Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=20
Sivu 10/14

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 09 Huhti 2019, 22:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki

Mitäs tuolla tynnyrillä tarkoitat? Jos tulee täysi wiskitynnyri, niin ei kai se haittaa :happy 2: Jotkut ajavat 1-pyttyisiä sorvilla, mutta onkohan se pytty silloin kiinni pakassa ja onkohan sillä merkitystä?

Kirjoittaja:  warremies [ 09 Huhti 2019, 23:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki

Tynnyrimäisyys, muoto, jossa sylinteripinnan keskialueen halkaisija on suurempi kuin päissä.
Tiimalasimaisuus, muoto, jossa sylinteripinnan keskialueen halkaisija on pienempi kuin päissä.
Kartiokkuus, muoto, jossa sylinteripinnan toisen pään halkaisija on suurempi.

Edellämainitut muodot saa helposti koneistettua esim. sorvatessa kun on johteissa välyksiä, ohut tai muuten sopimaton/liian pitkä terävarsi tai teränpidin.

Sitten kun kiinnittää koneistettavan kappaleen huonosti ja puristelee sen sopivasti, saa kaupan päälle vielä soikeutta tai kolmiomaisuuttakin.

Aiheesta kun poiketaan, niin miksi perinteisen teknologian lattahihnan hihnapyörät ovat tynnyrimäisiä? Wanhan liiton tietäjät osaavat kertoa tämän heti..

Kirjoittaja:  pyhimys [ 10 Huhti 2019, 07:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki

Syyt on varmaan nuo ja lisäksi huuhtelu, imu ja pako aukot aiheuttaa jotain kun leikkaus loppuu hetkellisesti ja terän rasitus muuttuu.

Ja kysymykseen vastaus on, että tynnyri keskittää hihnan automaattisesti jolloin hihna ei lähde siivapyörältä pois, näin esim maamoottorit ja rattorit

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 10 Huhti 2019, 10:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki

Jaa, mietinkin pitkään, että lieriömäisyyden nopeasti ymmärtää. Tosiaan, aukkojen ylityksessä tulee tosiaan omat heittonsa, jos jokin kohta antaa myöten ja tuollaisessa pitimessä kun terä on, niin varmaan näin myös tapahtuu. Nelitahtisen pytty varmaan helpompi, mutta kuka nyt sellaisten kanssa puuhastelisi :vihellys:

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 11 Huhti 2019, 20:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki

Mä tein joskus etukammioihin soviterenkaita ja kahden suden jälkeen vasta uskoin että 10x10 millin teränvarsi taipuu kun otetaan yli kymmenyksen lastua.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 12 Huhti 2019, 00:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki



3D-mallinnettu 353 8-)

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 30 Huhti 2019, 13:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki

GTA -peliin on tehty myös mahdollisuus ajaa 353W:lla :C:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 22 Touko 2019, 15:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki

Barkaksesta hieno esittely:



https://www.youtube.com/watch?v=iZ6ULhI ... HyZpADLeyE

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 11 Kesä 2019, 22:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki

https://www.vezess.hu/vezetunk/2019/06/ ... i-XInA-qmE

Turvallista kyytiä? :vihellys:

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 13 Kesä 2019, 22:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Muutama Warre / Trabant / IFA / Barkas linkki

Luultavasti se oli Wabant autoa.

Sivu 10/14 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/