warreteam.com kirjoitti:
Eli mittarit näyttää oikein ilman valoja? Se on toinen asia että minullakin on ongelma lämmön kanssa. Kun warressani tuulitin pöyrii vesipumpunakselin päällä voin ajaa vain 60 km/h ettei se ylikuumenisi. Nyt on tuuletin viritetty pysyväksi akselin mukaan. (Katso kuva alhaalla)
Asia auttoi, mutta edelleen on vähän ongelmia. 1,5 vuotta sitten lähdin aamulla pohjanmaalta Idän ihmeen tapauksiin. Muutaman kilometrin jälkeen lämpömittari oli normaalitilassa. Sen liikkui noin 3 mm kytkeässäni valot pois/päältä. Miten päivää tuli lämpöisemmäksi, mittari nousi pikkuhilja punaiselle 100 km/h ajaessani. Koska myös noin 0.5 L jäähdytysnestettä häipyi matkassa, arvasin sylinterikannen tiivistettä. Eli viime talvena kunnostin vanha sylinterikannen vesipumppua sekä tasoitin sylinterikannen. Noja, itse asiassa purkasin 2 muuta vanhaa sylinterikannettakin.
Tämä kesä olen aloittanut raamin kunnostusta. Jäähdytysnestettä oli kyllä puhdasta, eli en enää olen varma johtuuko lämpöongelmani sylinterikannentiivisteen vuodosta. Kohta asennan moottorin taikaisin ja asennan korjatun sylinterikannen samalla. Vasta keväällä pääsen tarkistamaan olenko ollut väärällä polulla läämpövirheen etsiässäni. (en halua ruuvuta kylmyydessä, puhumattakaan maalivaurioden korjauksesta)
Minä en usko että sytytyshetken myöhempään asettaminen vaikuttaa lämpötilan alentaminen. Itse asiassa minun warreni kulkee 15° ennen YK, koska haluan välttää nakuttaminen.
Eli sinun warressa voisin ajatella että sylinterikansi on vääntynyt, ja tiiviste edelleen vuotaisi. Vuotavan tiivisteen kyllä huomataan monesta muusta merkistä, joista sinä et ole huomannut tai kirjoittanut. Mittarin tarkistusta minusta nyt näyttää olevan oikeata jatkotoimipidettä.
Muuten minä kiristän kannettani 65 Nm:iin.