Muuta fontin kokoa
Tänään on 18 Marras 2018, 13:57


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/7   [ 61 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016, 14:55 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 419
Paikkakunta: Sipoo
Tuli tuossa hiljan haettua tuo avo kotia kun sain tallin valmiiksi.
Tiedossa oli, että ruostetta löytyy, mutta kyllä se vain jaksaa aina silti yllättää.

Ensimmäiset kuvat antavat oikeastaan projektista melko lohdullisen kuvan (riippuu tietenkin katsojasta)


Liitteet:
perä vas.JPG
perä vas.JPG [ 137.47 KiB | Katsottu 4926 kertaa ]
oik.JPG
oik.JPG [ 124.8 KiB | Katsottu 4926 kertaa ]
vas.JPG
vas.JPG [ 111.99 KiB | Katsottu 4926 kertaa ]
edestä vas.JPG
edestä vas.JPG [ 136.13 KiB | Katsottu 4926 kertaa ]


Viimeksi muokannut pyhimys päivämäärä 14 Loka 2016, 15:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016, 14:58 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 419
Paikkakunta: Sipoo
Vara ja alkuperäisosiksi katsottava kasa p*skaa peittää "pohjan"...
Kyllä sieltä jo hieman harvempaa peltiä pilkistää


Liitteet:
sis.JPG
sis.JPG [ 149.78 KiB | Katsottu 4921 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Etupenkin jäänteitä perässä
perälunkka.JPG
perälunkka.JPG [ 123.36 KiB | Katsottu 4921 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016, 15:00 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 419
Paikkakunta: Sipoo
Pesu ja imurointi muuttaa aina huomattavasti autoa


Liitteet:
hattuhylly.JPG
hattuhylly.JPG [ 146.99 KiB | Katsottu 4917 kertaa ]
takalattia.JPG
takalattia.JPG [ 162.48 KiB | Katsottu 4917 kertaa ]
lattia.JPG
lattia.JPG [ 163.48 KiB | Katsottu 4917 kertaa ]
pesun jälkeen.JPG
pesun jälkeen.JPG [ 139.47 KiB | Katsottu 4917 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016, 15:02 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 419
Paikkakunta: Sipoo
Myös perälunkka pitää muistaa putsata.
Kone pirulainen ei kaikkien yllätykseksi pyörinytkään.


Liitteet:
konehuone.JPG
konehuone.JPG [ 131.1 KiB | Katsottu 4916 kertaa ]
perälunkka vas.JPG
perälunkka vas.JPG [ 131.89 KiB | Katsottu 4916 kertaa ]
perälunkka oikea.JPG
perälunkka oikea.JPG [ 134.57 KiB | Katsottu 4916 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016, 15:11 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 419
Paikkakunta: Sipoo
Summa summarum.. töitä riittää.

Miinuksia:
- kori romahtanut kaikista tuentapisteistä ja käytännössä poikki taka-akselin kohdalta
- koko etupään myös sisälokasuojat joutunee vaihtamaan
- pohja ja helmakotelot hävinneet
- konepelti ja takalunkka entisiä, mutta onneksi ne helpoimmat osat
- koko takapään joutunee vaihtamaan sisälokasuojia myöten
- koko kori on ihan letku, ei oikein kiinni enää mistään
- kaikki erikoisosatkin ruosteessa

Plussia:
- ovet pelleiltään korjattavissa
- takapään ulommat lokasuojat näyttäisi olevan suht hyvät
- kattokehikko tallella, ilman tätä autoa ei juuri kanttaisi säästääkään
- rungon pystynee käyttämään


Viimeksi muokannut pyhimys päivämäärä 14 Loka 2016, 15:26, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016, 15:23 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 419
Paikkakunta: Sipoo
Itse auto on siis se Esko Rahkosen aikanaan New Yorkista 89/90 tuottama laitos, joka on jo sieltä ilmeisesti ostettu romiksesta.
Runkonumero paljastaa ilmeisesti (on niin ruosteessa että ihan selvästi ei ole vielä nähnyt), että kyseessä oli -58 malli.
Ulkoasu on kuten -59, 8 pulttinen kone ja vesipumppu, mutta nämä selittynee sillä, että kyseessä USA malli. Tai mahdollisesti loppuvuodesta -58 tehty tai sitten -59 on käytetty vuonne 58 tehtyä runkoa.
En kuitenkaan usko, että mitään muutoksia on enää jenkeissä tehty, vaan auto on ajettu ensimmäisen moottoririkon jälkeen hajottamolle.
Mailimittarista !!! en ole vielä ajomäärää päässyt katsomaan, kun sen lasi on niin samea.

Mitään lupauksia auton valmistumisesta en tee, mutta lupaan yrittää.
Projekti ei kuitenkaan etene ihan heti, koska pitää kerätä hieman noita pellintyöstöön tarvittavia työkoneita ja tehdä muita projekteja vähemmäksi.
Jos tämän nyt kuitenkin tässä joskus saisi purettua ylimääräisestä painosta ja tuettua edes joihinkin mittoihin.

Jotain plussaa on myös se, että nähtävästi tähän käy osin coupen osat, eli ennakkoon hankitut kynnyskotelot ja ovien pohjien korjauspalat ei mene hukkaan...

Kaikenlaisellehan tässä on tarvetta, mutta tämän projektin kanssa aikaa riittää. Hyväkuntoiset keulapellit (lokasuojat ja keulan alaosat) jos jollain on ehjät todella edullisesti, niin saa tarjota.
Jonkinmoinen varaosa auto, hieman tuoreempi, jo on josta pystyy jotain hyödyntämään.

AJ


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016, 15:45 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1773
Paikkakunta: Global
pyhimys kirjoitti:
Mitään lupauksia auton valmistumisesta en tee, mutta lupaan yrittää.


Iso hatunnosto tämän pelastamisen yrittämisestä ja tsemppiä projektiin! :thumbpup: Työmaata kyllä todella riittää mutta aikasemmat tulokset puhuvat, että hienoa jälkeä on odotettavissa. Tämä ja Toverin Sportcoupe on niitä malleja joista monet vain haaveilevat... :geek:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016, 20:09 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 419
Paikkakunta: Sipoo
Jos viittaat tuohon 353:een niin siinä ei ole mitään kehumista.
Muita projekteja kyllä on mistä itsekin kehtaisi jo jotain mainita.

Tähän projektiin pitää keskittyä erimalliin kuin tuohon 353:n sutasuun.

AJ


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 15 Loka 2016, 10:32 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 966
Otan osaa! Kyllähän tuohon täytyy korin alaosa hyödyntää terveestä sedanista ja lähteä sitten tekemään muutoksia. Onneksi ruostetta on aina enemmän alapuolella, kuin yläpuolella. Onneksi kattokaaret, tuulilasinkarmi ja ovet ovat kuosissaan. Vaikeuksia on tiedossa, mutta tuskin tässä helppoa elämää tavoitellaankaan. Vielä kun saadaan Nokian suunnasta Coupen kuvia seurattavaksi, niin eiköhän Sakemannien käsitys ruosteettomista Suomenlöydöistä ala muuttumaan. Nyt näytetään :thumpupb: , joskus toivottavasti :kitosss:

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti 311-2
ViestiLähetetty: 15 Loka 2016, 21:06 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 419
Paikkakunta: Sipoo
Tuo korin alaosan hyödyntäminenkin on vähän vaikeaa kun coupe ja cabrio poikkeaa niin paljon sedanista, taitavat olla lähempänä sitä sport coupea.
Mutta toivottavasti jotain suurempia kokonaisuuksia saisi hyödynnettyä.

AJ


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/7   [ 61 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com