Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Sport Coupe 1957 http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10650 |
Sivu 2/8 |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 24 Helmi 2015, 11:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Runko pyörillään 60-luvun jälkeen. No, pyöräkokoa täytyy vielä suurentaa. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 29 Marras 2015, 01:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Ovista oli käyttökelpoista lähinnä puolet ovirungoista. Vasemman oven pohja oli lahonnut pois ja oikean oven yläpuoli oli puskettu kasaan. Etureunat olivat haperot, eikä ulkopinnoista ole kuin malli uusille. Hieman on ruoste ottanut kiinni, kun ehti taas kuukaudet kulua uutta innostusta odotellessa. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 29 Marras 2015, 01:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Sedanin takaovet teurastettiin pullistuksien luovuttamiseksi Väliin täytyy tehdä parin sentin suikale, jotta saa pituuden täsmäämään aukkoon.Tällaisella liitostavalla oli alkuperäisetkin tehty. Saivatkohan aikoinaan tehtyä muotin tällaiselle pitkälle takalokasuojalle? Sport Coupet, Coupet ja Cabrioletit kuitenkin käyttivät tätä samaa lokasuojaa, eli kuitenkin tuhansia lokareita tarvittiin. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 05 Joulu 2015, 23:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Löytökuva on aika lohduton. Kaikki on rikottu, minkä voi rikkoa. Ei yhtään suoraa peltiä, eikä yhtään ehjää lasia. Ei ollut 10-vuotta vanhalla Warrella mitään arvoa, ei edes tällä ainoalla Suomeen tuodulla Sport Coupella. Helmapeltiin täytyy laittaa pieni paikka Kattoa on soviteltu kohdilleen ja tuulilasin karmi etsii alkuperäistä kulmaa. Vasen helmakotelo jo tehty. Tuulilasin yläreuna on kahdesta kohtaa vekillä, joten puolen metrin matkalle on tehtävä uutta koteloa. Alunperin tämä on moukaroitu mutkille ja tinattu oikeaan muotoon. Tinaa on 2-3mm, parhaimmillaan yli 9 mm! Korjauspalaa yläkarmiin. L-profiilin taivuttaminen kahteen suuntaan kaarevaksi on hidasta ja “haastavaa”! |
Kirjoittaja: | Juice63 [ 09 Joulu 2015, 11:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Täytyy nostaa hattua korkealle,kun katselee projektin alkukuvia.Aika moni olisi kävellyt peltikasan ohi edes vilkaisematta mikä se mahtaa olla. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 15 Joulu 2015, 23:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Purkukuva 80-luvulta |
Kirjoittaja: | KHara [ 16 Joulu 2015, 00:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
"anna heille anteeksi, sillä he eivät ymmärrä, mitä ovat tehneet". Hyvä, että joku yrittää ja kaikesta päätellen onnistuu korjaamaan jonkun tyhmyydet. Tämän projektin ymmärrän, A-Fordin rakennusta vastaavasta en nykyään enää ehkä. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 01 Tammi 2016, 23:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Takaluukusta leikattu tärvelty pala pois ja runko oikaistu. Korjauspala millin pellistä puunuijalla ja englanninpyörällä yritetty saada lähelle alkuperäistä. Tämä pinta on huomattavasti loivempi kuin 311-mallissa ja luukun yläreuna n. 50mm matalammalla. Pelti hepattu kiinni ja koesovitus. Hitsauksen jälkeen selässä oli kyttyrä, joten täytyi tehdä leikkaus ja tiputtaa selkää alaspäin. Jos ei tule hyvä, niin hieman isommalta alalta pois ja uusiksi. Meinaa englanninpyörän alla olla vähän liian iso ja rento kappale, kun ei jaksa kannatella kunnolla näillä lihaksilla. Tilasin jalallisen paineilmavasaran, joka ehkä sopivampi tällaisten laajojen ja lievästi taivutettavien osien tekoon. Ei ehkä mene niin helposti pieleen ja voi suunnitella samalla. Tinaa kävin ostamassa 5 kg, mutta pakkeliakin täytyy ostaa isompi purkki kerralla! |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 27 Tammi 2016, 22:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Olavi Luukkonen autoineen Lappeenrannassa 1962. Paikalla vielä alkuperäinen rekisterikilpi. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 04 Helmi 2016, 00:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Kuva 1: Helmassa oli pientä alkavaa kukkasta, joten laikkakone käymään Kuva 2: Vanha helma poistettu. Kantavana rakenteena on paksu pystypelti, joka on säilynyt käyttökelpoisena. Kuva 3: Eisenachin sepittelystä poiketen, laitoin U-profiilia pystypellin vahvistukseksi. Kuva 4: Oven sarana oli repeytynyt pois, joten täytyi rakentaa uusi kiinnityspaikka. A-pilari oli kiertynyt propeliksi, joten se täytyi irroittaa yläpäästä ja kääntää kohdilleen. Kuva 5: Ovirungon sovitusta. Seuraavassa elämässä teen ensiksi oviaukon ja sitten oven. Nyt joutui tuota jo korjattua ovirunkoa hieman madaltamaan, kun ei mahtunut aukkoonsa. Helmakotelo tuli vajaan sentin liian korkealle, niin silloinhan se ei käy. Pituudessakin oli tapahtunut samanverran muutosta jostain kumman syystä, joten saranan säätövaroja täytyi jatkaa. Toisella puolella samanlainen operaatio on tehty jo tehtaalla. Kuva 6: Ovi jatkuu saranasta vielä 100 mm eteenpäin, joten sille on tehtävä avaamisen vaatima tila. |
Sivu 2/8 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |