Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg Tourist 353 -75
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=11090
Sivu 4/4

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 25 Huhti 2018, 17:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

Jarruista: Kuormantuntevaa paineensäädintähän tuossa ei ole, mutta erillinen paineensäädin kylläkin. Pääsylinterin sisällä on pohjapaineventtiili, joka pitää noin baarin paineen letkuissa, mutta tämä ei aiheuta jarrujen päällejäämistä. Jokin jumittaa pääsylinterissä. Jos poljin ottaa heti pinnassa, on pääsylinterin ja polkimen välinen välys riittämätön. Tarkista, että välystä on silloinkin, kun jarrut laahaa. Uusia pääsylintereitä löytyy hyllystä, myös 22 millisenä, vaikka sivuilla ei sitä olekaan. Sisälle löytyy myös kumit ja pohjapaineventtiili.

Laturista: Muistelen, että toiseen napaa kun syötti plussaa, niin laturi pyöri oikeinpäin ja toiseen syöttämällä väärinpäin. Olisiko tuo magnetoitu väärin? 12-voltin Fer-laturi on vaikeampi löytyy uutena, kun vaihtovirtaan siirryttiin -75 W-mallissa. Trabissa mentiin 6v tasasahköllä vuoteen -83.

Kirjoittaja:  tupatankki [ 25 Huhti 2018, 22:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

Tänään tuli hitsailtua Warreen paljon uutta peltiä. Vielä kun toisen illan jaksais hitsailla niin ruosteviat olis kaikki korjattu. Itsekin epäilisin että laturin magnetisointi on tehty väärin. Voiko sitä muuttaa?

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 26 Huhti 2018, 22:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

Kyllä voidaan muuttaa tasovirtalaturin polarisointia.

Muistaakseni laturi pyörii nopeasti yhteen suuntaan, jos kenttään (DF) ei syötettiin virtaa. Virta syöttäessä kenttään se pyörii hiljaa toiseen suuntaan.

Kirjoittaja:  tupatankki [ 04 Touko 2018, 21:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

Mikä laturin liittimistä on kenttä Df? Tiedän että yksi kolmesta menee hiileen(+) ja 2 muuta kentille.

Huomenna olis tarkoitus maalailla hitsatut helmat. Onko tämän väri karminrot? Semmoisen värin ostin mutta sävy ei ihan näytä täsmäävän.

Myös jarruosat tuli postiin. kun pääsylinteri kunnossa niin sitten vois alkaa suunnitella katsastus yritystä.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 04 Touko 2018, 22:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

Yksi johto menee hiileen ja muistaakseni merkitty D+, toinen maadoitukseen merkittynä D- ja kolmas kenttään merkittynä DF. Merkit ovat leimatut laturiin juuri missä kaapelit yhdistetään. Tässä kuvan autostani

Liitteet:
DSC00146.jpg
DSC00146.jpg [ 160.18 KiB | Katsottu 9906 kertaa ]

Kirjoittaja:  warreossi [ 05 Touko 2018, 10:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

tupatankki kirjoitti:
Mikä laturin liittimistä on kenttä Df? Tiedän että yksi kolmesta menee hiileen(+) ja 2 muuta kentille.

Huomenna olis tarkoitus maalailla hitsatut helmat. Onko tämän väri karminrot? Semmoisen värin ostin mutta sävy ei ihan näytä täsmäävän.

Myös jarruosat tuli postiin. kun pääsylinteri kunnossa niin sitten vois alkaa suunnitella katsastus yritystä.


Väritys on Karminrot mutta eihän uuden maalin sävy ikinä ole sama kuin vuosia auton pinnassa ollut sävy. Maali pitäsi sävyttää automaaleja myyvässä liikkeessä vastaamaan nykyistä sävyä jos paikkamaalausta tekee.

Kirjoittaja:  tupatankki [ 09 Touko 2018, 23:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

santtuvaari kirjoitti:
Laturiin kun kytket plussan virtanapaan ja miinuksen runkoon ja Df:ään niin pitäisi pyöriä oiken päin ja vakio nopeudella. Ellei niin laturin sisäiset liitokset ei ole kunnossa. Jos pyöriminen on jurnuttavaa niin ankkuri on viallinen. Kenttä aniharvoin on viallinen ja jos on niin sen kyllä yleensä näkee pelkällä silmälläkin.
Ja tämä siis koskee tasavirtalaturia.



Tein tämän ja laturi lähti pyörimään kovasti ja vakio nopeudella mutta väärään suuntaan! Onko siis magnetisointi tehty väärin ja siksi väärä pyörimis suunta. Tai lähtisiköhän lataamaan näinkin jos vaan kytkisi laturin autoon. Miten laturin johdot menee säätimelle ja siitä eteenpäin. Omasta autosta kaikki johot heitetty mäkeen aikanaan kun laitettu vaihtovirtalaturi joskus.

Ihmettelin miksi auto käy kummallisesti tyhjäkäyntiä joten säädin kaasuttimen kohon 12.5mm ja kärjet, väli 0,4mm ja enakko 2,5-3mm eykk. Tuli ihan hyväkäyntinen kone.

Kaasuttimeen ilmestyy omituista limaa tankista joten laitoin pa-suodattimen letkuun. Tankki on pustistettu liuottimella ja teräsharjalla kohon reiäsätä hinkaten mutta sinne jäi kuitenkin vielä hivenen limaa.

Lämpö mittarin viisari nykii ihmeellisesti vaikka koitettu uudella tunnistimella ja varmasti toimivalla tunninnistimella toisesta autosta. mittari varmaan rikki? Taakse menee 3 johtoa jotka oli varmasti kunnolla kiinni. Samoin Bensa mittari ei toimi, muistaakseni näyttää kokoajan maksimia vaikka melkeen tyhjä tankki.


Mutta warre alkaa olla valmis leimalle. Vielä 2 pallonivelen suojakumia pitää vaihtaa ja laittaa vielä toisen kerroksen massaa ruostekorjauksiin.

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 10 Touko 2018, 06:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

Omani yhdistelmämittarista oli sisältä maadoitustalla poikki, valot kun laittoi päälle niin lämpömittari näytti mitä sattui ja tankki täyttä. Tarkista mittarivalojen kiinnitys/kannat/maadoitus, noilla sai hieman asettumaan sekoilua.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 10 Touko 2018, 17:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

Muutama uusi 60 mm mittari löytyy kromi tai mustalla kehällä.

Kirjoittaja:  tupatankki [ 30 Kesä 2018, 02:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg Tourist 353 -75

Ohhoh. Onpas aika mennyt nopeasti. Liikaa muita projekteja ja Warre jäänyt vaille mitään huomiota. Edeleen leimaamatta siis. Täytyisi vielä parit suojakumit heittaa palloniveliin ja massata/maalata helmat. Sitte valmis leimalle. Tasavirtalaturi hieman harmittaa kun en tiedä miten siitä saisi virrankehittimen Wareen. Nyt siinä on 50A vaihtovirtalaturi joka toimii siinä väliaikais ratkaisuna. Tuurin tapahtumaan olis tarkoitus tulla vaikka sitten siirtokilvillä.

Sivu 4/4 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/