Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/3   [ 27 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2024, 21:21 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 51
Paikkakunta: Urjala
DDR:n pienimmän "kuorma-auton" jousitus edessä poikittainen lehtijousi ja takana pitkittäiset lehtijouset. Jarrut vaikuttavat IFA f9 jarruilta, yksipiiriset nestejarrut.


Liitteet:
20240122_191809.jpg
20240122_191809.jpg [ 150.1 KiB | Katsottu 559 kertaa ]
20240122_191827.jpg
20240122_191827.jpg [ 352.15 KiB | Katsottu 559 kertaa ]


Viimeksi muokannut juha-66 päivämäärä 22 Tammi 2024, 23:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2024, 21:39 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 51
Paikkakunta: Urjala
Voimaa on 900 cm3 kahdella tahdllla, joka välittyy poikkeuksellisesti tällä moottorityupillä taka-akselin kautta Riesa renkaisiin. Autossa ja varaosa-autossa oli pääosin vielä alkuperäiset renkaat alkuperäisillä vielä imaa pitävillä sisäkumeilla. Tasauspyörästön öljyt vaativat jo vaihtoa. Välityksiä on kahta erilaista, bussimalliin/umpipakuun ja lava-autoon suunniteltuja. Bussi kiitää jopa 85 km/h.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Taka-akseli.
20240122_192552.jpg
20240122_192552.jpg [ 206.16 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Tasauspyötästö melkoisesa vaseliinissa.
20240122_192614.jpg
20240122_192614.jpg [ 240.78 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Varaosa-auton voimansiirto. Lisäksi minulla on vielä kaksi vara vaihdelaatikkoa.
20240122_192506.jpg
20240122_192506.jpg [ 349.42 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Voimansiirtopaketti, joka nyt on Timolla apulaiteineen huollossa Nokialla
20240122_192444.jpg
20240122_192444.jpg [ 209.65 KiB | Katsottu 558 kertaa ]


Viimeksi muokannut juha-66 päivämäärä 23 Tammi 2024, 02:03, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2024, 21:43 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 51
Paikkakunta: Urjala
Riesa kestää


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Riesa laadukas rengas
20240122_192532.jpg
20240122_192532.jpg [ 232.38 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2024, 21:52 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 51
Paikkakunta: Urjala
Korirakenteet ovat puurungon päälle rakennettu. Etulokasuojat olivat melko happamat ja uutta peltiä tarvittiin.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Hytti
20240122_195433.jpg
20240122_195433.jpg [ 42.28 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Lokasuojan korjausta
20240122_194815.jpg
20240122_194815.jpg [ 56.18 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Oven ulkopelti painomerkintöineen.
20240122_194756.jpg
20240122_194756.jpg [ 156.39 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Oven rakenne, huomatkaa kätevä vinoreeva, jolla saa mahdollisesti notkahtaneen oven ryhdistettyä.
20240122_194732.jpg
20240122_194732.jpg [ 188.77 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2024, 22:07 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 51
Paikkakunta: Urjala
Tähän tautiin kuuluu vahvasti "romunkeräys". Perniöstä löytyi kaksi runkoa toisessa oli voimansiirto kokonaisuutena paikallaan. Toinen oli melko purettu runko. Olivat peltikatoksessa, joka piti ensin purkaa.

Lisäksi oli runsaasti irto-osia, jopa hieman uusiakin osia mukaan pakettiautoon lastattavaksi.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Reissussa rähjääntyy
20240122_195946.jpg
20240122_195946.jpg [ 20.72 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Ihmettelijöitä Somerolla ruokatauon aikana
20240122_195800.jpg
20240122_195800.jpg [ 197.55 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
20240122_195738.jpg
20240122_195738.jpg [ 224.83 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
20240122_195712.jpg
20240122_195712.jpg [ 314.75 KiB | Katsottu 558 kertaa ]


Viimeksi muokannut juha-66 päivämäärä 22 Tammi 2024, 23:16, muokattu yhteensä 3 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2024, 22:11 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 51
Paikkakunta: Urjala
Stalinin mukaan nimetyn tehtaan valmistama laturi.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Isä autonkoinen oli melkoinen auktoriteetti DDR:n tuoreelle johdolle.
20240122_200905.jpg
20240122_200905.jpg [ 193.54 KiB | Katsottu 558 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2024, 23:30 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 51
Paikkakunta: Urjala
Kuvien lisääminen ei ollutkaan iso haaste kun jaksoi hiukan perehtyä puhelimen toimintoihin. Google oli hyvä apuri.

Iipon viiestiin kommenttina, että tänään alkoi työt n. 7 kk pakollisen poissaolon jäljiltä. Virtaa toivottavasti riittää työelämässä ja harrastuksissa kun ukkokin korjattiin vielä kuosiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 23 Tammi 2024, 12:33 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 848
Paikkakunta: Sipoo
Nuo perän "öljyt" on kyllä irstaan näköiset...
Jarrut ei ole kaksiset F9:säkään, saati sitten tässä kuorma päällä

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 25 Tammi 2024, 20:09 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1408
Valoiksi voisi sovitella 311:n Standard kehiä. En tiedä onko kiinnitys aivan sama, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei taida olla. Stalinin laturi sama kuin Ifassa ja varmaan alkupään Warressakin. Octavian pehmeillä hihnoilla voisi saada edes jonkinlaiset jarrut. Muuten 1" sylinterit tuttuja henkilömalleista ja letkutkin samoja. Jousen silmukka lienee 41mm? Nissan Terranossa olisi myös 41mm, mutta sisäreikä 2mm isompi. Sisäholkkia, tai rungon reijän isonnusta. Vaatii tarkastelua. Onhan tuollainen rungollinen lava-auto ihanteellinen rakennettava.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barkas V901/3 vm 1958
ViestiLähetetty: 25 Tammi 2024, 22:10 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Hyvinhän nuo peräöljyt on voitelunsa suorittaneet ja huomattavaa on ettei minkäänlaisia öljyvuotoja ole havaittavissa edes pitkän ajan kuluessa.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/3   [ 27 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 250 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com