei sitten löydy mitään mainintaa teknisten muutosten luettelossa!
Tuntuisi, että mikäli tämä on tosiaan noin ehdoton kielto, niin olisi asiasta maininta..

Stigu, voisitko ottaa autosi tukivarresta kuvan, minkälainen tukivarsi siinä on?


Tässä kaksi kuvaa warreni vasemman puolisen takatukivarresta. Isäni ajoi ilmeisesti kiven päälle, ja iskunvaimentajan kiinnikketta sai kolhun, ja onko sen kiinnitysruuvia alkuperäinen?


Liitteet:
DSC00333.JPG
DSC00333.JPG [ 78.64 KiB | Katsottu 59 kertaa ]
DSC00331.JPG
DSC00331.JPG [ 82.55 KiB | Katsottu 59 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 21 Kesä 2025, 22:24 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 400
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Kiitos Stigu kuvista!

No niin, nyt kun lukee ajatuksella tuon huoltotiedotteen tekstin 70-luvun sanastoa käyttäen:

"Levyjarruilla varustetuissa autoissa ovat alatukivarret rakenteeltaan pyöräsylinterien kohdalta erilaiset kuin tähänastisessa rakenteessa.."

Toveri Sladimir kirjoitti:
Etu-rumpujarruilla olevissa oli isommat takasylinterit, mutta tuliko edes kilpiin muutosta ennen kuin jarrukengät muuttuivat kapeammiksi?


Sitten seuraavaksi katsoo niitä varaosien tilausnumeroita ja osan kuvausta, niin onhan siinä ihan selvästi kirjoitettuna, että vollständig!

-> Siis kyseessä on täydellinen asennusvalmis tukivarsi JARRUINEEN! :vihellys:

Toisin sanoen on kiellettyä käyttää väärän kokoisia takajarrusylinterejä, etenkin siten, että toinen on isompi kuin toinen, mutta myöskin isoja levyjarrullisessa autossa ja pieniä eturumpujarrullisessa. Tukivarsi ei itsessään oikeasti ole sellaisenaan omana osana kyseessä tässä kiellossa.. (Mitä osia on ollut tuolloin toimitettavissa korjaamoille ja varaosamyyntiin?)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/5   [ 47 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com