DOT 5 on silikonineste, ei saa sekoittaa muiden jarrunesteiden kanssa.
Kokeile DOT 4:n tilalle 3 tai 5.1, kun näkyy tuolla valmistajien/kauppiaiden tietosivuilla lukevan, että joissakin DOT 3 määritellyissä järjestelmissä 4:n käyttäminen aiheuttaa jarrukumien turpoamista nesteen sisältämien boraattien takia.
Itse olen käyttänyt vuosia 5.1 nestettä joka ajoneuvossa mitä on tullut rassattua, kun on vain yhtä hyllyssä niin ei tule laitettua ainakaan väärää noihin uudempiin vehkeisiin. Ei ole tullut huomattua vielä mitään ongelmia noiden kumien suhteen, mutta enemmän juuri tuosta rasvattomuudesta aiheutuneita vikoja.
Ajossa rasvaton pyöräsylinteri toimii ihan hyvin kun on säännöllisesti liikkeessä, sitten jätetään seisomaan, ja paljas metallipinta ruostuu. Sitten otetaan taas ajoon, ja painetaan kumit ruostuneelle pinnalle. Valmis!
Miten sitten lienee esimerkiksi noissa jarruletkuissa, ajoittainhan niissä on ollut "palkeenkieliä", eli virtaus menee sylinteriin päin, mutta ei takaisin, ja sitten on jarru jumissa kunnes päästää paineen pois ilmausruuvista. Voisikohan niissä olla osasyyllisenä nesteen aiheuttama turpoaminen..?