Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/8   [ 72 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 13 Tammi 2018, 13:35 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 272
Hitsattu oli. :thumbpup:

ab Fahrgestell-Nr. 64 5473

Einführung anschraubbarer vorderer Kotflügel. Schraub- statt Schweißverbindung im Bereich des Windlaufs durch zwei Sechskantschrauben M 5. Austauschbar. Bei Ersatz neuer Kotflügel - alte Karosserie - muß der Kotflügel im betreffenden Bereich nachgekantet und mit Windlaufpfostenrahmen verschweißt werden

kertoo: http://wiki.w311.info. Jos vajaalla taidollani jotain ymmärrän tuosta, on etulokasuojat vasta joulukuun 16.-63 jälkeen ruvettu ruuvailemaan kiinni.


Viimeksi muokannut hara päivämäärä 23 Tammi 2018, 19:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 23 Tammi 2018, 00:28 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Valitsin siisteimmän vaihteiston ja ulkoistin laakeroinnin ja uusien kuorien vaihdon Nokian WEB-Getriebe reparaturwerkstatt:lle. Purkamisen jälkeen selvisi, että ainoastaan siirtäjäakselit ovat vielä käyttökelpoisia. Kaikki hammaspyörät paskana, siirtäjät loppu, lukitukset hitsaamalla kiinni ym. vähemmän kivaa. Oikea kyläseppä Kainuusta on ollut asialla. Uutta tulee siis perävälitys, tasauspyörästö, sivu- ja pääakseli hammaspyörineen, pakin rattaat, vapaakytkin 65-versiona, siirtäjät, laakerit, lukkolevyt, pultit ja kuoret.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 23 Tammi 2018, 08:10 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Tulleeko tähän aito -57 laatikko vai joku tuoreempi versio?
Mulla olisi yksi -57 laatikko jos oikein puristeja halutaan olla...
Tämänkään kunnosta ei tietenkään ole mitään varmuutta.

Noita kuvia kun katsoo ja juttuja kuuntelee niin tuo oma cabrion laatikko taisi olla joku suurempi ihme poikkeus...

AJ

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 23 Tammi 2018, 11:32 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Aito ja alkuperäinen on hävinnyt, eikä sellaista varmaan mistään löydä. Nyt kuoret on jostain "välimaastosta, välitykset normaalit ja perä 312-mallista. 2-4 synkronoitu, 2-4 vinohampaiset, 63- vapaakytkin ja 65 vapaakytkimen kytkentälaite.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 23 Tammi 2018, 11:39 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Onko tuossa ollut jotenkin poikkeava laatikko tavalliseen 57:aan verrattuna?

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 23 Tammi 2018, 16:43 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Itse itselleni vastaten, 60 vuoden käyttöohjeessa ilmoittaa 3 ja 4 vaihteelle eri välityksen muutoin samat välitykset.

Onko sitten näissä ensimmäisissä ollut vielä jotain eriä?
Oliko näissä jo 2. vaihde synkronisoitu? Eikö se tullut vasta 58 mallissa muuten?

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 24 Tammi 2018, 10:18 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Nuo välityserot selviää tiedoista, muusta ei tietoa olekaan. Toisaalta näitä alkusarjan autoja ei muutoslistoissa mainita. Onhan tässä isot jarrut, uudempi maski, vesipumpullinen laturi ym. ihmeellistä. Kuka tietää totuuden? Ei varmaan kukaan.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 24 Tammi 2018, 16:25 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Täällä oli 311/-63, josta väsähti pari, kolme kertaa perävälitys. Samanlaista jälkeä, kulki ja kolisi, kun vauhtiin sai, sen verran rattaat ottivat. Syy tähän ehkä pienempitehoiselle koneelle suunniteltu toosa. 1000cc:n 50 taisi olla liikaa. Joten jos käyttöautoa teet, sitten voi harkita 353:n toosaa. Jos sen saisi vetareille sopimaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 24 Tammi 2018, 18:44 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 272
tuota vesipumpun ja laturin risteytystä ihmettelen...Saabissa taisi sellainen olla, jossain DKW:ssä? Kaivelin sen, mitä äkkiä pystyin ja ainut kuva vesipumpusta, mitä löysin, oli taulussa 23B jossa osanumerolla 392 0 05 013 0 Wasserpumpe Typ R-UP/K für Sportwagen Typ "WARTBURG"(varaosaluettelo 1958). Tämä ei, kuvasta jos jotain ymmärrän, tule moottorin kylkeen (kuten 311 tropiikkipumppu 60K) vaan erillisellä pitimellään linjaan muiden siivapyörien kanssa. Eli on hihnavetoinen. Miten tahansa: Oleellista on, että jaksat tehdä auton ilmiasuunsa oikealta näyttäväksi. Jos joku tulee ja sanoo jonkun kohdan olevan toisin ja tuo osat tullessaan, häntä voipi kuunnella. Korjailee sitten yksityiskohtia, kun se on mahdollista. :thumbpup:


Viimeksi muokannut hara päivämäärä 25 Tammi 2018, 06:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 24 Tammi 2018, 23:38 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
vanhawarristi kirjoitti:
..... Joten jos käyttöautoa teet, sitten voi harkita 353:n toosaa. Jos sen saisi vetareille sopimaan.

Ymmärtääkseni nuo vetarit joutuu muokkaamaan vaihdelaatikoiden eri levyeden takia ja pyöränapan erilaisen rakenteen takia. Ja saattaa olla että joku rungon palkkikin tulee 353:n vaihdelaatikon eteen. Mutta se on kyllä mahdollista vaihtaa laatikkoa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/8   [ 72 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com