Muuta fontin kokoa
Tänään on 21 Heinä 2019, 02:12


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 8/8   [ 80 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 11 Elo 2015, 19:07 
Työn sankari
Työn sankari
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2010, 19:36
Viestit: 48
Paikkakunta: Tampere
pyhimys kirjoitti:
Projektiin tuli nyt vaihdettua laatikko, koska edellisessä nelonen piti ääntä ja vapaakytkin oikutteli.
Tätä suorastaan modernisoitiin kun laatikko oli mallia -85, tämän vuoksi piti painelaakerikin vaihtaa ja paineasetelmaa Toverin ohjeistuksen mukaan työstää.
Nyt laatikko toimii ihanteellisesti, hanttarinkaan ei enää isompia vaihteita käytettäessä tarvitse vaihdekeppiä väistellä.

Samalla tuli vaihdettua kansi tiiviste.
Laitoin jo aikaisemmin tähän tarvike lämpömittarin, kun tuohon omaa en luota. Oma mittari onkin tyrmässä jo kun lämmöt on vasta 80 astetta... Anturikin on uusittu. Lienee itse mittari entinen.

AJ


Itsellä kolmesta yksilöstä kokemusta, että alkuperäinen lämpömittari alkaa näyttämään liikaa. Ongelma on esiintynyt perinteisellä viisarimittarilla sekä ledimittarilla. Liittynee jotenkin jännitteeseen, sillä kun ajovalot sammuttaa niin lämmöt laskee. Mielestäni aluksi tätä ei esiintynyt, mutta saatan olla väärässä. Isommat maadoituspisteet ja akkukengät tsekattu, kojetaulun johdotusten maadoituksia en lähtenyt aikanaan tonkimaan. Mittarireita ja antureita vaihdettu toisiin, ei toivottua tulosta. Nykyinen ratkaisu on minullakin tarvikemittari, jonka lukema todennettu lähes kiehuvalla vedellä.

_________________
Warreton!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 12 Elo 2015, 09:51 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 677
Paikkakunta: Pietarsaari
kangasalabama kirjoitti:
Itsellä kolmesta yksilöstä kokemusta, että alkuperäinen lämpömittari alkaa näyttämään liikaa. Ongelma on esiintynyt perinteisellä viisarimittarilla sekä ledimittarilla. Liittynee jotenkin jännitteeseen, sillä kun ajovalot sammuttaa niin lämmöt laskee. Mielestäni aluksi tätä ei esiintynyt, mutta saatan olla väärässä. Isommat maadoituspisteet ja akkukengät tsekattu, kojetaulun johdotusten maadoituksia en lähtenyt aikanaan tonkimaan. Mittarireita ja antureita vaihdettu toisiin, ei toivottua tulosta. Nykyinen ratkaisu on minullakin tarvikemittari, jonka lukema todennettu lähes kiehuvalla vedellä.


Minulla sama homma. Kun laitan valot päälle, niin lämpöviisari nouse 30 kulmaastetta. Alkuperäisesti en sellaista tapahtunut. Saksassa ongelma ratkaistaan kytkemällä ylimääräisen maadoituksen moottorista mittarilautaan.

Itse en ole kokeillut. Tiedän että kun viisari on keskellä punaista, ei vielä ole ongelma. Vasta kun se on punaisen alueen lopussa on toimenpiteen paikka. Pysähdä tai laita lämmitystä päällä.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 12 Elo 2015, 11:35 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1074
Minulle tuli n. 20 uutta lämpömittaria. Kokeilin potentiometrillä niiden toiminnan ja vain 5 oli kunnossa. Ebayssa olevissa 60mm (ne missä hieman toisenlainen taustalevy) mittareissa lienee vikaa samassa suhteessa, joten suhtautukaa varauksin uusien mittarien kuntoon. Mittarin sisällä on messinkisiä kytkentäliuskoja, jotka on kiristetty sinkityllä mutterilla. Nämä liitokset hapettuvat ja vika on todennäköisesti siinä. Täytyy korjata nuo sarjatyönä, kunhan kunnossaolevat on myyty. Muistaakseni neulat täytyy irroittaa ja asettaa oikeaan asentoon potentiometrin kanssa. Huomioitavaa on myös anturit, jotka voivat olla 24-volttisia. Sellaisia helposti tänne peräpohjolaan keskieuroopasta lähettävät :evil: .

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 12 Elo 2015, 16:55 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 304
Toveri Sladimir kirjoitti:
Minulle tuli n. 20 uutta lämpömittaria. Kokeilin potentiometrillä niiden toiminnan ja vain 5 oli kunnossa. Ebayssa olevissa 60mm (ne missä hieman toisenlainen taustalevy) mittareissa lienee vikaa samassa suhteessa, joten suhtautukaa varauksin uusien mittarien kuntoon. Mittarin sisällä on messinkisiä kytkentäliuskoja, jotka on kiristetty sinkityllä mutterilla. Nämä liitokset hapettuvat ja vika on todennäköisesti siinä. Täytyy korjata nuo sarjatyönä, kunhan kunnossaolevat on myyty. Muistaakseni neulat täytyy irroittaa ja asettaa oikeaan asentoon potentiometrin kanssa. Huomioitavaa on myös anturit, jotka voivat olla 24-volttisia. Sellaisia helposti tänne peräpohjolaan keskieuroopasta lähettävät :evil: .

Minulla sellanen erillinen pyöreä lämpömittari warressa, en ole testaillut miten näyttää oikeaa, lämmöt pysynyt hyvin kurissa. Mukava kapistus tuo kierroslukumittarikin, pienillä kierroksilla tulee warrella ajeltua...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 12 Elo 2015, 21:23 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 458
Paikkakunta: Sipoo
Tässä havainnoiva kuva.
Oma mittari antanut kaikki, on jo 80 asteen kohdalla tyrmässä.
Lisämittari näyttää noin 90 astetta, termostaatti on 82 astetta.
Moottoritiellä pitempään ajaessa lämmöt kyllä nousee liki 100 asteeseen, eli ei tuossa nyt varmaankaan kaikki ole ihan kunnossa, jostain päässee lienee ilmaa. Kansi on vielä jälkikiristämättä ja pumpun ilmausruuvista taitaa vähän vuotaa.

Kansi oli suora kun sitä katsoin, mutta silti 50 nm kiristyksellä se vuosi vettä, kiristys 60 nm ja alkoi pitämään.

AJ


Liitteet:
image1.JPG
image1.JPG [ 107.68 KiB | Katsottu 5464 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 13 Elo 2015, 09:27 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1074
Itse vedän kannen 7 kiloon, tosin kovemmilla pulteilla. Uusilla vakiopulteillakin voi kuulemma vetää 7 kiloa momenttia, itse en ole kokeillut. 5 kiloa ei kyllä riitä, tahtoo vuotaa ulospäin. Suosittelen ilmausletkua kannen ilmaruuvin ja jäähdyttimen paisuntaletkun väliin, tällä poistuu monet ongelmat.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 15 Elo 2015, 10:36 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 297
Kyllähän lisämittareita (kello ja A-mittari)on laitettu suoraan kojelautaan. Pyyhk. kytkimen ja reidion väliin sopii. 52mm aukkoporaa vaan. Muuten ei mitään mittariongelmia näyttövirheiden vuoksi ole ollut. Sähköpuoli vissiin ollut ok. Sillä nuo jännite-/mittarin näyttövaihtelut saattavat kertoa esim. huonoista maadoituksista. Sama ilmiö, kuin esim.vahvistinten hurinat, nekin häiriöjännitteistä syntyviä ja ovat maadoitusvirheitä, vikoja. Ei siis mitään korvamerkkiä, periaatteet samat. Näin, kun asiaa ajattelee laajemmin. Vain nopeusmittarin karalaakerin voitelut ja holkitukset, tai akseliin pienet urat, joihin O-renkaat poistamaan välykset. Sekin toimi.

Ps. Nuo kansipultit, mitä lujuutta? Kaiketi sellaiset, joissa olisi vähän kimmoisuusvaraa. Tai sitten jousto(ei jousi-)aluslevyjä. Niitä on eri momenteilla. Itse joskus käytin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 15 Kesä 2017, 21:34 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 458
Paikkakunta: Sipoo
Tässä on tuo lämpöpuoli ollut koko käytön ajan ongelmallinen.
Yli 80 nopeuksilla pidempään ajaessa nousee lämmöt yli 90 ja jopa ihan sadan asteenpintaan. Laskee taas kun vauhti rauhoittuu.
Ja tämä siis sen jälkeenkin kun otin termostaatin kokonaan pois, termarin kanssa oli viitisen astetta lämpimämpi.
Onko muita ehdotuksia kuin tukkonen jäähdytin?

Tänään tuli haettua tuote leima, valojen suuntauksesta vain tuli huomautus, vaikkei niihinkään ole koskettu sitte viime kerran. Pakkivalot ei myöskään toiminut (katkaisija), mutta niitä ei tämän ikäiseen vielä vaadita, joten siitä ei tullut mainintaa. Kuntoon se pitää toki laittaa kuitenkin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 16 Kesä 2017, 12:29 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 304
Sytytys sulla on kohdallaan, entäs jos ilmaa pääsee nesteenkiertoon?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 16 Kesä 2017, 14:47 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 458
Paikkakunta: Sipoo
heikki kirjoitti:
Sytytys sulla on kohdallaan, entäs jos ilmaa pääsee nesteenkiertoon?

Sytytys on kohdallaan.
Ilmaa ei pitäisi päästä, eikä ilmaus vaikuta käytökseen.

AJ


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 8/8   [ 80 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com