Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10938
Sivu 4/6

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 24 Elo 2017, 09:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Joskus yöllä tullut mietittyä tuota Ifan jakajaa, se kun on 6-nokkainen. Onko tuossa paljonkin samaa, kun EMW:n kutoskoneessa? Kärkiäkin on Ifassa 2, ainakin joissain. Toiset voi jättää kuulemma poiskin. Mitä tällä on haettu? Kosketuskulma on ainakin helpompi hakea kohdalleen, jos nuo toimivat samassa herätejohdossa.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 24 Elo 2017, 18:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Toveri Sladimir kirjoitti:
Joskus yöllä tullut mietittyä tuota Ifan jakajaa, se kun on 6-nokkainen. Onko tuossa paljonkin samaa, kun EMW:n kutoskoneessa? Kärkiäkin on Ifassa 2, ainakin joissain. Toiset voi jättää kuulemma poiskin. Mitä tällä on haettu? Kosketuskulma on ainakin helpompi hakea kohdalleen, jos nuo toimivat samassa herätejohdossa.

Se kuulostaisi helppoa käyttää 6-sylinterin EMW jakajaa. Se pyörii puolet kampiakselin vauhdilla ja epäkeskopainot ja jouset ovat sen mukaisia. Ainoa ongelmaa olisi 2T-sylinteri, joka tarvii kipinän joka kierroksella. Muutetun kaksijakoinen pyörijä on ongelman ratkaisua.

Tai sitten haluttiin varmistaa toimivuuden kahdella kärjellä.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 25 Elo 2017, 08:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Kyllä se varmaankin on EMW:n jakaja, niissä näyttää tuo jakajan kansi olevan melko tiheässä johtoja, tuo kansihan kun ei mikään iso ole.
6 kulmainen näkyi akseli olevan. Turhia "sytytyksiä" siinä tulee, mutta eipä ne pääse purkautumaan mihinkään ja etäisyydet pinneihin pysyy sellaisina hyppääkään.
Itä-Saksan insinööri on keksinyt edullisen tavan hyödyntää olemassa olevia toimivaksi todettuja komponentteja.

AJ

Kirjoittaja:  pyhimys [ 13 Heinä 2018, 09:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Tätä on hiljakseltaan vähän laitettu:
- toisenkin puolen keulan helat laitettu
- lattiamatot tehty
- kromiosia korvattu paremmilla

Työlistalla olisi kansipahvin vaihto ja syylärin korjaus, molemmat vuotaa vähän nestettä.
Laatikkokin vuotaa öljyä, siihenkin pitäisi vaihtaa stefat, mutta tämä ei ole nyt heti listoilla.

Eilen kävin katsastamassa ja tilasin KLB:n vihjeestä alkuperäiset rekisterikilvet. Ne saa nyt vaikka olisivatkin käytössä jossain toisessa ajoneuvoluokassa.

AJ

Kirjoittaja:  pyhimys [ 24 Heinä 2018, 16:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Nyt on IFA:ssa alkuperäiset HE-898 kilvet

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 24 Heinä 2018, 22:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Hjuva! Pitkät mustat eivät istu sitten mitenkään aikakauteen. Muutenkin alkuperäinen tunnus on pala auton historiaa ja joku saattaa auton jopa tunnistaa vielä vuosien jälkeen. Ennenvanhaan kilpi kertoi auton läänin, joten oli helppoa päätellä, mistäpäin oltiin reissuun lähdetty.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 20 Loka 2018, 19:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Tällä alkoi talvihuoltokausi.

Nappasin kannen pois, se kun vuosi vettä lohkon ja kannen välistä.
Kansi olikin halki joka pytyn välistä. Sylinterin tiivistykseenhän tuo ei ole vaikuttanut.
Mistähän lie johtunut ja ties kuinka kauan ollut noin.

Tiiviste olikin jo Rikulta tilattuna hyllyssä ja ehjä kansikin löytyi osavarastoista.
Kansi pitää käyttää plaanissa ja irrottaa vielä syyläri kun näytti, että siinäkin saatti olla vuotoa.

Talven aikana jos saisi vielä etupenkit verhoiltua.

Jos joltain löytyisi tuollaista ruskeaa vanhaa kattoverhoilua, niin saisi pari reunan repeämää paikattua.

AJ

Kirjoittaja:  pyhimys [ 22 Loka 2018, 09:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Korvaavassa kannessa oli hapettumaa ym moskaa.
Palotilat puhalsin lasikuulalla ja kansi happoon.
Siisti tuli. Nuo puhalletut palotilat otti jostain syystä vihertävän värin.
Tässähän se ei haittaa, mutta varoituksena jos hapotatte näkyviin jääviä puhallettuja osia...
Aluumiinillahan happona oksaalihappo.

Seuraavaksi pitäisi viedä kansi plaaniin.

AJ

Kirjoittaja:  sami_k [ 22 Loka 2018, 10:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Tuleeko minkä näköinen alumiinista tuon hapotuksen jäljeen ja pitääkö pestä vedellä tai jollain muulla aineella hapotuksen jälkeen?

Kirjoittaja:  pyhimys [ 22 Loka 2018, 15:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9

Pitää alkuperäisen ulkonäön. Vaatii teräsharjaa tms tuon hapon lisäksi. Huuhdellu olen lopuksi.
Cabrion kansi oli tosi pahasti hapettunut, se vaati monta hapotuskertaa, mutta lopputulos oli mielestäni hyvä.

Lasikuulapuhallus muuttaa ulkonäköä, samoin tekee mielestäni jossain määrin myös sooda.

Sivu 4/6 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/