Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Barkas V901/3 vm 1958 http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=11625 |
Sivu 2/3 |
Kirjoittaja: | juha-66 [ 22 Tammi 2024, 21:21 ] | |||
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 | |||
DDR:n pienimmän "kuorma-auton" jousitus edessä poikittainen lehtijousi ja takana pitkittäiset lehtijouset. Jarrut vaikuttavat IFA f9 jarruilta, yksipiiriset nestejarrut.
|
Kirjoittaja: | juha-66 [ 22 Tammi 2024, 21:39 ] | |||||
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 | |||||
Voimaa on 900 cm3 kahdella tahdllla, joka välittyy poikkeuksellisesti tällä moottorityupillä taka-akselin kautta Riesa renkaisiin. Autossa ja varaosa-autossa oli pääosin vielä alkuperäiset renkaat alkuperäisillä vielä imaa pitävillä sisäkumeilla. Tasauspyörästön öljyt vaativat jo vaihtoa. Välityksiä on kahta erilaista, bussimalliin/umpipakuun ja lava-autoon suunniteltuja. Bussi kiitää jopa 85 km/h.
|
Kirjoittaja: | juha-66 [ 22 Tammi 2024, 21:43 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 | ||
Riesa kestää
|
Kirjoittaja: | juha-66 [ 22 Tammi 2024, 21:52 ] | |||||
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 | |||||
Korirakenteet ovat puurungon päälle rakennettu. Etulokasuojat olivat melko happamat ja uutta peltiä tarvittiin.
|
Kirjoittaja: | juha-66 [ 22 Tammi 2024, 22:07 ] | |||||
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 | |||||
Tähän tautiin kuuluu vahvasti "romunkeräys". Perniöstä löytyi kaksi runkoa toisessa oli voimansiirto kokonaisuutena paikallaan. Toinen oli melko purettu runko. Olivat peltikatoksessa, joka piti ensin purkaa. Lisäksi oli runsaasti irto-osia, jopa hieman uusiakin osia mukaan pakettiautoon lastattavaksi.
|
Kirjoittaja: | juha-66 [ 22 Tammi 2024, 22:11 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 | ||
Stalinin mukaan nimetyn tehtaan valmistama laturi.
|
Kirjoittaja: | juha-66 [ 22 Tammi 2024, 23:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 |
Kuvien lisääminen ei ollutkaan iso haaste kun jaksoi hiukan perehtyä puhelimen toimintoihin. Google oli hyvä apuri. Iipon viiestiin kommenttina, että tänään alkoi työt n. 7 kk pakollisen poissaolon jäljiltä. Virtaa toivottavasti riittää työelämässä ja harrastuksissa kun ukkokin korjattiin vielä kuosiin. |
Kirjoittaja: | pyhimys [ 23 Tammi 2024, 12:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 |
Nuo perän "öljyt" on kyllä irstaan näköiset... Jarrut ei ole kaksiset F9:säkään, saati sitten tässä kuorma päällä |
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 25 Tammi 2024, 20:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 |
Valoiksi voisi sovitella 311:n Standard kehiä. En tiedä onko kiinnitys aivan sama, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei taida olla. Stalinin laturi sama kuin Ifassa ja varmaan alkupään Warressakin. Octavian pehmeillä hihnoilla voisi saada edes jonkinlaiset jarrut. Muuten 1" sylinterit tuttuja henkilömalleista ja letkutkin samoja. Jousen silmukka lienee 41mm? Nissan Terranossa olisi myös 41mm, mutta sisäreikä 2mm isompi. Sisäholkkia, tai rungon reijän isonnusta. Vaatii tarkastelua. Onhan tuollainen rungollinen lava-auto ihanteellinen rakennettava. |
Kirjoittaja: | santtuvaari [ 25 Tammi 2024, 22:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Barkas V901/3 vm 1958 |
Hyvinhän nuo peräöljyt on voitelunsa suorittaneet ja huomattavaa on ettei minkäänlaisia öljyvuotoja ole havaittavissa edes pitkän ajan kuluessa. |
Sivu 2/3 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |