Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353W -80
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10141
Sivu 6/10

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 19 Huhti 2015, 20:13 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Jaa? En muista warreissani olleen jarruongelmia takanakaan. Kaikki toimi, johtuiko huolellisuudesta kunnossapidossa, vai vain kunnossapidosta. Erityisesti katsastuskuntoon ei tarvinnut viritellä, siitä vaan ja ok. Olin myös säätänyt takajarruja enemmän kiinniottaviksi. Siten, etteivät kovemmassakaan jarrutuksessa, hiekkatiellä vielä lukkiutuneet. Säätöä piti vähän haeskella. Tuli kuitenkin normaalijarrutus vähemmän poljinvoimaa vaativaksi. Muistaakseni vakaajatangon nivel oli säätökohde?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 19 Huhti 2015, 22:31 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Löysää säädintä ja katso miten vaikuttaa. Tarkista myös sylinterien kunto, jotta männät liikkuu, eikä ole vuotoja. Tippa jarrunestettä hihnalle tekee jarrusta äkkiottoisen, eikä päinvastoin, niin kuin voisi olettaa.Kenkien täytyy tietenkin olla puhtaat. Hio hiomapaperilla pinnat puhtaaksi. Itse olen lyhentänyt etummaisten kenkien pintoja sylinterin puolelta 40mm. Tällä saa vähennettyä tuota lukkitumisherkkyyttä.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 26 Huhti 2015, 09:10 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Tämä alkaisi olemaan paketissa.
Vielä pitäisi kiinnitellä takaroiskeläpät. Kromiteippiä voisi laittaa sivulistojen irronneihin "kromi"pintoihin. Lampun kromikehystä odotellaan bulgariasta ja taitaapi sinne reissulle jäädäkin...
Ensi kuun alussa pitäisi käydä museomiesten luona esittelemässä...

Kyllä siitä nätti tuli vaikka itse sanonkin. Kokonaisuuteen olen tyytyväinen, vaikka tämä olikin (ainakin tarkoitus oli olla) enemmän tällainen budjettiprojekti ja enemmän omaksi harjoitteluksi tarkoitettu. Sanottavaakin toki löytyy, mutta kun itse tekee niin saa sellaisen kun ansaitsee.
Lisäksi tässä nyt koitin noudattaa ohjetta, että jos se toimii ja on muutenkin ehjä, niin älä pura sitä...
Näilläkin raameilla tämä karkasi laajemmaksi projektiksi kuin alunpitäin oli tarkoitus, mutta lopputulosta katsellessa, niin hyvä niin.

AJ

Liitteet:
image3.JPG
image3.JPG [ 132.13 KiB | Katsottu 7436 kertaa ]
image2.JPG
image2.JPG [ 130.17 KiB | Katsottu 7436 kertaa ]
image1.JPG
image1.JPG [ 128.08 KiB | Katsottu 7436 kertaa ]

Kirjoittaja:  pyhimys [ 26 Huhti 2015, 09:12 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Keltaiset huomiovalot on vielä hyllyssä odottelemassa pääsyä "spoileriin"

Kirjoittaja:  emppu [ 26 Huhti 2015, 12:39 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

No onhan se nyt nätti!

Kirjoittaja:  heikki [ 27 Huhti 2015, 06:06 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Hieno warre. Ostaako naapuri uuden mersun kun "uusiwarre"kiiltelee pihassa ;)

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 27 Huhti 2015, 10:47 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

:viisi:

Mitä suunnitelmia tälle helmelle on tulevaisuudessa? Meinaatko käydä jossain tapahtumissa tms?

Kirjoittaja:  pyhimys [ 27 Huhti 2015, 12:53 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Pittäähän sitä pörryytellä kunhan nyt ensin saapi rekisteriin, siihen menee nyt kuitenkin vielä useampi viikko.
Ensin pitäs tarjoilla museotarkastukseen ja jos on OK, niin niiden papereiden kestäminen vie ainakin pari viikkoa.
Vanhat kilvet on tilattu, ne kerkeää varmaankin tulemaan sopivasti.

Sen jälkeen onkin sitten vaikeampi päätös, pitääkö vaiko luopua. Uusia projektejakin olen jo miettinyt, mutta silloin pitäisi varmaan jo jommasta kummasta Warresta luopua...

Toisaalta nytkin on jo yksi autoprojekti ja puolen kymmentä mopoprojektia eri asteittain käynnissä...
Lisäksi nämä jo valmiitkin projektit vaatii aikalailla ylläpitoa...

AJ

Kirjoittaja:  pyhimys [ 06 Touko 2015, 22:44 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Nyt on käyty museotarkastuksessa.
"Moitteita" tuli siitä ettei sumuvaloja tai huomiovaloja ollut puhkaistuissa aukoissa ja alustamassa ei ollut mennyt ihan joka rakoon tankin ja takaripustuksen väliin + pari ihan pientä sipistelyä. No huomiovalot on jo hyllyssä odottaneet kiinnitystä ja massausta voi petrata. Se piti tehdä auton alla ryömien ilman nostinta, joten siihen nähden ihan ok.
Lisäksi oli keskustelua siitä, että kuuluuko tähän vuosimalliin enää nuo päpselit ja kehät. Muistaisin jostain lukeneeni, että näitä sai vielä lisävarusteena mutta tiedä häntä.
Papereita ootellessa että pääsee leimalle.

AJ

Kirjoittaja:  J.K. [ 07 Touko 2015, 00:13 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

No niin, onneksi olkoon! Eihän tuo yllätys ollut että museoleima napsahtaa. :DDR2:

Sivu 6/10 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/