Muuta fontin kokoa
Tänään on 17 Heinä 2019, 13:04


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/5   [ 47 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 29 Touko 2017, 21:21 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Tänään piti taas käydä vähän koeajolla.
Vapaakytkin tuntuisi toimivan.
Nopeusmittari ei sen sijaan toiminut, vaijeri poikki. No pihalta varaosawarresta vaijeri löytyi. Warren vaijeri on noin parikymmentä senttiä pitempi kuin Ifan.
Ja olisihan tuo ifan metallikuorinen komiampikin, mutta ei se nyt auta.

AJ


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 02 Kesä 2017, 21:12 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Jos jollain on ylimääräinen takavalon kuori mielellään lasin kanssa, niin tarjotkaa.

Vaikka tuo takavalo on suomessa maahantuoja vakiosta leikkaama, niin niihin näyttäisi olevan teetätetty nuo lasit (muovit) ihan vasitusti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 01 Elo 2017, 14:30 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
IFA on tänään palautunut suomen rekisteriin, ei tosin kyllä ansaitsemallaan vanhalla tunnuksella, joka on jossain kevyt moottoripyörässä.
Nyt on väliaikaisesti EU kilvet, mustat kilvet ilman EU tunnusta on tilattuna. Pitää vielä soitella soitella tuolla moottoripyörän omistajalle, jos sillä olisi ymmärrystä asialle.

Tästä puuttuu nyt vielä lattiamatot, muut on aikalailla olemassa, joltain osilta tarvitsee vielä siistimistä. Maalipinta taitanee jäädä tässä vaiheessa tällaiseksi.
Tänään pääsee kuitenkin ajamaan ja tutustumaan laitteeseen siltä osin.

AJ


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 01 Elo 2017, 20:53 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Nyt on vähän ajettu.
Etupää puistaa kuin piru kerjäläistä kiihdyttäessä, mutta vain kiihdyttäessä. Taitaa vetarien sisäpään kumit olla vaihdon tarpeessa. Muuten kaikki pelaa hienosti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 02 Elo 2017, 00:16 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 11 Heinä 2017, 20:51
Viestit: 21
Oli kyllä häiritsevän komean näköinen :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 23 Elo 2017, 12:23 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Ratin ravistuksen syytä aloin selvittelemään kuin sain vinkkiä, että sen johtunee vetoakselin väärästä asennosta suhteessa vetoakselin sisäpäähän.

No ne sisäpään paketit näytti olevan kaikinpuolin huonokuntoiset ja pooriura kulunut (vanhemmissa ei rasvanippaa tähän), niin päätin vaihtaa ne varaosa-autosta (311) parempi kuntoiset.
Niitähän ei sitten vaihdetakaan ilman moottorin ja laatikon irroitusta. No laatikkoa ei tarvi kokonaan nostaa rungosta ulos, mutta löysätä kannakkeistaan kuitenkin.
Moottoria irrottaessa ihmettelin, kun etupään kannake oli vain 6mm pulteilla, korjasin sen 8 mm pulteille kasatessa.

No kun vetareita aloin kiinnittelemään, niin toinen puoli meni kuten pitikin, kuskin puolella sen sijaan yläpään kiinnitys jäi parin sentin päähän jousen korvakosta.... mitä ihmettä meni väärin???
Vähän aikaa pähkäillessä ja mittoessa selvisi, että etupään vetari ja laakeri eivät olleet paikallaan navassa. Eli tämä oli etellisellä omistajalla jäänyt väärään kohtaan. Ei kuitenkaan, niin paljon että rumpu olisi vastannut jarrukilpeen. Koneen pienemmillä kiinnityspulteilla oli taas siirretty koko pakettia, että vetarit oli aikaisemmin saatu pakotettua paikalleen.
No napa vielä irti ja vetarin irrotukseen ja uudelleen asennukseen. Onneksi tuli irrotettua, kun en tätä aikaisemmin tullut aukaisseeksi, koska vetari oli ollut pitempään kuiva ja ruostunut. Rasvasin toki tämän aikaisemmin, mutta ei se ruostetta ja sen vaurioita poista.
Parempikuntoinen vetari paikalle purkuautosta. Warren ja IFA:n vetarissa on muuten pieni pituus ero (n. 5 mm) ja pieni ero pooreissa.
Nyt se on nipussa.

Samalla tuli vaihdettua olkatapin helat tälle puolelle. Toinen puoli pitää vielä vaihtaa kun tulee tilattua Pöljältä tavaraa. On ollut aika harrastaja ystävällinen katsuri, tuossa toisessa olkatapissa on löysää melkoisesti.

Tänään vielä kytkin vaijeri paikalleen ja jarrun ilmaus. Sitten koeajolle katsomaan josko tärinät hävisi.

Moottorissa oli muuten pieni ihmetyksen aihe.
Kanteen on merkitty sylinterin numerot (takimmainen 1 kuten warressa), sekä sytytysjärjestys 1-3-2.
1. sylinteri ylhäällä on jakajalla kuvan ympyröidyssä kohdassa ja jakaja kiertää myötäpäivään.
Sytytys pitää kuitenkin laittaa 1-2-3 kuten kuvassa johdot on, jotta kone käy... Mitähän nyt Jaakon pojalla jäi ymmärtämättä???


Liitteet:
IMG_0604.JPG
IMG_0604.JPG [ 107.84 KiB | Katsottu 2027 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 23 Elo 2017, 19:29 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Selvisipä se tuo sytytys kun vähän tuumaili ja pyöritteli.
Jakaja pyörii tässä puolet hiljempaa kuin kampura, pyörijässä on sakara sellainen, että se jakaa molempiin suuntiin, eli joka toinen tahti tulee pytylle toiselta sakaralta...
Nyt koeajolle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 23 Elo 2017, 20:55 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 675
Paikkakunta: Pietarsaari
pyhimys kirjoitti:
......Jakaja pyörii tässä puolet hiljempaa kuin kampura, pyörijässä on sakara sellainen, että se jakaa molempiin suuntiin, eli joka toinen tahti tulee pytylle toiselta sakaralta....

Ihmeellinen järjestelmää. Onko syytä ollut pyörijän pitempää elinikää ajateltu vai voiko olla muuta syitä?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 23 Elo 2017, 20:58 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
koeajo tehty vispaukse väheni merkittäväsi.
Vielä kun tuo toisen vetarin käyttää auki niin paranee varmaan jos se on samassa kunnossa kuin tuo toinen oli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pelastettu matkalta saksaan IFA F9
ViestiLähetetty: 23 Elo 2017, 21:02 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Varmaan säästää jakajaakin tuo kun ei pyöti niin lujaa ja ennakon säädöt voi olla helpompi toteuttaa kun 4 tahtisen jakajien osia ja mitoituksia voi käyttää.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/5   [ 47 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com