Kiitokset osia tarjonneille

Nyt kun kelitkin on ruvennu suosimaan ulkoharrastuksia, jotain on tullu tusattua. (mittarissa nyt -17)
Vaikka auto lähti yllättävän hyvin käyntiin, se kävi vaan kahdella(välillä yhdellä) Sit jäljittämään, että missä vika. Puolat ja tulpanjohdot olivat toimivia. Epäilykset kohdistuivat kärkilevyyn.
1. pytty oli pimeänä, joten sen piuha ja kärjet syyniin. Hioin sileällä paperilla kärkiä ja säädin välin: ei kipinää. Konkat oli jokainen sillei sökönä että kun niiden päässä olevia muttereita aukoi, sisus pyöri mukana. Sinä iltana alkoi vilu iskeä, joten harjoitukset jäivät siihen.
Myöhemmin viisaampien neuvoja uskoen otin kärkihässäkän pois ja viilasin kärjet. Olikin kulunut miten sattuu. Sitten osat takaisin, virta päälle ja pyöritin konetta käsin (tulpat irrallan) kunnes 1. kärjet meni kiinni. Sitten ruuvarilla kärkiä auki/kiinni, niin johan tulet räpsyi. Samalla testasin muutkin ja kipunoi kaikilla. Tarkempaa säätöä en kehdannut tehdä. Tilalle tulisi uutta palikkaa, vanha saa olla vaikka varalla. (Uusi kärkilevy konkkineen oli tässä vaiheessa jo postin hyllyssä odottelemassa, kiitos vaan sinne Pöljälle!)
Alun huolimattomuudessa olin kaadellut koneeseen jotain laimeata nestettä, tänään (pakkasta aamulla 19) kurkin koneeseen että aika kiinteälle näyttää.. No, sähkölämmitin kaveriksi. Annoin sen töhöttää konehuoneeseen. Sitten kun oli sulaa, käytin konetta jonku aikaa ja laskin kurat pois.
Tätä Foorumia kun olen tutkiskellut (warre-tietämystä itsellä ei ennestään ole) oon ihmetelly tota etu- ja takajäähdytin juttua. Tää mikä mulla on, pitäis kai olla uudella keulalla. Kuuluuko siihen sitten etujäähdytin? Kun mulla on paisuntasäiliö lämmityslaitteen etupuolella kiinni, (ihan oikeissa korvakkeissa) mutta silti siinä on takajäähdytin ja ropelli hihnalla. Eikö etujäähdyttimellisessä ole sähköinen puhallin?
Mites kaasutin, missä vuosimalleissa sitä Jikovia on? Mulla on yksikurkkuinen.