Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353w Tourist -78
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10689
Sivu 26/28

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 24 Huhti 2018, 09:57 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Ruskeat ovat yleensä miinus(maa-)johtimia. Sulakerima voisi tykätä hyvää esim. CRC penetrol-käsittelyistä. Se söisi hapettumia, suojaisikin. Aivan samoin perävaunun pistorasia...

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 24 Huhti 2018, 22:03 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Tänään sain uudet renkaat alle. Vanhat olivat jo "hieman" pykineet kuvion välistä.

En suosittele kenellekkään westlake kesärenkaita...aasinpotkulla piti räjäyttää vanteelle kumit, sen verran sisäänpainuneet reunat oli.

Liitteet:
IMG_20180424_173241-780x1040-585x780.jpg
IMG_20180424_173241-780x1040-585x780.jpg [ 152.98 KiB | Katsottu 7208 kertaa ]

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 30 Huhti 2018, 18:20 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Nytpä on warre liikenteessä, kaupunkiajossa pysyy flektillä lämmöt nätisti puolessavälissä, maantiellä kipuaa tuonne 3/4 kohtaan.

Ohjausmodin vaikutusta en huomannut, oikeastaan jäykempi kuin viimekesänä, pitää vielä säädellä ja hommata uudet alapallot, väljää näkyy olevan ja runttasin kunnolla rasvaa sisään joka selittää osaltaan ohjauksen jäykkyyden. Rasva ei tule pallon ympäriltä kumin sisään vaan jää pallon alle.

Kirjoittaja:  sami_k [ 30 Huhti 2018, 19:32 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Minulla katsastus mieskin vähän moitti jäykkää ohjausta mutta tuumasin sille että ei kai nämä uutenakaan kovin köykäisiä ole käännellä :D täytynyy melkein ensi talven hommaksi ottaa ohjausvaihteen irroitus, kunnollinen puhdistus ja rasvaus. Ei juurikaan palauta ohjausta itsestään. En sitten tiedä miten hyvin nämä yleensä palauttaa ohjausta itsestään? Ei nuo westlaken renkaat kovin pahasia pitäisi laadultaan olla kun viime vuonna suomalainen voitti driftingissä niillä suomen ja euroopan mestaruuden :thumbpup:

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 30 Huhti 2018, 20:18 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Sama juttu...kankea eikä palauta ohjausta. Tästä on tuo ohjausvaihdekin aukaistu ja rasvattu. Noh, sitä osasin jo isäukon puheiden perusteella odottaakkin.

Alapallo on vaihdettava ainakin seilaamisen takia, samalla pitää säätää pyöränkulmat rikun mainitsemiin arvoihin.

Paikallisen kaupan pihassa kävi jo lapsikin kommentoimassa että onko autossasi jotain vikaa kun se pitää noin hassua ääntä. :D

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 30 Huhti 2018, 21:30 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Tarkastakaa rattiakselin hela. Sillä on taipumusta tarttua rattiakseliin kiinni ja senjälkeen hela liikkuukin kannatinkumin sisällä. Silloin on muuten tahmea ajettava. Kyllähän tuon tuntee, kun paikallaanollessa sormen leveyden verran kääntää rattia ja päästää irti, niin pitäisi palauttaa takaisin "kumimaisesti". Kyllä Warren ohjauksen pitää palauttaa kadunkulman jälkeen, jos ei hyvin, niin välttävästi vähintään.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 01 Touko 2018, 08:16 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Mitkä ne Rikun rengaskulmien arvot on?

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 01 Touko 2018, 12:37 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Auraus nollaan tai 1mm aurausta.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 01 Touko 2018, 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

353 on suunniteltu rättirenkaille. Joissain ohjeissa ei ole eritelty rengastyyppiä aurauksen suhteen, joissain taas on. Haritukselle pyytää jokatapauksessa, mutta maksimiharituksella on mielestäni aika vetelevä. Nollan ja yhden miilin aurauksen väliin olen säätänyt, eikä ole kulmat renkaista hävinnyt. Kannattaa tarkastaa myös takapää. Siellä on yleensä haritusta, joka tekee levottomuutta. Sekin on helppo muuttaa auraukselle. Tukivarren kiinnityspultin putken jyrsii karahiomakoneella hitsauksesta irti pyöränpuolelta. Seuraavaksi vääntää putkea hieman eteenpäin ja heppaa kiinni. Aurauksen tarkistus ja lopullinen hitsaus. Millin siirrolla millin vaikutus, noin karkeasti. Jos saa mittariin kiinni, niin ottaa tarvittavalta puolelta. jos ei ole, niin heittää kolikolla. Eipä tuo ole ratissa edes näkynyt, vaikka on vain toiselta puolelta aurausta korjattu. Uraherkillä talvirenkailla tuon muutoksen huomaa, mutta ei se pahaa tee kesärenkaillakaan. Takajousia lyhentämällä olen ensin laittanut pyörän pystyyn, sedanissa ainakin perä on todella ylhäällä ja Camper reilusti plussalla. Touristeissa perä on jo lähellä totuutta.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 01 Touko 2018, 22:30 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Toveri Sladimir kirjoitti:
Tarkastakaa rattiakselin hela. Sillä on taipumusta tarttua rattiakseliin kiinni ja senjälkeen hela liikkuukin kannatinkumin sisällä. Silloin on muuten tahmea ajettava. Kyllähän tuon tuntee, kun paikallaanollessa sormen leveyden verran kääntää rattia ja päästää irti, niin pitäisi palauttaa takaisin "kumimaisesti". Kyllä Warren ohjauksen pitää palauttaa kadunkulman jälkeen, jos ei hyvin, niin välttävästi vähintään.

Warressani rattiakselin hela oli "ruostunut kiinni". Jouduin leikkaamaan helan kahtia ennen kun sain sen vedettyä ylös akselissa.

Liitteet:
DSC02835.JPG
DSC02835.JPG [ 111.54 KiB | Katsottu 6883 kertaa ]

Sivu 26/28 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/