Raamin, tukivarsien, jarrukilpien ja jousien hiekkapuhalluksen ja maalauksen maksoivat 200 euroa. Myöhemmin laitoin tankin, pyörännavat ja jarrurummut, ja se maksoi 60 euro (vai oliko se 80 euro). Varaosien hinta on ilmeisesti jo yli 500 euroa. Yllätykseni sähkösinkkausta maksoivat vain 10 euroa/laatikko.
Meni noin 2 viikkoa kesälomasta purkaa kaikki osat raamista. Raamin maalauksen aikana teimmekin pari päivää matkaakin. Eniten aikaa on mennyt osien puhdistukseen ja pienien kappaleiden hiomiseen ja maalaukseen. Kokoonpanossaa kävi myös aikaa etsiä, missä laatikossa ne uudet kappaleet olivat. Käytin vanhaa lukituspeltiä tukivarsiniveliin, koska en löytänyt niitä uusia, mitkä muistin ostaneeni, enkä löytänyt niistä ostoskuittia. Kuitenkin estiessäni toisia kappaletta, löysin niitä muovipussista
. Karkea arvio on noin 400 tuntia tähän asti mennyt.
Ajatukseni on korjata pintaruostetta korin alapuolelta, ennenkuin nostan sen raamin päällä. (Todellisuudessa nostan rungon korin korkeudelle.) Kori seisoo kylmässä varastossa, eli homma jatkuu keväällä. Noja, ajatukseni on saada etulokasuojat maalattu sisäpuolelta. Voin laittaa tilapäinen lämpöä verstaani, ja runko on nyt laitettu talviuneen korin alapuolella. Eli siihen en saa roiskemaalia muiden osien maalaamisesta verstaassa.
Olen kuullut että voidaan sähköisesti poistaa ruostettakin. Siitä täytyy lukea lisää netistä ja tarkoitukseni on sitä kokeilla pienellä kappaleella. Jos aika tulee ja se onnistuu, niin kirjoitan siitäkin kokemukseni.