Saksalaiset eivät ole nähneet tällaista rikottua starttikehää ennestään. Yksi mietti jos kehä on lämmitetty liikaa asennuksessa. Ja toisiaan verstaskirjassa luetaan, että starttikehä on prässättävä kylmänä paikallaan. Lämmitin sen verran että vettä alkoi kiehua. Voi olla valmistusvikakin. Käynnistäessä en ole kuullut mitään erikoista, mutta hampaiden viilausta saattakin olla huono vihje, josta kolmet saksalaiset kirjoittivat tehneensä. Ja verstaskirjassa puhutaan starttikehän viilauksesta, jos vanhaa starttikehää kääännetään.
Kun starttikehää toimii myös viilaamatta niin varmuuden vuoksi ÄLKÄÄ HIOTA UUTTA STARTTIKEHÄÄ!
Aukasin alapohja tarkistaen että laakerin lukkorengasta oli asennettu. En oli unohtanut sitä, ja alapohjassa näkyy öljyä ilman epäpuhtauksia. Otin vauhtipyörän tilapäismoottorista. Se ei ole kovin kulunnut, ja vauhtipyörä oli sellainen, joka ei ole tasapainotettu kampiakselin kanssa. Tarkistin myös ettei starttimoottori voi ottaa kiinni mistään.
Liitteet:
DSC08803.JPG [ 63.85 KiB | Katsottu 7116 kertaa ]
Olen nyt tehnyt kahdet reissut käytetyllä vauhtipyörän kanssa, että ilmeisesti nähdään Tuurissa.
