Toveri Sladimir kirjoitti:
O-rengaskokeilut meneillään. Tuo seosputki+tiiviste on ihmeellinen osa, kun sitä ei näy missään varaosakirjassa. Tämä on kuitenkin osa, mikä on monella rikki. 312-kirjassa on jo pystykaasutin, vaikka ensimmäiset tulivat vaakaimulla. KHara on sitkeää lajia, kun ei ole siirtynyt helpompaan malliin alkuperäisyyden juurikaan kärsimättä
. LDM on tosiaan ottanut nämä hankalat tiivisteet valikoimaansa, joten oli aika selvittää omat varastot ja sieltäkin ne löytyy. Väittäisin, että 1mm paksuus on kuitenkin se oikea vahvuus isoissa oleellisissa renkaissa, jos tuolla 0,5mm pinnanlaskulla on mitään merkitystä. Neulan alle tulee alumiinitiiviste, joka omalta osaltaan vaikuttaa pintaan. Pinnankorkeus onkin sitten hieman vaikeampi säädettävä...
Siitä sitkeydestä tiedä....Toki nurkista löytyy pystyversiot ja varmaan yksi tsekkihärpäkekkin...ehkä ei sentään BVF40-mallia. Pikkuveli saattoi myydä sen jollekin mersumiehelle
Mummun Mersun osia trokatessaan. Jotenkin vaan tuo 362 miellyttää silmää ja on eksoottisemman näköinen...
Tarkistin 311varaosakirjani vielä kerran eikä siellä tosiaan ole koko putkea tiivisteestä puhumattakaan. Niissä kojeissa, mitä olen purkanut, on ollut joko jotakin tiivistemassaa, repeillyt o-rengas tai sitten littana levy. Pitää vielä tutkia erään teknisen oppilaitoksen koemoottorina olleen kaasutin, mitä hänen sisältään löytyy.