Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismallit http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=10529 |
Sivu 4/9 |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 15 Kesä 2016, 10:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 20 Kesä 2016, 11:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
Karl Clauss Dietel ja etualalla hänen suunnitteleman Wartburg 353C -mallin pienoismalli. Dietelistä lisää Wikipediassa: https://de.wikipedia.org/wiki/Karl_Clauss_Dietell (Linkki suodatettu Googlen kääntäjän läpi) |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 11 Heinä 2016, 17:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
353 proto vuodelta 1962 |
Kirjoittaja: | Warre 1000 [ 12 Heinä 2016, 19:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
Eli korin muoto oli valmis jo 1962. Kestikö se neljä vuotta saadakseen etugriilin ja takalamput valmiiksi? |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 02 Elo 2016, 15:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
Trabant P610 vuodelta 1973. |
Kirjoittaja: | Schabowski [ 18 Elo 2016, 20:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
http://cdn.ame.eisenachonline.de/files/a/d/d/9ad419dd9b1b3a0a2afd7d82fc54c/IFA-Journal%204-2015_Seiten_43-45.pdf Ainakin toistaiseksi kaikkein viimeisimmäksi jääneen Wartburg-protyypin, Wartburg 1.4:n, kuva ja teknisiä tietoja löytyy tuon yllä olevan linkin kautta. Prototyyppi valmistui lokakuussa 1990. Auto edelleen tallessa museossa, mutta ei kuitenkaan tällä hetkellä esillä - jos nyt osasin kääntää saksaa oikein. AWE koki kevättalvella 1990, että VW:n nelitahtimoottorin hinta oli aivan liian kallis, mutta heillä ollut mitään keinoja alentaa tämän VW-moottorin hintaa. Tämän vuoksi pyrittiin löytämään hinnaltaan halvempi vaihtoehto. Etsintöjen jälkeen vaihtoehdoksi löytyi Renaultin mallissa 19 käytetty moottori, joka sovitettiin Wartburg 1.3:n moottoritilaan. Saksojen yhdistyminen oli kuitenkin jo käynnissä, eikä tämä projekti johtanut enää mihinkään. Tuon linkin tietojen ohi voi varmaankin todeta, että AWE:lle Renault olisi ollut myös ideologisesti sopiva yhteistyökumppani, sillä tuohon aikaan Renault oli valtion omistama yritys. Ainakin enemmistö yhtiön osakkeista oli vielä tuolloin Ranskan valtiolla. Vanhin tieto minkä löysin, oli että 17.11.1994 Renaultin osakekannasta 53 prosenttia oli Ranskan valtiolla, 2,5 prosenttia tehtaan työntekijöillä ja loput ulkopuolisilla sijoittajilla. Volvo omisti tuolloin Renaultista 11,4 prosenttia. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 20 Elo 2016, 19:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
Hyvä linkki! Kopioidaan kuvat kuitenkin myös tänne, jos linkki joskus häviää bittien taivaaseen. 80hv:n tehot ovat varmasti saaneet Warren suorituskyvyn lähes ajanmukaiseksi vuonna 1990. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 23 Syys 2016, 09:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
Trabant P610 vuodelta 1973. Taustalla näkyvistä vedoksista voisi päätellä, että pyöreät takavalot olivat aika hot. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 06 Helmi 2017, 16:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
Kuvatekstin mukaan laite olisi Wartburg 313 Coupen prototyyppi vuodelta 1959. Vahvistusta tälle ei netin syovereistä löydy, mutta kyseessä voisi olla Wartburg 'Neumann' coupe: http://www.lr-online.de/regionen/hoyerswerda/An-der-Wiege-der-Schoenheit;art1060,1842168 |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 28 Helmi 2017, 14:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall |
Wartburg 353/400 Kübelwagen |
Sivu 4/9 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |