Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com:443/forum/

Wartburg 353w vm81 erikois plussa
http://www.warreteam.com:443/forum/viewtopic.php?f=4&t=10816
Sivu 29/34

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 06 Syys 2018, 09:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Tuolla yleisvaimentimeen tehdyllä etupöntöllä saa tapettua Warren menohalut ja keskivaimennin jää todennäköisesti käsijarruvaijerien päälle makaamaan, ainakin hyvin samanlainen pönttö aikoinaan niin teki.

Kirjoittaja:  sami_k [ 06 Syys 2018, 10:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Eipä nuille vielä ole tarvetta mutta kun edullisesti sain niin piti ottaa talteen. Onko tuossa alkuperäisessä etuvaimentimessa minkälaiset sisuskalut? Vastapaine aalto varmasti kärsii jos tuo etuvaimennin on tehty vain normaalista vaimentimests.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 06 Syys 2018, 12:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Alkuperäisessä putki levenee jo vaimentimen ulkopuolella ja sisällä on kaikenlaista vastapaineen kannalta oleellista. En tiedä, mitä tuo Muflex pitää sisällään, mutta jo ulkoisesti katsottuna sisäänmeno on tasaista putkea, niin tuskiin siinä on voitu onnistua. Aikoinaan vaan ihmettelivät vetojen loppumista ja kulutuksen nousua ja syyksi sanottiin väärä etupönttö. Liian pieni vastapaine lisää kulutusta ja vie bensan mukana voiteluaineen taivaalle, joten muitakin ongelmia ainakin teoriassa saattaa esiintyä. Ei ole tuo 2-tahtisen vastapaine ihan hetkessä opittava asia.

Kirjoittaja:  sami_k [ 06 Syys 2018, 18:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Nämä näkyi olevan bosal merkkisiä, oli niin edullinen kasa että piti ostaa lähinnä tuon keskipöntön takia kun sitä olen jo hitsannut tuossa omassa autossa.

Kirjoittaja:  warremies [ 06 Syys 2018, 22:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Koivunen möi aikoinaan noita Bosaleita omalla Mufflex merkillä halvemmalla kuin Bosaleina..

Muistelen, että kun avasin tuommoisen tarvike-etupöntön vuosia sitten, niin sen on tehty vähän sinne päin kuin alkuperäinen, mutta ei siellä ollut kartioitua putken päätä tai samanlaisia väliseiniä.

Voihan tuon tarvike-etupöntön laittaa tilapäisesti paikoilleen jos vaikka ajaa alkuperäismallisen kivikossa ruttuun ja ajamaan pitää päästä.

Kirjoittaja:  warreossi [ 06 Syys 2018, 23:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Bosal pönttö on aikatavalla äänekkäämpi kuin alkuperäinen

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 07 Syys 2018, 09:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Ainakin välipönttö päästää läpi ihmeelistä "pärinää" kaasua vähennettäessä.

Kirjoittaja:  kangasalabama [ 07 Syys 2018, 09:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Täältä varoitus juuri kuvassa olevan näköisesta tarvike-etuvaimentimesta. Sisäosat eivät ole erityisesti mitenkään kiinni, ladottu sisään ja ulkokuori pitää hilppeet paikallaan. Kunnes sitten yhtenä päivä kone toppasi motarilla ja aikaisemmin oli sammahdellut ikään kuin pieniä kiinnileikaantumisia tms. Sisäromppeet pääsivät lämmetessään liikkumaan vaimentimen sisällä ja soppahan on sitä myöten valmis.

Lisäksi tarvikepöntöt pitävät terävän äänen, taitaa olla juuri tuo keskipönttö jonka käsijarruvaijerit sitten lopuksi puhkaisevat. Nyt sellainen kiinni kun ei alkuperäisiä ole itsellä enää jäljellä. Viimeisellä vaimentimella en ole havainnut juuri mitään merkitystä, voi olla vaikka pelkkä suora putkikin.

Kirjoittaja:  sami_k [ 07 Syys 2018, 11:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

No eipä ole mikään ihme että nämä on tallin nurkkaan jäänyt soisomaan kun noin pahasia ovat :lol:

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 08 Syys 2018, 12:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Mulla on pelkkä Efektori keskivaimentimena ja siitä suora putki taakse. Kelpaa katsastuksessakin. Joskus aikoinaan mitattiin monta kertaa eri nopeuksilla ja kierroksilla ohiajossa melumittaus ja vaikka kuinka yritti "insinööri" huudattaa ja kiusata niin oli pakko hyväksyä kun lähes koko konttorin henkilökunta oli lopuksi saapunut seuraamaan touhuilua.

Sivu 29/34 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/