Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353w Tourist -78
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10689
Sivu 21/28

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 25 Touko 2017, 16:25 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Tukivarsien kumit on tosiaan uusittu enkä muista että vetarikaan mitenkään erikoisen pinkeällä olisi mutta tarkistetaan...

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 26 Touko 2017, 22:42 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Pirun kaukaa haettu mutta voisko kampiakseli olla kiero??? Jos joku tee se itse ja säästä tyyppi on tehnyt akselin eikä saanut täysin suoraan. Kammentapeissahan ei ole mitään kohdistusta vaan krymppisovitus. Ei muuta kun akseli V-tukien varaan ja heittokello kehiin. Tehtaan jäljiltä on löytynyt jopa 3kymppiä heittoja mutta jos hyvän meinaat niin nollilla täytyy olla. (olisko tässä yksi syy värinänvaimentimen käytölle??) :fingers:

Lisäksi ohuen huhun mukaan olisi joskus löytynyt akseli josta olisi sylinterien välisestä tapista puuttunut kiila jolloin kulma olisikin ollut jotain muuta kuin 120 astetta :wrench:

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 27 Touko 2017, 06:55 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Kaikkihan on mahdollista, mutta en oikein minäkään usko että olisi niin huonoa tuuria että molemmat kampurat ovat juuri samallalailla kieroja.

Tuota limpun pyörähdystä epäilin itsekkin ennenkuin vaihdoin akselin, olin suorastaan varma siitä mutta ei.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 27 Touko 2017, 09:37 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Jos kammentapilla heittoa, se korjataan moskalla. Se on ns. hienoviritystä. Näin olen tehnyt, kun kahdesta kampurasta rakensin yhden kelvollisen. Veljeni tekemällä ao. "pulttiprässillä".

Kirjoittaja:  iippo [ 29 Touko 2017, 16:29 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Vauhtipyörien vaihtoakin on jo kokeiltu, mutta mites niitten tasapainotuksen kanssa? Onko niissä "0" meistettynä ykköspytyn merkin viereen kertomassa erikseentasapainotuksesta? Korjaamokirjan sivulla 43. asiasta enempi kuvan kera.

-iippo

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 29 Touko 2017, 16:31 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Eipä tainnut nollaa olla, paikallaan oleva vauhtipyörä on tämän kampiakselin alkuperäinen.

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 31 Touko 2017, 05:32 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Sainpa tuonkin kärjettömän sytkän laitettua, kaikenmoinen pätkiminen ja röpellys jäi pois mutta kuten odotettua -värinä on tallella.

Löin kaiken kasaan ja annan olla, mahdollinen seuraava omistaja voi jatkaa tästä, eli auto on myytävänä. Uusia osia on aika tarkkaan 1500 eurolla+maalit ja tarvikkeet. leimaakin taitaa olla elokuun loppupuolelle. En laita tätä vielä julkiseen myyntiin jos ostaja löytyisi merkin harrastajien joukosta.

mukaan tulee osittain purettu sedani (pyörillään)ja yksi purettu farmari ilman rungon osia.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 01 Kesä 2017, 09:09 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Värinöihin vaikuttaa sytytysajoitukset. Kärjetön pitää olla vielä tarkempi, kuin katkojilla. Katsopa, onko kärjettömässä yksi anturi poikkeavassa kulmassa, niin on kampiakselissakin. Kulmat ei ole tasan 120 ast. Käynti olisikin hyvä olla mahdollisimman värinätöntä. Energiaa vaatii värinätkin ja se olisi pois akselitehosta. Voisi verrata paikallaanhyppelyyn, hiki tulee ja eteenpäin ei mennä.

Kirjoittaja:  hara [ 01 Kesä 2017, 18:00 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Upean Touristin olet tehnyt ja jotenkin on sääli, että joutuisit siitä luopumaan...mutta ei sillä noin ole ilo ajaa. Pälähti päähäni sellainen yksinkertainen asia kaiken syvällemenneen tutkimuksen jälkeen: Mites sen lämmityshärpäkkeen kiinnitykset? Kun tärinää ei kuulu konehuoneen puolella mutta kapiini tuntuisi olevan enemmänkin tehosekoitin. Moottorihan on suht´jäykillä letkuilla kiinni ja heiluu aina hiukan....Epätoivon hetkellä sitä tulee tämmöinenkin mieleen.

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 01 Kesä 2017, 18:25 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Kulmat ei ole tasan 120 astetta. Siis mitä häh. Toi on mulle aivan uutta tietoa :?: :?: :?: Kertoisitko hiukan lisää. :miksi:


Sitten asiaan. Älä nyt helvetissä enää tässä vaiheessa luovuta :fingers:
Ajelet vaan hiukan etelämmäs niin uskoisin että täältä forumilta kyllä löytyy apuja. On paljon helpompaa tehdä diagnooseja kun on paljon enemmän korvia ja silmiä ihmettelemässä. Mun tietojen mukaan sellaisiakin warreja on jotka ei värise normaalia enempää niin että luulisi olevan mahdollista että sinunkin kulkineesi saataisiin sellaiseksi. :fingers: :wrench: :fingers:

Sivu 21/28 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/