Käytin uudemman internet-selailijan, ja sillä mainokset eivät peittänyt tekstiä. Eli tässä jonkunlaisen käännöksen lopuista kuvista:
Kuva 8: Yllättävän kallista näyttäytyy ohjaamoa. Selvä on, ettei kovamuovia vaikuttaa kovin luksusta, mutta todettava on, että länsimaisen VW Golf ei ollut sen parempi.
Kuva 9: Kuka olisi odottanut että tällaisessa vanhannäköisessa autossa löytyisi LED-diodit (vasemmalle bensamittari ja alhaalla lämpötila). Ja kuka tunne nykyaikasen auton, missä on mittapyörä 100 metrille?
Kuva 10: 1000 kilon hyötykuormalla B 1000 alkaessa 1961 kerättiin paljon pisteitä asiakaskunnalta. Siihen aikaan se oli vielä erittäin paljon. Arvostettiin vielä sen alhaisesen kynnyksen sekä 6,4 m3 kuormitustilan.
Kuva 11: Tässä hakattiin varmasti usein, ja vanha hyvä liukuikkuna kuului myös B 1000:n alkuvarusteisiin...
Kuva 12: ...kuten käytännöllistä "salakoteloa" vasemmalle Barkas-puolella.
Kuva 13: Sadalla kilometrillä Barkas nieli noin 12 litraa bensaa. Kun katsotaan valitun tekniikan (2T-moottori kaasuttimella) ja CW-arvoa (tuskin parempi kun tasavallan palatsia), se on kuitenkin ylipäätensä säästäväinen.
Kuva 14: Keskellä 80 -luvulla Barkas oli vaikean operation edessä. Se oli 58 hevosvoiman moottorin transplantaation. VW-bussi T3 antoi terveiset. Kuitenkin ei voidaan sanoa että Barkaksen tehonlisäystä paljon hyötyi uutta länsimaisesta kilpailusta vastan, esim. VW esitti 1990 uuden T4-bussin.
Kuva 15: 10 huhtikuuta 1991, kun lähes 18000 pikakuljetusautoa oli valmistettu, tuotanto oli pakko lopettaa. Sitä ei enää voinut myydä. Tänään se on uudestaan rakastetun auton. Ihailijat arvostavat vanhanaikaista tunnelmaa, koska vielä löytyy hyviä yksilöitä, joiden hinta pyörii 4000 euron paikkeella. Ja varaosasaatavuus on iloitsevaa hyvää. Loppujen lopuksi se on tyyppiä "Happy End".
_________________ Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
|