Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 1 viesti ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Suzuki kaksitahtimoottorin historiaa ja läppäventtiili REED
ViestiLähetetty: 20 Marras 2018, 20:30 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 27 Syys 2015, 00:08
Viestit: 12
Paikkakunta: Liperi
Hep ja tarpeetonta nippelitietoa. Näistä päristimistä / kehitysvaiheista kehittyi aikanaan myös nämä Suikin pikkumönkiät joita nykyään markkinoidaan Jimny-nimellä.

tämän jakamiseen innoitus löytyi lomalla riksakuskin 3pyörätaksista. kovin tutun kuuloinen pörpötys ja tuoksu kantautui pakoputkesta. Kyselin mikä toosa siellä on.. Kuski raotti konetilan kansia, sieltä löytyi nätti 600 kuutioinen 3-pyttynen 2-tahtimoottori, vesijäähyllä ja yhdellä kaasuttimella, Suzuki. Laitteen ikä ei avautunut, mutta luultavasti 80.lukulainen ja päivittäisessä käytössä edelleen. Ajomies näytti peukkua hyvin rulaa ei ongelmia, toisin kuin kiinalaisissa.


siitä sit Googlen ihmeelliseen maailmaan selvimään:

Suzuki oli viimeinen japanilainen autonvalmistaja kaksitahtimoottorin tiimoilta. Ensin kopio saksalaisilta ja siitä liikkeelle.

google käännöstä:
Suzulight SF-sarja

Esiteltiin huhtikuussa 1955, "SF" oli "Suzuki Nelipyöräinen auto". [1] Työt olivat alkaneet tammikuussa 1954, ja myös etumoottori, takapyöräveto ja takamatkustautunut muotoilu otettiin huomioon. [2] Ensimmäinen Suzuki perustui läheisesti Lloyd 400: een , joka valittiin sen jälkeen, kun Suzuki oli myös ottanut huomioon Citroën 2CV: n ja Renault 4CV: n . [3] Suzulight SF jakoi Lloydin poikittain asennetun etupyörävetoisen aseman ja kaksisylinterinen kaksitahtimoottori oli kapea-ikäinen kopio Lloyd'sista käyttäen samaa 66,0 mm (2,60 tuuman) iskun. Sillä oli rumpujarruja ympäri, oli 2 990 mm (117,7 tuumaa) pitkä, 1 295 mm (51,0 in) leveä ja 1400 mm (55,1 in) pitkä, ja akseliväli on 2000 mm (78,7 tuumaa) ja edessä 1 045 mm ja takapyörien raide . Pienemmän porauksen ja tuloksena olevan 359,66 cc (21,9 cu in) moottorin takia se täytti japanilaisen Keijidoshan (kevyt auto) lainsäädännön .

FB

Moottori nähtiin ensimmäisen kerran ilmassa jäähdytetyssä muodossa, varustettu yhdellä kaasuttimella, vuonna 1961 Suzulight Carry FB . Tässä moottorissa on seoslohko ja seos pää, pettää Suzukin juuret moottoripyörän valmistajaksi. Se sai myös kolme päälaakeria. Tyhjennys on 359 cm3 (21,9 tuontia), reiästä ja iskusta 61,0 ja 61,5 mm. [1] Alunperin se kehitti tämän pienen hyötyajoneuvon 21 PS (15 kW). Modernisoidun Carryn debyyttinsä kesäkuussa 1965 LC10-moottori sai Suzukin uuden itsevoitelevan "CCI" -järjestelmän ( C ylinder C- luokka). Ohjaamon L30 Carry -moottorialustalle 1966 kehitettiin moottorin vaakasuoraan asennettava versio, johon käynnistin ja generaattori yhdistettiin ja asennettiin suoraan kampiakselin etuosaan.

Vuonna 1969 L40 Carryissa tarjottiin ensimmäisen kerran suurta voimaa sisältävä reed venttiili . Teho kasvoi 25 PS: iin (18 kW) 6000 rpm: llä, [2] Solex-tyyppisellä vaakatasolla Mikuni 30 PHD-kaasuttimella. [3] Moottorissa oli myös uusi LJ10 Jimny off-roader. FB-moottorin 27 PS (vielä 6000 rpm) versio, joka nyt sisältää Suzukin parannetun "CCIS" (Cylinder Crank Injection ja Selmix) voitelujärjestelmä [4] ilmestyi Jimnyssä tammikuussa 1971 ja sittemmin Carryissa huhtikuussa samana vuonna. Samalla kaasuttimella varustettuna, vääntömomentti on 3,7 kg⋅m (36 N⋅m; 27 lb⋅ft) 5000 rpm: llä. [5] Tämä moottorin versio painaa 50 kg (110 lb) ilman lähetystä. [6] Alkuperäinen ilmajäähdytteinen FB-moottori keskeytettiin elokuussa 1972 (kun L40-auto vaihdettiin), koska vesijäähdytteiset moottorit olivat yhä suosittuja Kei-segmentissä. [7]


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 1 viesti ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com