Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 7 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 23 Loka 2024, 08:58 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1436
Avataan erillinen osio huoltotiedotteista keskusteluun.

Sytytysennakko on hyvin yleisesti ollut 3,58mm ennen yläkuolokohtaa. Jossain myöhemmässä tiedotteessa tulee varmaan eteen 1. sylinterin ennakon muutos 2,5mm eykk, koska sytytyskilinä on voimakkainta 1. sylinterissä. Tähän varmaankin syynä pakosarjan epäsymmetrisyys, jolloin 1. sylinterin vastapaine on suurempi. Huomioitavaa on, että 311-malleissa pakosarjan suunta on toinen. Mäntien asennusvälys oli 311-malleissa 3. sylinterissä isompi ilmeisen leikkantumisherkkyyden takia. 353-tyypissä tilanne on päinvastainen.

Hetken jo mietin, mikä on ennakko milleissä, kun ilmoitettiin vain ennakkoaste 19. Näköjään Haka-Auton puhelin oli ruuhkautunut, kun tarkentava ohje tuli myöhemmin.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 23 Loka 2024, 13:11 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 60
Paikkakunta: Urjala
Vanhemmassa korjausoppaassa annetaan sytytysennakoksi 22 astetta eli 3,58 mm ennen yläkuolokohtaa. Onko tuo 19 astetta sitten oikea uudemmissa moottoreissa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 23 Loka 2024, 17:37 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1436
Sehän oli korjausohje nakutusilmiöön. Täytyy muistaa, että silloin ajettiin 92:lla ja nykyisin 98:lla. Pitäisin tuon 22-astetta (3.58). Jos nakuttaa, niin 1.sylinteriin 2.5mm. Jos vieläkin, niin sitten muihinkin sylintereihin. Isommat/isompi pääsuutin myös vähentää nakutusta. Joistain (kaikista) on kantta plaanattu, joka osaltaan lisää nakutusherkkyyttä. Nakutusta on helppo tutkia vetämällä ryyppyä hieman päälle. Jos loppuu, niin suuntinta isontamaan. BVF:ssä 5-10 pykälää isompi on hyvä ja Jikovissa 5 pykälää kumpaankin kurkkuun (ykkösen suutin siirretään kakkoseen ja ykköseen uusi suutin). Minulta nämä löytyy.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 23 Loka 2024, 18:32 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 60
Paikkakunta: Urjala
Jos Haka Auton puhelin on ruuhkautunut toimii Pöljän varaosakeskuksen huoltopalvelun vastausprosessi loistavasti.

Nyt kun asian lukee huolella, niin ymmärtää myös lukemansa ihan oikein toisin kun ensi lukemisella kävi. :happy 2:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 24 Loka 2024, 10:46 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 86
Tuo 92 oktaanisen käyttökin perustui väärään käsitykseen. Ohjekirja ja korjaamokäsikirja puhuvat kyllä 88 oktaanista, mutta moz normin mukaan. Täällä käytetyn Ron normin mukainen olisi ollut 96 oktaaninen. Ei ihme että nakutti ja mäntävauriot olivat yleisiä. tm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 28 Loka 2024, 10:02 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1436
Varsin erikoinen huomio tuo oktaaniluku.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin huoltotiedotteiden kommentointi
ViestiLähetetty: 28 Loka 2024, 10:34 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 86
Älä muuta sano. Kannattaa lukea Warremiehen perusteellinen selvitys aiheesta tekniikka osastolta DDR polttoaine MOZ 88. tm


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 7 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com