Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Warre 1987
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=7508
Sivu 4/12

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 26 Heinä 2013, 12:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

heikki kirjoitti:
Daytona renkaat alla, lähes uudet, olikohan koko 165,13,80...Parin viikon välein ilmanpainetta pitää tarkistaa, jokaisen renkaan paine vähenee 0.1 viikossa. Vararenkaana nyt aito pneumant, oli jo vararenkaana mulla vuonna 1986, paine säilyy tuossa vuodesta toiseen samana.


Mulla oli sama vanhoissa renkaissa ja yhdessä oli venttiili rikki ja toisessa vanne oli saanut kipeetä. Venttiilin vuotohan on tietysti helppo kokeilla "räkätestillä". Erikoista, että jokainen rengas vuotaa?

Millaset renkaat on Daytonat ajaa?

Kirjoittaja:  heikki [ 26 Heinä 2013, 16:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Päällystetyllä tiellä hyvät nuo daytonat, minun mielestä, soratiellä en juurikaan ole ajanut tänä kesänä, painetta olen pitänyt 2.5...
Ensi viikolla työt alkaa, jää warre ajelut vähemmälle. Hienosti pelaa warre, ei ongelmia.

Kirjoittaja:  heikki [ 28 Heinä 2013, 19:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Sivupeilin lasi irtosi warresta kuskin puolelta eilen aamulla.Ysitiellä ajoin, ei oikein voinut pysähtyäkään, paha paikka. Vilkaisin peiliä, heti kohta uudelleen(tajusin että kaikki ei ollut ok)peili oli kallistumass pois paikaltaan, en kerennyt veivata lasia alas että olisin napannut peilin...
Takaa tuli punainen töpöperä Opel Corsa, on mahdollista että peili osui opeliin, ja lensi pusikkoon. Pyöräilin vajaan puolen tunnin päästä paikan ohi, peiliä ei näkynyt, se musta nauha oli, onko se nyt koriste, kuitenkin "pitää" peiliä kiinni peilihökötyksessä.
Pitää katella sopivan kokoinen irtopeililasi, ei viitsisi uusia peiliäkään ostaa molemmille puolille.

Kirjoittaja:  heikki [ 11 Syys 2013, 17:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Toisessa eturenkaassa ilmaa 1.7, muissa 2.3-2.5. Pestuumarkkinoillehan tässä pitää lähteä Rautalammille, huomenillalla pääsisi lähtemään.
Ajoneuvonäyttely tuolla, rompetoriakin löötyy...Siis pestuut lauantaina ja sunnuntaina.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 11 Syys 2013, 23:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

heikki kirjoitti:
Toisessa eturenkaassa ilmaa 1.7, muissa 2.3-2.5.,,...

Normaalinen tapaus vanhoissa autossa on että vanne on vähän ruostunut ja sen kautta on hidas ilmanvuoto. Jokaisessa autossani olen jossain joutunut laittamaan sisärengasta. Noja, katsotaan joudunko tekemään saman jutun ensimäinen kerta yhdelle talvirengalle 7 vuotta vanhassa Hyundaissa.

Huono juttu oli kun ostin neljät uudet renkaat Ritmolle, enkä sain miestä vakiintunut käyttämään jo olemat sisärenkaat. Hän oli niin varma ettei heidän hyväkuntoiset renkaita voivat vuoda. Tuli kahta reissua rengakorjaamolle sitä kesää. Harmittaa etten minulla oli musta valkoisella että sisärenkaita ei tarvitaan.

Kirjoittaja:  heikki [ 15 Syys 2013, 09:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Pestuumarkkinat käyty, hienoja autoja ajoneuvonäyttelyssä, oma warre ja "sämpyläwarre" edusti warrekantaa, Barkaskin oli paikalla. Paljon todella hienoja autoja paikalla.
Tulpanjohdot vaihdoin warreen äskettäin, nyt käynti on puhdasta, kulkee myös hyvin. Jarrunestesäiliöltä pääsylinteriin menevät letkut kosteat päällepäin, muistaakseni keväällä laitoin bensaletkua kun nuo uusin silloin. Helppo hommahan nuo on vaihtaa vielä...
Talvilevolle pitänee lähiaikoina laittaa.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 15 Syys 2013, 20:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Äkkiä pois nuo bensaletkut jarrunestesäiliöltä. Jarruneste tihkuu läpi ja kumi liukenee nesteeseen. Seurauksena pääsylinteriongelmat, kun kumimöhnä jumittaa männät ja tukkii venttiilit. Kumialan liikkeissä tietävät, mikä letku sopii jarrunesteelle. Muistaakseni EPDM, eli sama kuin nestekaasulle?

Kirjoittaja:  Mr. Neliölamppu [ 15 Syys 2013, 22:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Minun warressahan (-86) nuo letkut olivat tavallista kirkasta muoviletkua. Pääsylinteriremontissa ne vanhat kivikoviksi kovettuneet toki piti uusia, laitoin samanlaista letkua uudetkin.
Asennus helpottuu letkun päitä vähän lämmittämällä, varmistukseksi vielä nätit lemmarit. Oikeaa ja sopivaa (kumi)letkua käytettäessä ei ehkä lemmareitakaan tarvita, vaikka nestesäiliön pohjasta lähtevät putket ja pääsylinterin liitosnipat ovatkin hiukan eri kokoiset.
Liekö tuo muoviletku ollut alkuperäisasennuksena, muistaako muut?

Kirjoittaja:  warremies [ 16 Syys 2013, 01:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Minäkin muistelen, että EPDM on oikea kumilaatu, kysymällä kuitenkin saa (ehkä) oikeaa letkua. Jos kumimyyjä ei tiedä mitä jarruneste on, kertokaa, että se on polyglykolien seos -> glykolin kestävää letkua. Tuo jäähdysnesteiden glykoli on miedompaa tavaraa, eikä varmaankaan sen takia tule läpi siitä NBR -kumista niin helpolla koska jäähdytysjärjestelmässä polttoaineletkukin menestyy ihan hyvin (tähän mennessä vain yksi uutena asennettu "made in usa" -letku on vuotanut hikoilemalla läpi).

Alkuperäiset jarrunesteletkut ovat paksuseinämäisiä ulkopinnalta uritettuja mustia vahvikkeettomia kumiletkuja, ei letkunkiristimiä kummassakaan päässä.

Kirjoittaja:  heikki [ 08 Joulu 2013, 09:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 1987

Warre talvilevossa lämpimässä autotallissa.
Tullut pähkäiltyä että luovun tuosta tallista, ei enää tarvii työvarusteiden takia lämmintä tilaa, vuokratalli tuo.
Ajattelin että ostan merikontin, vien ensi syksynä warren talvisäilöön mökkitontille savoon, miltä kuulostaa? Saako mistään edullista konttia perille tuotuna, netissähän noita kyllä on...
Eräs kaveri lupasi ostaa warren, ei tuosta raaskisi luopuakaan, ei hinnasta puhuttu...

Sivu 4/12 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/