Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/10   [ 93 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 07 Syys 2016, 22:52 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Asennettuna huomataan että uudella renkaalla tulee suuremman kiristyksen. Onko vanhat renkaat löystyneet? Sisäpuolen lovetuksessa pääse pakokaasut painamaan vielä enemmän sylinteriseinää vasten. Mahtaako männänrenkaiden painetta tulla liian isoksi 2T-koneeseen?


Liitteet:
DSC09532.JPG
DSC09532.JPG [ 77.81 KiB | Katsottu 8783 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 08 Syys 2016, 09:48 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Eikös tuo ole 4-tahtiseen tarkoitettu rengas, kun tuossa on tuo terävä reunus. Kävisikö niin, että se kaapii öljyt pois?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 08 Syys 2016, 10:41 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Edellisellä sivulla myös uusia kuvia...

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 08 Syys 2016, 14:23 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Toveri Sladimir kirjoitti:
Eikös tuo ole 4-tahtiseen tarkoitettu rengas, kun tuossa on tuo terävä reunus. Kävisikö niin, että se kaapii öljyt pois?

Mitä eroa on perus renkaissa? Eipä ole tullut koskaan tutkittua sillä silmällä.
Jokatapauksessa myös 4 tahtisessa pitää olla öljykalvo sylinterin seinämissä (tosin roiskeiden aiheuttamana), joten ei ne renkaat voi kaikkea öljyä kaapia pois. Öljyrenkaat pitää paikat kosteina kun niissä ei ole tuota männän molemmin puolin voitelua...

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 10 Syys 2016, 00:34 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Näitä nelitahtikoneen renkaat toimivat erittäin hyvin. ;)

Nyt kun männät, kampiakseli, vauhtipyörä ja alapohja on ruuvattu kiinni, niin postikirje tuli perille. Se on leimattu 23 .08 eli on ollut matkalla 16 päivää.

Vaihdan kakkosmännän kahdet alimmat renkaat ja viistän kolmet renkaat ylimmän paikan varten. Valitettavasti ei kromattuja ylempää rengasta oli saatavilla. Wartburgin renkaat ovat aivan nelikantiset paitsi ylin rengas mikä on pikkusen viistetty ylänurkasta.

Tästä kuvasta näkyy että 4-tahtirenkaalla on pidempi rako vapaana kuin Wartburg renkaalla.
Liitteet:
DSC09615.JPG
DSC09615.JPG [ 62.21 KiB | Katsottu 8600 kertaa ]

Ja tässä ylin rengas on uusi ja on pikkusen paremmassa jännityksessä.
Liitteet:
DSC09590.JPG
DSC09590.JPG [ 74.13 KiB | Katsottu 8600 kertaa ]

Uusilla renkailla oli paljon pienempi rako alasylinterissa. Kuitenkin kaikki renkaiden raot ylitti 0,25 mm.


Liitteet:
DSC09578.JPG
DSC09578.JPG [ 80.03 KiB | Katsottu 8600 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 10 Syys 2016, 09:53 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Tilapäismoottorin kiilahihnapyörän lukituspelti oli rikki eli jouduin tekemään oman.
Liitteet:
DSC09543.JPG
DSC09543.JPG [ 84.06 KiB | Katsottu 8550 kertaa ]

Silmälaakeri kampiakseliin ei mahdu. Reikä on vain 14 mm ja silmälaakeri 16 mm.
Liitteet:
DSC09571.JPG
DSC09571.JPG [ 72.35 KiB | Katsottu 8550 kertaa ]

Muistaakseni 312 vaihdelaatikon akselissa ei ole tappia kytkinlevyn urituksien jälkeen.
Miten 311 vaihdelaatikkoa on tehty. Pettääkö muistikuvani?

Tarkoitukseni on varmuuden vuoksi laittaa kampiakseliin muovipalan. Se toimisi kuten liukulaakerina vähän ajaksi. Tuskin voidaan sitten seisoa liikennevalolla kytkin sisäänpainettua pitkäksi ajaksi.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 10 Syys 2016, 20:16 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Vanhassa sivusta purettavassa laatikossa ei ole silmälaakeria, mutta uudemmassa on. Sinun täytyy poistaa vauhtipyörä, ennen kuin saat silmälaakerin paikoilleen.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 10 Syys 2016, 22:57 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Ettei näiden "paremmin puristavien" renkaiden kanssa kävisi vain niin, että ne työntyvät pakoaukkoihin enemmän kuin alkuperäismalliset ja katkea..? (toivottavasti näin ei käy)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 11 Syys 2016, 10:57 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kyllä olen tyytyväinen siihen, etten tarvinnut käyttää kireämmät männänrenkaat. Siinä olisi ollut omat riskeinsä.

Eilen illalla oli jännää käynnistäessä tilapäismoottoria. Käynnistysmoottoria juuri jaksoi pyöriä moottoria. Se voisi johtua heikosta akusta. Ennen olin veivannut mottoria ilman kaasutinta ja sylinterikanta vähän aikaa "ajamaan" pahimmat karheudet pois. Onneksi oli vielä sähköbensapumppu kytkettynä ettei monta sekuntia tarvinnut pyöriä kunnes käynnistyi.

Tyhjäkäynti tuntui matalalta ja kilometrin ajomatkassa lämpömittari oli keskellä. Se tapahtui vasta kahta kilometria vanhalla moottorilla. Joko kannentiivistettä vuotaa tai joku laakeri hankaa. Käänsin kotiinpäin. Pihalla yritin käynnistää uudestaan. Nyt kyllä käynnistysmoottorissa sai vauhtia, muttei se käynnistynyt. Kokeilin vetää ryyppyä ulos eikä auttanut. Ryyppy pois ja kaasu pohjassa niin se vihdoinkin alkoi luvata ja käynnistyi.

Ajoin sen talliin ja aukasin konepeltiä. Tyhjäkäynti tuntui paremmalta mutta se kolise niin kovaa että voitaisiin uskoa sen räjähtävän. Se väheni paljon kuin laitoin putkipihdit etuvaimennin päälle, mutta edelleen moottori kolisee. Kummalista koliseminen ei kuullut ohjaamossa.

Seuraavaksi tulee kannen jälkikiristystä sekä etuvaimennin vaihtoa. Sitä ostin pari vuotta sitten mutten vielä asentanut pienen muutostyön takia.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 11 Syys 2016, 18:20 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
"Se on leimattu 23 .08 eli on ollut matkalla 16 päivää."

Pöljältä länsirannikolle on pitkä matka. Välille mahtuu monta pihaa, missä täytyy käydä leikkaamassa nurmikoita. Hyvä Suomen Posti :thumbdown: .

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/10   [ 93 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com