Heips warre immeeset. Niinpä kävin lomalla Unkarissa ja toimpa sieltä 1.3 vm 1990 warren,jolla oli ajeltu 88340 km. Oli vuonna1929 syntyneellä papalla ja seisonut 9 viimeistä vuotta tallissa,nyt maaliskuussa katsastettu myyntiä varten,ukki oli tullut siihen tulokseen et ei enää nuorru autoilu kuntoon. Tietysti warrekin on vähän papan käsittelystä kärsinyt,,lommo siellä ja täällä,mut ei mitään vakavampaa( saa joskus uuden värin selkäänsä) warre tulee jokapäiväiseen käyttöön,annan pojalleni sen kertakäyttö uudemman tekniikan ihmeeen,mondeon. Warrehan ei lukeudu noihin kertakäyttö kamppeisiin,vaan antaa aina mahtavat elämykset ratin takana. Oli kyllä iki muistoiset 2700 km Unkarista Kroatian rajalta ajella ViaBaltikkia pitkin Tallinnaan. Kieli taidon puutteen vuoksi ei saatu selville milloin on jakohihna vaihdettu,joten Harkanyyn hihnan vaihdolle ja muutenkin kuntoa tutkimaan,no vetarin kumissa oli pieni rasvavuoto,joten uusiksi kaikki kumit,syyläri,öljyt,tulpat,ym pientä.huoltoa100.000huffia(n.350.ekua,ehkä meilä 1000ekua) Mutta sitten alkoikin se toimisto rumba,käytiin 5virastossa ja niistä yhdessä kolme kertaa. Ekaks oikeus talolla vanhojen kilpien palautus,antoivat kolme maksulappua,jotka piti käydä maksamassa beetsin toisella laidalla postissa,jossa jonotettiin kahdelle luukulle ja loppu tuloksena,noin vanhasta autosta heiltä ei löydy tietoja ja kädet pystyyn(ajattelin jot p.nyt taes jiähä huollettu warre Unkariin,no vuokraisäntä läks suunnistamaan konsulaattiin,josta ohjattiin pienempään yhtiöön,jossa oli kaks naista ja kas kummaa,päästiin ilman jonottamista asioimaan,nainen kysyi minnekkä olemme viemässä warrea ja sanoimme jot Finlandiiaan,hän löi itseään otsaan ja sanoi jeesus maria ja makiat naurut päälle. No alako näpytellä tietokonetta ja kohta ilime synkkeni ja tarttu puhelimeen ja soitti esimiehelleen,oli tosi tulisena ja sanoi jot hän tekee vakuutuksen joka tapauksessa,että tämähän on naurettavaa,en tiiä mikä pyrokratia siellä sohlas. No niin saatiin vakuutukset ja takas oikeus talolle siirtokilpiä hakemaan maksettujen lappujen kera,saatiin kilvet klo 16.15 ja sitten takas kirjaamaan sinne pieneen vakuutus virastoon ja kele,se oli mennyt kiinni klo.16.00 no aamulla takas ja kuinka ollakkaan,tuli sakot 2100huffia(n.7e) kun ei käyty eilen illalla. Mitäs pienistä,pää asia jot paprut oli kunnossa. Sitten alkoi seikkailu,lähettiin kohti kotia,kerettiin tulla 44km ja ahottomia monttuja tiessä,yhen jäläkeen alako öljy haista,no levikkeelle ja kuinka ollakkaan,vetarista valu vaihdelaatikon öljyt ulos,eeku mersun perrään köyteen ja varikolle takas,vaihtoivat uuden stefan. Matka jatkui 500 km seuraavaan yö paikkaan ja aluset oli kuivana,kaikki hyvin. Sitten tultiin noin 100kilsas ja rumpu oli pudonnt vähän alas,oli mahoton monttu ja lasissa 100,isku oli kova ja jälleen öljyn tuoksu kajuuttaan,no nyt päästiin pelkällä tiputtamisella ja lähettiin etsimään korjaamoa,mut maakin oli vaihtunut ja ei löytynyt vapaata korjaamoa,joten ostimme oilia ja lisäilimme sitä tasaisin välein,mut ku siinä rysäyksessä startti herkes toimimasta,no onneks oli vahvoja naisia mukana,tuuppasivat aina warren käyntiin. Niin vaen ajelimme laivalle ja siellä kerroin,jot meil on startti ongelma,ei lähetä ku hauki rannasta,tyttö tuumi jot työntö apua löytyy ja kukkaa ei lähe ennen ku warre on käynnissä,no sehän lähtee kun rengas vähän pyörähtää,ja kaikki laivan henkilökunta oli peukut pystyssä kun warre tärähti käyntiin ja kovat vilkutukset matkatoivotuksiksi. Niin yötä myöten ajelin kultani ja warren kans Iisalmeen ja nyt on paperit tullissa ja jännityksellä odottelen mitä tuleman pitää.
Milloinkas on muuten tämän vuoden warre kokoontumisia? Annoin itseni ymmärtää,että olisi joskus Savossakin!!!????
Minulta löytyisi warre porukalle ainakin lattiamajotuksia,jos tänne päin suunnnistatte. T. Elawartburg (Esko Partanen 0500891589)
|