Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 22 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 13 Syys 2016, 16:06 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 13 Syys 2016, 15:55
Viestit: 4
Kun auto on seisonut esim. vuorokauden, joutuu kaatamaan bensaa ilmanputsarista että lähtee käyntiin.
Toimii kyllä moitteetta edellisen operaation jälkeen ja käy tasaisesti muutenkin.
Mistähän tuota ongelmaa kannattaisi ensimmäisenä etsiä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 13 Syys 2016, 19:47 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Jani Laakkonen kirjoitti:
Kun auto on seisonut esim. vuorokauden, joutuu kaatamaan bensaa ilmanputsarista että lähtee käyntiin.
Toimii kyllä moitteetta edellisen operaation jälkeen ja käy tasaisesti muutenkin.
Mistähän tuota ongelmaa kannattaisi ensimmäisenä etsiä?


Olisko tuo ongelma bensapumpussa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 13 Syys 2016, 21:07 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Bensapumpun oltava kunnossa (kalvo ja venttiilit) sekä koneessa oltava puristuksia ja kampikammion tiivistyksen kunnossa.

Sitten lista, jonka vinkit tulleet Alhon Timolta:

-Sytytystulpan kärkiväli 0.6mm, eikä yhtään enempää
-Tulpanhattujen vastus kunnossa (hiili murentuu)
- Puolien kontaktit kunnossa. Puolan käämi tulee langalla mutterin alle ja seuraavan mutterin alle tulee liitin joko + tai jakajalta tuleva johto. Näissä useasti hapettumaa, jos alkuperäiset puolat. Kannattaa purkaa liitos kääminpäähän asti ja puhdistaa kontaktipinnat.
- Jännitehäviöt minimissä. 6v-järjestelmässä kulkee suuret virrat, joten virtalukon ja kaikkien liitosten oltava kunnossa. Kannattaa mitata jännite suoraan puolalta, kun katkojankärki on kiinni.
-Kaasuttimen sekoittajaputken alapäässä on kumitiiviste, joka usein jopa puuttuu. Kaasutin valuu ja pinta laskee.
-Sekoittajaputki on kiristetty liian tiukalle, jolloin putkessa olevat "ikkunat" ovat painuneet kasaan.

Näistä vinkeistä ei ole omakohtaista kokemusta, koska 6-voltin vehkeet ja BVF-sivuimukaasutin ovat tuntemattomia. jos asia kiinnostaa, niin etsitään räjäytyskuvia kaasarista, pumpusta yms.

Hyvä, että saatiin keskustelu käyntiin 311-mallin käynnistysongelmista.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 14 Syys 2016, 20:12 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 21 Joulu 2014, 17:49
Viestit: 53
Mulla oli vähän samaa ongelmaa.Laitoin uudet sisuskalut polttoainepumppuun.Aikaisemmin polttoaine valui pumpusta takaisin ja 6 v taitaa olla sen verran heikompi pyörittämään ettei alipaine riitä pumppaukseen. Tai saattaa mun tapauksessa olla vikaa myös tiivistyksessäkin.Tuo kun on ensimmäinen Warren moottori jonka olen kasaillut.Korjaantui jonkin verran.Nyt joutuu laittamaan bensaa kolmen päivän seisonnan jälkeen.Sain Visulahdessa T. Alholta neuvoja kaasuttimen suhteen mitä kannattaa tarkastaa.En ole vielä ehtinyt tarkastaa kaasutinta mutta onhan tässä syksy aikaa.Samat neuvot on kyllä edellisessäkin viestissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 21 Helmi 2017, 23:33 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 272
Tuossa kehittelin teoriaa BVF 362-kaasuttimien ongelmista yhdistettynä tyhjään pumppuun: kun kaasutin tyhjenee huonojen tiivisteiden takia, aukenee neulaventtiili ja pumpun hennot venttiilit eivät jaksa kauaa vastustaa kiusausta vaan päästävät polttoaineen takaisin tankkiin. Siinä sitten sahataan naama punaisena (kokemusta on) akkua tyhjäksi. Tätä nykyä olen viimein saanut yhden, ehkä kaksi kaasutinta pitämään nestetä edes yön yli sisällään. Toki vähän soveltaen liki oikean kokoisia fiibereitä ja nousuputken juuressa o.rengasta ja tiivistemassaa. Joskus kokeilin toista merkkiä tiivisteliimaa tai tahnaa ja ikäni mä muistan sen: Mömmö lähti hitusina liikkeelle ja tukki verenkierron välillä kokonaan. Oli se hauskaa talvipakkasella ja viimassa puhdistaa, että pääsi kotiin.

Se vaan on ollut ikävä temppu, että ovat nuo tiivisteet tehneet hiukan DIN-normista poikkeaviksi joten niitä ei meinaa löytyä ja varsinkaan sitä tärkeintä eli nousuputken tai hajottimen juureen kuuluvaa suht,pehmeää kumia. O-rengasvalikoimista ei sopivaa ole tullut vastaan. Toisekseen; kun menee normivaraosakauppaan, törmää jopa siihen, ettei henkilö edes tiedä, mikä on fiiberitiiviste. Kiersin kerran Lahdessa useassakin liikkeessä ja siellä itseasiassa kävi niin, että ainut joka tiesi heti hakemani , oli sellainen lähempänä 20 v ollut neitonen ja hänkin valitteli, ettei ole hyllyssä vaan tilattava olisi keskusvarastosta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 21 Helmi 2017, 23:52 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 13 Syys 2016, 15:55
Viestit: 4
Tilanne parani aluksi bensapumpun vaihdolla ja tuloputken puhdistuksella.Vika ilmeni kuitenkin pian takaisin ja nyt ei ole lähtenyt muuten kuin 12v apupirralla käyntiin.Täytynee puhaltaa tuloputki uusiks läpi ja laittaa kaasariin menevään letkuun takaisku venttiili,jos se vaikka auttaisi. Vai onko jollain ehdotuksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 22 Helmi 2017, 09:05 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Sähköinen pumppu piiloon, niin pääsee ongelmista.
Vanhan pumpun voi jättää koristeeksi paikalle.
Mulla ei jaksanut pumpata oma pumppu ollenkaan.

AJ

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 22 Helmi 2017, 10:19 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Jos jollakin olisi lista tarvittavista fiibereistä, niin voisin tarkistaa varastot. Fiibereitä kyllä löytyy, mutta kohde on epäselvä. Samoin tuo sekoittajan O-rengas, mutta sellaisia ei ole tainut vastaan tulla?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 22 Helmi 2017, 11:04 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2014, 11:50
Viestit: 49
1x20,2x25x1,5
1x24,2x29,8x1,5
1x12x15x1,0
2x8x11x1,0
1x6x9x1,0

ensimmäinen luku on tarve yhtä laitetta kohden ja varsinkin nuo isoimmat ovat hankalia sovittaa väärän kokoisista. Ehkä tuolla paksuudellakin on merkityksensä? Polttoaineen pinnan korkeutta ajatellen? Sehän mitataan kohokammiosta ja on kaiketi jossain yhteydessä hajotinputken yläreunan kohtaan kurkussa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 27 Helmi 2017, 21:53 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Fiiberit taitaa löytyä kaikki. Ei ne ihan samoilla mitoilla ole, mutta muutamissa on oikeat varaosanumerot. Mihinkähän tulee 3x7x1 kumitiivisterengas? Täytyy näistä koota jonkinlainen setti sivuille. Näköjään neulaventtiilin alle on alumiinirengas ja bensaletkun banjoon vielä fiiberit. Hieman harmaalla alueella tämä sivuimukaasutin toistaiseksi, mutta eiköhän tässäkin viisastuta.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 22 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com