Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismallit
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=10529
Sivu 2/9

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 09 Helmi 2014, 01:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Kuva

DDR Automobil-Klassiker (Band 1) -kirjan juttu Wartburg 313/2 HS:stä. Moottorin teho 60PS ja huippunopeus 150km/h, 3 kpl valmistettu. Tässä myös kuva missä palakattoa irroitetaan. Jos joku osaa kääntää tämän niin olisi mielenkiintoista luettavaa?

Scannauksen laatu ei ole paras mahdollinen kun kirja oli erittäin leveä.

Avaa juttu tästä

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 09 Helmi 2014, 19:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Tässä kuvien tekstit vapaasti käännettynä:

Luovuuta ei DDR:ssa insinööristä ja muotoilijoista ei puuttuneet. 313 Roadster jälkeen Esienachi:ssa oli perittäjän. Sen piti saada keskimoottoria ja samalla ajateltiin P-100 limosiiniä.

Katto voidaan poistaa, mutta vetokoukku ei sopii ollenkaan.

Edeltäjän antoi grilliverkon, Talbot-peilit sekä Targan nostokattoa.

Ollaan kaukana 313/1 muotoilusta. Yhtäläisyydet Renault Floriden kanssa ei ole sattumanvaraista.

Alkuperäisessä 313/1 HS oli kolme pöyreät mittarit nauhamittarin tilalla.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 10 Helmi 2014, 01:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Tässä tekniset tiedot (anteeksi jos ei avain oikeat nimitykset)

MOTTORI: Kolmesylinterinen rivimoottori (kaksitahtinen) poikittaista taka-akselista; Iskuntilavuus 992 cm3; Halkaisija x Iskunpituus x 70 x 73,5 mm; Teho 60 HV 500 k/min; Korkein vääntömomentti 95 Nm kierrosluvulla 3750;
Puristusuhde 8,5:1; Kampiakseli laakeroitu neljässa paikassa; Kaksois-vaaka-kaasutin-laite BVF HH 362-1; Vesijäähtyinen (pumpunkierto); Tasavirtalaturia.

VOIMASIIRTO: Takaveto; Puolisynkronisoitu nelivaihdelaatikkoa (ohitettava vapaakytkin kaikissa vaiheessa) poikittain takaakselin edessä; Lattiavaihde keskellä; Yksilevyinen kuivakytkin.

KORI/RAAMI: Itsekantautuva (hitsattu täysrautakori laatikko-raamina); Edellä: erillisjousitus kaksois-tukivarrella; Ruuvijouset; Teleskoopiset iskunvaimentajat ja kallistusvaimentajalla; Takana: Heiluriakseli ruuvijousella; Teleskooppi-iskunvaimentajat sekä apuraami; Yksipiiri-jarrujärjestelmä (rummut); 5,90-15 renkaat 4,5 J x 15 vannella; Hammastanko-ohjaus.

Kirjoittaja:  J.K. [ 10 Helmi 2014, 01:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Tällainen New Trabi -projekti oli jokunen vuosi sitten tekeillä. Ei tainnut edetä tuotantoon asti. Pienoismallivalmistaja Herpa oli jotenkin mukana projektissa, koska he ovat tehneet H0-mittakaavan mallin New Trabista. Frankfurtin autonäyttelyssä jokunen vuosi sitten tämä oli esillä.

Liitteet:
pg-20-trabi-car-AFP-Getty.jpg
pg-20-trabi-car-AFP-Getty.jpg [ 29.79 KiB | Katsottu 9685 kertaa ]

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 10 Helmi 2014, 11:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Muistan myös hyvin tuon Trabant nT -projektin. Auto oli täysin sähköinen, enkä ihan tiedä kuinka vakavasti auto oli menossa tuotantoon. Sääli sinänsä kun muotoilu oli tosi jees. Tosin Frankfurtin Motor Show:ssa vuonna 2009 julkistetussa mallissa nokkaa oli muutettu huonommaksi mitä pienoismaillissa.

Kuva

Kuva

Tässä muutama linkki missä lisää juttua ja kuvia autosta:

Frankfurtin messut 2009

Juttu ennen messua

Trabant nT viralliset kotisivut = ehkä projekti ei ole vielä täysin kuollut... :odottaa:

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 10 Helmi 2014, 14:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Warre 1000 kirjoitti:
Tässä tekniset tiedot (anteeksi jos ei avain oikeat nimitykset)

MOTTORI: Kolmesylinterinen rivimoottori (kaksitahtinen) poikittaista taka-akselista; Iskuntilavuus 992 cm3; Halkaisija x Iskunpituus x 70 x 73,5 mm; Teho 60 HV 500 k/min; Korkein vääntömomentti 95 Nm kierrosluvulla 3750;
Puristusuhde 8,5:1; Kampiakseli laakeroitu neljässa paikassa; Kaksois-vaaka-kaasutin-laite BVF HH 362-1; Vesijäähtyinen (pumpunkierto); Tasavirtalaturia.

VOIMASIIRTO: Takaveto; Puolisynkronisoitu nelivaihdelaatikkoa (ohitettava vapaakytkin kaikissa vaiheessa) poikittain takaakselin edessä; Lattiavaihde keskellä; Yksilevyinen kuivakytkin.

KORI/RAAMI: Itsekantautuva (hitsattu täysrautakori laatikko-raamina); Edellä: erillisjousitus kaksois-tukivarrella; Ruuvijouset; Teleskoopiset iskunvaimentajat ja kallistusvaimentajalla; Takana: Heiluriakseli ruuvijousella; Teleskooppi-iskunvaimentajat sekä apuraami; Yksipiiri-jarrujärjestelmä (rummut); 5,90-15 renkaat 4,5 J x 15 vannella; Hammastanko-ohjaus.



Ruuvijousilla varmaan tarkoitetaan kierrejousia. Onkohan tuosta rungosta missään kuvia? Jos vuonna 60 oli kierrejouset, niin olikohan niillä yhteyttä 312:n mukana esiteltyihin akseliratkaisuihin?

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 11 Helmi 2014, 14:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Kuva

Tämä 1.3 Trans Langversion on myös eräälainen erikoisversio. Jos ymmärrän tekstiä oikein niin 2 vuoden aikana valmistettiin 919 kpl? Perusversion pituus 4.22m ja langin 5.08m.

Kuva on DDR Automobil-Klassiker (Band 1) -kirjasta.

Kirjoittaja:  Barkas [ 17 Helmi 2014, 19:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Trabantin Kybel, mutta raudasta tehdyillä ovilla. onko kenelläkään tietoa onko tehty tehtaalla tai jossain koripajalla. muutokset eivät ole kotona tehdyn näköisia. olen vain kerran törmännyt netissä saman kaltaisiin oviin. Auto ollu Leipzikin lentokerholla uutena. ei ole tainnut kaikki päästä lentokerhoon ddrssä

Liitteet:
DSCI1331.JPG
DSCI1331.JPG [ 57.08 KiB | Katsottu 9611 kertaa ]

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 07 Touko 2015, 17:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Kuva

Kuva

Kuva

Sachsenring uni1 vuodelta 1996. Hybridi joka oli aikaansa edellä. VW:n 1.9-litrainen TDI + sähkömoottori (90hv + 41hv). Versioina seitsemän paikkanen van, sedan ja pickup.

Linkki Auto motor und sportin juttuun

Kirjoittaja:  Honecker [ 07 Touko 2015, 18:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Trabant LX oli 1,1:sen proto. Ps. Barkas 1100:ssa oli Mossen 75-hevosvoimainen moottori.

Sivu 2/9 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/