warreteam.com kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Bensapumppu on ihan uusi ja kyllä tarkoitus on ottaa paljon varaosia mukaan.
Eihän matkalla voi kuin kone keittää, kaasariin tai bensansyöttöön tulla ongelmia tai sähköt alkaa reistailee? Warren yleisimmät harmit ovat tosiaan moottorin lämpötilaan ja bensan saantiin liittyviä. Bonuksena voi joskus tulla pakoputken viimeiseen pönttöön reikä vanhenemisen/ruosteen takia, mutta se vaatii jo aika paljon kilometrejä. Minulla joskus katkesi pakosarjan ja pakoputken välinen laippa, joka johtui tukkoon menneestä pakoputken viimeisestä pöntöstä. Moottorin ominaisvärinät väsyttivät valuraudan ja POKS! Tulos: pakokaasut omaksi iloksi matkustamoon - ei kaikki, mutta tarpeeksi, että pää tuli kipeäksi.
Halpa bensasuodatin pumpun ja kaasarin välille estää kaasarin suuttimien tukkeutumisen, maksaa pari euroa ja on pieni vaiva laittaa paikalleen.
3% öljybensaseos on matka-ajossa korkeammilla jatkuvilla nopeuksilla kannattava valinta, suosittelen - vaikka takana tulevat eivät hihku riemusta..
Joku joskus sanoi, että Warren paras tekninen oivallus on taakse vedetty pakoputki

.
Kannen ruuvien kiristäminen 8 kpm arvoon on minulle yllättävä tieto. Olen aina kiristänyt max 5 kpm:iin, valmistajan ohjeiden mukaan. Miten mahtaa vanhat pultit kestää, vaikka ovat aika tukevaa tekoa? Warren koneessa ei tosin ole kovin korkea puristuspaine, muistaakseni luokkaa 7-8 kg/cm3 max. ehjässä koneessa, nelitahti pakkaa kaasuja kasaan 12-14 kg/cm3 paineella.
Juu, kansipahvi kannattaa ottaa mukaan ja momenttiavain. Farmarissa on aika kivasti tilaa työkaluille vararenkaan vieressä peltilattian alla. Etteivät heilu muiden tavaroiden joukossa tai pahimmillaan lennä jonkun takapenkillä istuvan takaraivoon hätäjarrutuksessa = worst case scenario.