Muuta fontin kokoa
Tänään on 17 Heinä 2019, 00:28


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/8   [ 80 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 353W -80
ViestiLähetetty: 16 Syys 2013, 21:39 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Nyt pitäisi luopua (tilanpuute) tästä projektista kun haluttaisi toinen vielä mielenkiintoisempi (ja paljon suuritöisempi :roll: ) warre projekti.
auto on varsin tervepeltinen, lokasuojissa perinteisissä paikoissa laittamista.
Pohja ja kynnyskotelot ehjät.
Ajokuntoinen.
Oikean etujousen yläkorvakko kaipaa korjausta.

Nyt laitettu:
- jarrusylinterien kumit (pääsylinteri, etusatulat ja takasylinterit)
- uudet jarruletkut
- putket vaihdettu
- uudet palat ja kengät
- uudet käsijarruvaijerit
- nivelien kumit tarkastettu/vaihdettu
- raidetangon haitarikumit uudet
- kaikki jäähdytysletkut yläletkua lukuunottamatta uusia
- termostaatti uusi
- takapyörän laakeri uusittu

Pientä tekemistäkin vielä on, tarkoitus on ollut palauttaa rekisteriin patinoituneena.
Auto on ruskea, penkit ehyet, varusteitakin on (kippavat penkit, trippimittari, vannekehät/kapselit, spoileri, vetokoukku)
Asiallisia tarjouksia odotetaan, jos tälle ei löydy ostajaa niin pitää haudata nuo muut haaveet ja jatkaa tämän kanssa.
Kuvia pyydettäessä.

YV tai atro.jaako(att)kolumbus.fi tai 040-829 4223


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 17 Syys 2013, 07:19 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Auto sijaitsee Sipoossa.


Liitteet:
DSC06981.JPG
DSC06981.JPG [ 145.53 KiB | Katsottu 8503 kertaa ]
DSC06980.JPG
DSC06980.JPG [ 139.48 KiB | Katsottu 8503 kertaa ]
DSC06971.JPG
DSC06971.JPG [ 156.94 KiB | Katsottu 8503 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 17 Syys 2013, 07:22 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Tässä vauriopaikat kaarissa, ei pahoja.


Liitteet:
DSC06977.JPG
DSC06977.JPG [ 144.76 KiB | Katsottu 8503 kertaa ]
DSC06972.JPG
DSC06972.JPG [ 146.74 KiB | Katsottu 8503 kertaa ]
DSC06974.JPG
DSC06974.JPG [ 133.31 KiB | Katsottu 8503 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 17 Syys 2013, 07:25 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Ja vielä pari ja konehuone


Liitteet:
DSC06983.JPG
DSC06983.JPG [ 150.67 KiB | Katsottu 8503 kertaa ]
Tiedoston kommentti: etuovi
DSC06973.JPG
DSC06973.JPG [ 117.68 KiB | Katsottu 8503 kertaa ]
DSC06978.JPG
DSC06978.JPG [ 140.46 KiB | Katsottu 8503 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 27 Loka 2013, 09:42 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Haaveet kaatuu... vai miten laulaa.
Ajatuksissa oli 311 projekti, mutta enempää ei projekteja tule pihalle, jotain pitää vähentää.
Jos jollain kiinnostaa vaihto 311:een tai Ifa F9:iin niin vaihtoja saa ehdotella.

Tässä välissä kaasari ultraäänipesty ja tiivisteet vaihdettu sekä stratti on rempattu.

AJ


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 22 Joulu 2013, 20:29 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Tämä ei enään myynnissä, kunnostus jatkuu...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 18:05 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Teamin pyynnöstä siirrettiin tämä tänne projektipuolelle ja kirjailen tästä tänne jotain etistymisen mukaan.

Auton hankin keväällä 2013, tarkoituksena palauttaa se liikenteeseen. Tarkoitus oli vain laittaa leimakuntoon ja ajoon.
No eihän tuo ollut tietenkään viikonlopun laitolla ajoon palautettavissa ja projekteilla on tapana kasvaa, niin tässäkin.
Lisäksi tuli hankittua toinen 353, museokilpinen, jolla sai ajohalut tyydytettyä.
Kesän aikana tuli laiteltua, nuo mitä ensimmäisen kirjauksen myynti ilmoituksessa on kirjattu.

Sittemmin tuli pakottava tarve hankkia 311 projekti, jota varten tämä olisi tullut myydä. Onneksi autoa ei tullut myytyä, eikä silloin katsomaani varsin suuritöistä 311 projektia ostettua.
Sittemmin tuo museokilpinen tuli myytyä kaverille ja nyt on taas 311 hakusessa, mutta ei suurta projektia. Tämä 353 + 6 kaksipyöräprojektia saa riittää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 18:58 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Autoa ei edelleenkkän ole tarkoitus alkaa entisöimään tai muutenkaan tekemään mitenkään perusteellisesti. Tarvittavat paikat käydään läpi ja siistitään. Kuitenkaan autoa kokonaan purkamatta. Maalauksiakin voidaan tehdä pensselillä eikä ruiskulla.

Kesällä penkit tuli vaihdettua parempikuntoisiin, tarkkasilmäinen näkee istuinosissa ja takaselkänojassa uudemmassa mallissa olevat erilaiset ompeleet.

Peltitöistä:
Pohjasta ei tarvinnut hitsata muuta kuin turvavyön kiinnityskohta ja pieni reikä takapenkin alle.
Samalla lattia putsailtiin ja maalattiin sisäpuolelta.

Tähän mennessä pintapelleistä on korjattu vain etupää, lokasuojat irroitin ja korjaisin irtonaisina. Ruostetta löytyi pyöräkotelon alareunasta, sekä lokasuojasta, että itse korista. Ne tuli korjattua molemmin puolin.
Kuskin puolen lokasuojan alareuna piti tehdä kokonaan uusiksi suorasta pellistä, siitä kuva. Tämä oli sitten ensimmäinen teos mitä olen migillä tehnyt, tähän asti olen pelannut tigin kanssa.
Hanttarin puolen lokasuojaa riitti tehdä 3 pientä paikkaa.
Lokasuojat tuli maalattuia konehuoneen puolelta, tässä ajattelin koittaa sekoitettavia paukkupulloja. Ensimmäinen vedos oli PPG:n maalia, ei tuntunut oikein kestävältä. Onneksi sattui vielä väärä sävy, joten toisen erän testasin SpiesHeckerin vastaava maalia, he saivat laitettua pulloon sekaan oikeaa kovetetta, joten ensinnäkin pinnasta tuli paljon parempi kiilloltaan ja nyt voisi jopa uskoa sen kestävän jotain liuottimiakin (en ole uskaltanut vielä kokeilla tinnerillä kun maalauksesta on vasta pari päivää)
Hanttarin kaaren maalauspaikkauksetkin onnistui ihan mukavasti, kun vanhan maalin myllyttää niin hyvä tulee.

Sävy muuten tuohon hieman keltaiseen sävyyn löytyi optisella silmällä IU 0097 (SpiesHecker)
Minulla on yksisivu noita värimalleja, mutta niistä ei tätä sävyä löydy. Myöskään optinensilmä ei löytänyt Warren kartoilta sopivaa sävyä (mitä karttoja koneella nyt sattuu olemaan).

Takalokasuojat olisi tarkoitus irroittaa talveksi kunnostusta varten, kunhan saan ensin tuo kone tilan nippuun...

AJ


Liitteet:
oikea lokasuoja.jpg
oikea lokasuoja.jpg [ 127.73 KiB | Katsottu 8159 kertaa ]
Lokasuoja.jpg
Lokasuoja.jpg [ 125.92 KiB | Katsottu 8159 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 19:06 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Runko:

Runko on putsattu nyt taka-akselille asti irtoruosteesta pakoillaan. Päälle on vedetty rostkonverteria (uskon lujikkeeksi), sinkkimaalia ja pintamaalia. Samoin on tehty keulan tukivarsille.

Kuskin puolen jousen yläpää oli miltei ympäri ruostunut, vain noin 50 mm kannas piti enää jousta nipussa.
Korjaus tehtiin kuvan mukaisilla osilla, joihin liitettiin vanha iskarin yläpään kiinnikeputki ja lokasuojan tukirauta. Nämä sitten hitsattiin runkoon.
Materiaali on vielä paksumpaa kuin itse alkuperäinen, tuo ei varmasti enää petä.

AJ


Liitteet:
Iskarin yläpää.jpg
Iskarin yläpää.jpg [ 208.34 KiB | Katsottu 8157 kertaa ]
Isakarin yläpää valmis.jpg
Isakarin yläpää valmis.jpg [ 142.88 KiB | Katsottu 8157 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353W -80
ViestiLähetetty: 27 Joulu 2013, 19:18 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 457
Paikkakunta: Sipoo
Moottori ja laatikkokin piti irroittaa kun vapaakytkin ei tahtonut välillä paikalta lähtiessä ottaa kiinni ollenkaan.
Sinne Rikun ohjeistuksesta vaihdettiin laakeri, samalla tuli vaihdettua stefat ja vetonivelten kumit.

Kun konetila oli purettuna niin samalla sitten piti raidetankokin purkaa ja rasvata.

Moottoriakin vähän siistittiin. Moottoria ei kuitenkaan aleta aukaisemaan, se kun pelaa. Pikkuhiljaa alkaa oppimaan, että toimivaa ei tarvitse aina purkaa.

No pitihän se lämppärikin purkaa ja se sai ruiskulla eilen uuden värin pintaan...
Joitain kannakkeita uudelleen sinkkailin eilen...
Näin se projekti karkailee...

Varmaan 3 kiloa lähti öljy/hiekka paskaa osia putsatessa. Laatikostakin lian alta paljastui ihan alumiinipinta...

Jokseenkin tässä pisteessä edetään.
Talven aikana olisi tarkoitus tehdä vielä ruostehommia, yksi mopokin pitäisi kasata, joten eiköhän tämä vähän rauhoitu jossain vaiheessa. Tekniikkapuolihan tuossa on nyt katsastuskunnossa kun vielä väliäänenvaihtimen raaskisi laittaa...

AJ


Liitteet:
Moottori.jpg
Moottori.jpg [ 139.19 KiB | Katsottu 8156 kertaa ]
Konehuone.jpg
Konehuone.jpg [ 173.32 KiB | Katsottu 8156 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/8   [ 80 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com