santtuvaari kirjoitti:
Mä kiristin sekä kilpurin että asiakkaiden kannenpultit aina 8 kpm. tiukkuuteen ja tiiviste kiinni liimalla molemmin puolin. Ei tullut koskaan mitään valituksia että olisi kansipahvi pettänyt. Ongelmahan oli että tiiviste liukui sivuttain pois paikaltaan ja homma korjaantui liiman ja tiukkuuden avulla. Samalla vaihdoin ala-arvoista materiaalia olleet vaarnapultit ihan tavallisiin 8.8 pultteihin ja lohkossa olevat kierteet putsattiin ja voideltiin grafiittivaseliinilla.
Varaosakataloogi kertoo vaarnan lujuudeksi 10.9. Haka-Auton osissa oli laatikoittain kannenpultteja, jotka eivät olleet lähelläkään tuota lujuutta. Ilmeisesti näistä tuli sitten palautetta asiakkailta, kun olivat hylkytavaraa. 8.8-pultille ei kyllä luvata lujuutta edes normaalin ohjearvon verran. Tuota DIN 935 10.9 vaarnaruuvia ei löydy sitten mistään maailman kolkasta uustuotantona. Teetettynä hinta nousee yli kipukynnyksen. Yksittäisiä kappaleita löytyy silloin tällöin Unkarista, mutta Sakemannitkin nostelevat käsiään. Helppohan tuo on korjata normaalillakin pultilla, jos ulkonäkökysymyksiä ei mietitä. Voisi kyllä kokeilla paljonko 8.8 vaarna oikeasti kestää, niitä kyllä saa isommissa erissä tilattua. Olikos Santtu tosiaan niin, että 8.8:lla uskallat vetää 8 kpm saakka?