Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Warre 1987
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=7508
Sivu 7/12

Kirjoittaja:  heikki [ 17 Touko 2016, 16:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Katsastin warren eilen, leima tuli, takajarruissa yllättäen eroa...Sylinterin tiiviste vuotanut, jarrukenkä kyllästetty", pitää uusia takajarrukengät+ sylinterit kun innostuu
Päästöarvoja mittasivat, ei maksua: CO% 1.00, CO2 14,50, HCppm:200. O2: 0,50

Kirjoittaja:  heikki [ 11 Syys 2016, 16:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Kyllä tuli topakat jarrut warreen, kiitos Riku ohjeista.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 11 Syys 2016, 18:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Ei kestä kiittää. Yrityksemme huoltoneuvonnassa palvellaan asiakkaita myös sunnuntaisin. Neuvonta sisältyy osien hintaan :happy 2: .

Kirjoittaja:  heikki [ 02 Loka 2016, 15:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Warre talvisäilöön hupun alle tuohon pihaan, talviajot hoituu opelincorsalla. Kilometrejä mittarissa 111460(corsassa 115400). Mitään ylitse pääsemättömiä ongelmia ei ilmennyt kesällä.

Kirjoittaja:  heikki [ 17 Heinä 2017, 13:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Startin hammaskehä tarkoitus uusia lähiaikoina. Tekisi mieli uusia koko starttimoottori samalla, löytyi muistiinpanoja, uusittu startti v. -96. Löytyneekö kokonaisia startteja mistään...

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 17 Heinä 2017, 21:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Starttiin löytyy uusia osia, mutta ei kokonaisia startteja. Unkarista saa vaihtostarttia, mutta en ole uskaltanut niitä ottaa. Turvallisempaa myydä uusia osia, kuin starttia, jonka vaihdetuista osista ei ole tietoa. Panttikin jäisi saamatta, kun rahti Suomen hinnoilla on aika kallista.

Startti on korjattavissa:

Naksuu, mutta mitään ei tapahdu: Solenoidin päät yhteen, jos pyörii, niin solenoidin vaihtoon. Jos ei, niin hiilien tarkisteluun... Tarkasta myös akun kengät ja startin liitokset.

Startti pyörii, mutta ei pyöritä konetta: Bendixpyörä rikki (varsinkin, jos tekee tätä satunnaisesti). Bendixin siirtohaarukka rikki.

Startti voimaton: Kollektori likainen. Helat väljät. Hiilet jumii, tai lopussa.

Näin karkeasti kerrottuna, Santtuvaari kommentoi lisää...

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 17 Heinä 2017, 22:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Ostin Opeliin kunnostetun starttimoottoria syksyllä. Harmittaa kun laitoin vanhan vaihdoksi. Sillä oli vain hiilet loppunut. Uutta ei toiminut ja sillä oli huonot laakeritkin. Muistaakseni vasta kolmatta startteria alkoi toimia. Laturia ostaessani en laittanut vanhan vaihdoksi. Tällä kertaa se oli turha.

Kirjoittaja:  sami_k [ 17 Heinä 2017, 22:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Startissakin on loppujen lopuksi aika vähän niitä oikeasti kuluvia osia, ne kun uusii niin ei uudelle häpeä ja pääsee taas pitkään mutkasta tietä :happy 2:

Kirjoittaja:  heikki [ 18 Heinä 2017, 07:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Täytyy tuon solenoidin navat yhdistää, katsoa mitä tapahtuu. Virtalukon pohja on mulla pöydällä, uusi, en ole saanut aikaiseksi vaihtoa. Avainta saa kääntää joskus muutaman kerran, itään ei tapahdu, valot ei himmene, sitten se vaan pärähtää käyntiin. Takavuosina ajelin, pyykkipojalla oli johdot nipussa, avain virtalukossa, hyvin pärjäsi...Ei vaan enää muista kaikkia kommervenkkejä.

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 19 Heinä 2017, 14:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Toverin ohjeet pätee. Lisäyksenä kokemuspohjalta, solenoidivikoja ei kovinkaan paljon, mutta bendixvikoja sitäkin enemmän ja hämmästyttävän usein haarukan väkäset muuttuneet viilajauhoksi rasvan puutteen vuoksi.Jos saanut vettä niin hiilisillan ja rungon väli umpiruosteessa jolloin elektrisiteetti ei virtaa vapaasti ja harjojen koordinointi kommutaatorin lamellien kanssa jää rajoitteiseksi. :wrench:

Voin kertoa esimerkin omastani. Startti oli varoitellut jo pari viikkoa rääkäisemällä sillon tällöin pahasti oireillen selvää bendixvikaa. Ei kuitenkaan ollut olevinaan aikaa korjata kun oli maksaviakin asiakkaita tiedossa. Tuli sitten hetki jolloin ei kuulunut kuin vienoa hurinaa ja oli pakko ruveta töihin, satoi vielä vettäkin ja warre pihalla. Vika paljastui kuitenkin aika nopeasti kun nosti konepellin. Startti roikkui johtojen varassa täysin irrallaan, samalla selvisi mistä se raapiva ääni tuli aina monttujen kohdalla. Eikä sitten naureta ääneen.....

Heikin kohdalla haisee vahvasti virtalukkovialta. Usein on lisätty apurele jolloin huonollakin lukolla päjää. :fingers:

Sivu 7/12 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/