Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353w Tourist -78
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10689
Sivu 28/28

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 24 Huhti 2019, 21:09 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Sanoppa Sami ammattilaisena, millainen kuivain olisi riittävä maalaukseen. Aika kalliita ne on, joten itselläkin on jäänyt ostamatta. Joskus vettä tulee paineilmaliittimestä ihan kunnolla, mutta ei onneksi ole maalaushommia pilannut. Kaikkia muita ongelmia on autotallimaalauksissa kyllä esiintynyt.

Kirjoittaja:  sami_k [ 25 Huhti 2019, 09:14 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

En minäkään hirveästi ole niihin perehtynyt mutta en kuitenkaan mitään ihan halvinta ja pienintä lähtisi ostamaan, varsinkin jos joskus esimerkiksi yli asti maaluita tekee niin tuommoista pientä erotinta saa jatkuvasti tyhjentää. Tullut huomattua että tommonen mäntäkompura on lösy kelillä melkonen kondenssiovesipumppu :D Toinen asia mikä kannattaa ottaa huomioon niin olisi hyvä olla myös öljyn erotin kun sitäkin pienissä määrin kompurasta paineilma linjaan tulee.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 25 Huhti 2019, 12:36 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Kotikonsteja...

Kompurasta pohjaproppu jonkin verran auki. Vesi ohjautuu paremmin sinne ja sieltä ulos.

Itse olen käyttänyt pieniä vedenerottimia letkussa. Näillä olen maalaushommissa toistaiseksi pärjännyt.

Vesi on tullut enemmän ongelmaksi kun olen hiekkapuhaltanut, jolloin tietenkin ilmanmäärät ja sitä kautta kondensoituminenkin on kasvanut.

Syksyllä laitoin kaksi vähän isompaa erillistä (samanlaisia kuin nuo letkuun kiinnitettävät, mutta järeämmät) kosteuden erotinta (noin puolen litran), näitä en ole vielä oikein päässyt koeponnistamaan, mutta eiköhän se tässä kesänaikana selviä mikä on tilanne. Nämä on nyt minulla linjaston alkupäässä, koska tuo linjasto keräsi aikaisemmin aikansa vettä ja sitten sitä alkoi tulemaan ihan kaarella.

Internetin pelle pelottimien osastolla vihjattiin laittamaan lämpöpatteri pystyyn seinälle, alareunaan tulo ja tyhjennyssulku ja yläreunasta ulostulo. Jäähdyttää ja kondensoitunut vesi jää patterin sisään. Itse laittaisin ehkä sisääntuloputkeen myös pienen putken patteri sisälle, jotta patterin alaosaan jäisi vesivarasto, eikä tuleva ilma näin roiski vettä paterin sisällä, jolloin on riski, että sitä kulkeutuu myös eteenpäin.

Jossain vaiheessa oli ajatuksissa lisätä tuo lämpöpatteri jäähdyttämään, niin eiköhän sitten ole ongelmat ratkaistu...

Virallinen kosteudenpoistaja maksoi muistaakseni noin 800 €, nuo erilliset kosteuden poistajat (tavallinen- ja mikrosuodatin), jotka laitoin maksoi muistaakseni 150 €

AJ

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 25 Huhti 2019, 21:41 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Mullakin pihisee vedonpoisto aina, toimiipahan hieman paremmin. Tuo patteri sinänsä jännä ajatus. Paljonko niissä paineenkesto sitten on? Yleensähän lämmitysjärjestelmässä tietääkseni vain yhden baarin paine?

Kirjoittaja:  sami_k [ 25 Huhti 2019, 22:21 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Meillä töissä ei hirveästi vettä tunnu kertyvän veden erottajiin joka varmasti johtuu siitä että itse kompressorissa on jäähdyttimet ym systeemit (kaeser ruuvikompressori) Rasvapesu vaiheessa kannattaa olla tarkkana rasvaisten sormen jälkien kanssa, ne kun ei liuotin rasviksella lähde vaan vaatii joko vedellä tai vesirasviksella pesun.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 26 Huhti 2019, 08:57 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Yhdessä kerroksessa toimii ehkä baarikin, mutta ylöspäin kun mennään, niin painetta pitää nostaa 1 baari per kymmenen metriä Newtonin Iisakin takia, jotta saadaan edes kierto säilymään.

Pattereille luvataan 10 bar kesto, jossa vielä varmuuskertoimet mukana. Paineilmalaitteissa käyttöpaineet alempia, puhalluksessa olen kyllä käyttänyt 8-10 baaria.

Kirjoittaja:  hara [ 14 Elo 2019, 20:53 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Moi! Karstulassa nähtiin ja lupasin tarkastaa pyytämättä. oisko nurkissani 353:n ehjiä lampunkehiä vaan ei ollut kummassakaan maskissa sellaisia. Harmi.
Hara

Kirjoittaja:  ohtis [ 20 Helmi 2020, 23:34 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Mä kans ihmettelin samoja piuhoja :shock:

Liitteet:
InkedPiuha pieni kuva_LI pienin.jpg
InkedPiuha pieni kuva_LI pienin.jpg [ 59.75 KiB | Katsottu 7098 kertaa ]

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 21 Helmi 2020, 11:56 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Käytän kynäruiskua. Siinä on vähän pidempi muoviletku, enimmäkseen lattialla. Se viileämpänä paikkana saa mahdollisen kosteuden tiivistymään tähän letkun osaan. Se näkyy. Muutenkin normimuoviletku hiukan joustavana tasaa kompuran painetta. Käytössä on myös bilteman kosteudenpoistaja, siitä ei ole ollut mitään hyötyä, kuin vain suodattimena. Kuvassa esikuvanmukainen pienoismalli, mittakaava 1:87, VR:n Vv13, kynäruiskulla maalattu. On kulkeva, valoineen, digitalisointeineen..Veturin rakenne messinkiä, käsin rakennettu.
Liitteet:
20170826_113103.jpg
20170826_113103.jpg [ 182.7 KiB | Katsottu 7045 kertaa ]

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 21 Helmi 2020, 12:05 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Ruskeat johtimet, miinuksia. Yleensä mm. sulakeliittimet olisi hyvä suihkuttaa vaikkapa CRC penetroolilla, WD40:llä, toistuvasti. Pitäisi kirkastuman. Sama koskee peräkärryn pistorasiaa, koettu on, toimii.....

Sivu 28/28 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/