Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Hieman Haka-Autosta
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=49
Sivu 2/5

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 21 Joulu 2010, 02:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

Toveri Sladimir kirjoitti:
Jotta asia ei vaivaisi päitämme, kysyin tuosta rungolla ajelusta Haka-auton entiseltä korjaamopäälliköltä. Kuva on 70-luvun alusta, jolloin Warren edustus siirtyi Regolta Haka-autolle. Regolta siirtynyt moottoriasentaja sai tehtäväkseen nostaa korin pois uudesta Warresta. Alustalla ajeltiin ja sitä kuvattiin todennäköisesti markkinoinnin käyttöön. Sen jälkeen kori asennettiin takaisin ja auto palautettiin uudenveroisena myyntiriviin.


Legendaarista! Tälläistä "helmi" informaatiota voi saada vain warrefoorumilta = Kiitokset Toverille salapoliisintyöstä 8-)

Kirjoittaja:  warreossi [ 23 Joulu 2010, 16:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

Muutama kuva Haka-Autosta.Edellä mainittu tarina korin poistamisesta rungosta saa epäilemään,että onko seuraavat kuvat samaisesta tapahtumasta?Kuvat on otettu 1.3.1973.


Kuva


Kuva


Kuva

Maahantuojan palvelua vuodelta 1979.Kuva Tuulilasi-lehdestä
Kuvissa maahantuojan teknikot Jorma Haaranen ja Hans Lindberg.
Jälkimmäinen tietänee Warren Ja Mazdan maahantuonnista ja muutamista
Trabantin maahantuonti yrityksistä varmasti kaiken.

Kuva

Eisenachissa järjestettyä koulutusta.Kuvan ottohetki ei tiedossa.

Kuva

Tämä kuva ei ole Haka-Autosta.Kuvan Autotalo on jäänyt minulle epäselväksi.Kuitenkin 60-luvulta ja
ilmeisen uusi Warre kyseessä.Kuskin päässä ajalle tyypillinen hattu.. ;)

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 23 Joulu 2010, 21:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

Tuo X-kilpisen Warren kuva varmaankin Muuramen Autotalon pihasta.

Kirjoittaja:  heikki [ 24 Joulu 2010, 08:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

Joo, hiukan Muuramesta Jyväskylään päin tuo autotalo, aivan ysitien vieressä. Nykyisin talossa mm. automaattibensa-asema, ad- korjaamo, kahvila, automyyntiäkin...varmasti mielenkiintoisia perinteitä omaava kauppapaikka.

Kirjoittaja:  emppu [ 29 Joulu 2010, 19:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

Soittelin ja juttelin Hans Lindbergin kanssa aikanaan, kun taistelin omaa W1.3:a kilpiin. Oli äärimmäisen mukava ja auttavainen kaveri! Hänellä oli vielä tuolloin W1.3:n ensiesittelytilaisuuden kutsukorttikin työhuoneensa seinällä. Ei kuitenkaan ollut itse ollut ko. tilaisuudessa. Oli kuulemma ykskolmosen tuontia vähän Suomeen suunniteltu, mutta suunnittelun asteelle se sitten jäi.

Kirjoittaja:  warreossi [ 16 Helmi 2011, 23:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

Näköjään on kuvat hävinny johonkin..ne on kuitenkin edelleen tuollaisessa kuvablogi.comissa.mutta sieltä ei näköjään saa linkittää kuvia suoraan tänne.Täytynee keksiä joku tapa saada kuvat näkymään.Onko joku vastaava palvelin jolla ei ole suoralinkitys estoa?..Ja kuvat taas nähtävillä..:)

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 17 Helmi 2011, 23:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

warreossi kirjoitti:
Näköjään on kuvat hävinny johonkin..ne on kuitenkin edelleen tuollaisessa kuvablogi.comissa.mutta sieltä ei näköjään saa linkittää kuvia suoraan tänne.Täytynee keksiä joku tapa saada kuvat näkymään.Onko joku vastaava palvelin jolla ei ole suoralinkitys estoa?


http://photobucket.com/ on hyvä ja superhelppo käyttää. Laita privaa jos on ongelmia edelleen niin keksitään jotain muuta. ;)

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 18 Helmi 2011, 11:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

Tuo 1.3-mallin maahantuonti tyrehtyi siihen, että sen hinta olisi ollut korkeampi kuin Mazda 323:n. Ilmeisesti eivät halunneet myydä niitä ollenkaan, tai luulivat oikeasti Warren olevan moottorin vaihdon jälkeen ylivoimainen tuote!

Kirjoittaja:  warreossi [ 10 Elo 2014, 21:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

Tämän autotalon tarina on hyvä päättää tähän,tilat ovat nykyisin tyhjillään

Kuva

Halli jossa myös Warret olivat esillä

Kuva

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 10 Elo 2014, 23:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Hieman Haka-Autosta

Halli oli valmistettu 1972 ja 2013 sitten lappu luukulle. :sad: Ei varmaan lähdetty sen takia, että halli ei olisi ollut enää toimiva.

Mazdan, jonka myynnillä Inchcape käsittääkseni tekee tuloksen, huippuaikaa oli 80-luku jolloin paletissa oli vaikka mitä mielenkiintoisia malleja (121 Cabriotop, 323 GTI /GTX 4WD, 626 GTI / 4WS, 929 V6, MX-5, RX-7). Merkki oli myyntilistojen kärjessä mutta nyt ollaan marginaalimerkki verrattuna niihin aikoihin. Sitten oli harharetki Fiskerin kanssa, jonka tarina oli kuin elokuvista.

Sivu 2/5 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/