Alapallonkumi: 1.Pyörä pois. 2. Alapallonmutteri 24mm avaimella pois. 3. Väännä alatukivartta esim. rautakangella alas. Pallonivelen tappi ei ole kartio! 4. Irroita pallonivel 13 mm avaimella.
Yläpallonkumi: 1.Pyörä pois. 2. Yläpallonmutteri 24mm avaimella irti. 3. Aseta moskan kiilapää napakannakkeen päälle ylätukivarren viereen ja lyö toisella moskalla toisen moskan kantaan. 4. Irroita pallonivel 13mm avaimella ja iskarin palloniveleen kiinnittyvä mutteri 17 mm avaimella.
Suojakumin vaihto (koska suojakumeja on erinlaisia eri valmistajalta, täytyy kiinnityksessä tehdä valintoja tilanteen mukaan.: 1.Laita palloniven ruuvipenkkiin kiinnitystappi ylöspäin. 2.Poista kumi, puhdista vanhat rasvat ja voitele vaseliinilla. 3.Voitele pallonivelen akseli kohdasta, johon suojakumin sisäkaulus asettuu 4. Asenna uusi kumi paikoilleen ja kiristä suurempi kaulus rautalangalla, jos kumissa on ura langalle. Urattomassa mallissa on terävä olake pallovelessä olevaan uraan, jolloin voi käyttää nippusidettä kumin kiinnitykseen. Sikaflex kumin kiinnituksen varmistamiseksi ei ole pahaksi. 5. Mikäli kumi nousee yläkaulukseen herkästi, älä laita sisäkaulukseen lankaa ollenkaan, niin tappi kääntyy kumin sisällä herkemmin. Jos se ei pysy paikoillaan, laita rautalanka. Jos sisäkaulus kiristetään tiukaksi, kumi taipuu kääntymisessä ja kumi on lyhytikäinen.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Varo murrosnivelkumin vaurioittamista. Varo kääntämästä napaa liikaa sivulle, ettei vetoakselin sisänivel tule ulos pesästään. Tässä yhteydessä on hyvä raottaa vetoakselin sisänivelenkumia ja lisätä sinne rasvaa. Menestystä!
_________________ PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat varaosat@warreteam.com 0400-142568
Viimeksi muokannut Toveri Sladimir päivämäärä 01 Elo 2017, 10:12, muokattu yhteensä 1 kerran
|