Muuta fontin kokoa
Tänään on 22 Heinä 2018, 15:06


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 10/10   [ 93 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 12 Heinä 2018, 23:32 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 633
Paikkakunta: Pietarsaari
Saksalaiset eivät ole nähneet tällaista rikottua starttikehää ennestään. Yksi mietti jos kehä on lämmitetty liikaa asennuksessa. Ja toisiaan verstaskirjassa luetaan, että starttikehä on prässättävä kylmänä paikallaan. Lämmitin sen verran että vettä alkoi kiehua. Voi olla valmistusvikakin. Käynnistäessä en ole kuullut mitään erikoista, mutta hampaiden viilausta saattakin olla huono vihje, josta kolmet saksalaiset kirjoittivat tehneensä. Ja verstaskirjassa puhutaan starttikehän viilauksesta, jos vanhaa starttikehää kääännetään.

Kun starttikehää toimii myös viilaamatta niin varmuuden vuoksi ÄLKÄÄ HIOTA UUTTA STARTTIKEHÄÄ!

Aukasin alapohja tarkistaen että laakerin lukkorengasta oli asennettu. En oli unohtanut sitä, ja alapohjassa näkyy öljyä ilman epäpuhtauksia. Otin vauhtipyörän tilapäismoottorista. Se ei ole kovin kulunnut, ja vauhtipyörä oli sellainen, joka ei ole tasapainotettu kampiakselin kanssa. Tarkistin myös ettei starttimoottori voi ottaa kiinni mistään.

Liitteet:
DSC08803.JPG
DSC08803.JPG [ 63.85 KiB | Katsottu 198 kertaa ]


Olen nyt tehnyt kahdet reissut käytetyllä vauhtipyörän kanssa, että ilmeisesti nähdään Tuurissa. :tanssi:

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2018, 09:40 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 904
Itse olen aina lämmittänyt starttikehää tasaisesti ja tiputtanut sen paikoilleen. Ei ongelmia. En kyllä koskaan naputtelisi sitä millään, sehän on hyvinkin ohut hampaan pohjasta katsottuna ja sen täytyisi kiinnittyä tasaisesti vauhtipyörään. Tasaisesti jäähtymällä näin tapahtuu, naputtelemalla ei.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 15 Heinä 2018, 19:20 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 80
Paikkakunta: pirkanmaa
Paistinuuni on erinomaisen hyvä keksintö. Termostaatti 150 astetta ja parikymmentä minuuttia niin on tasaisesti lämmennyt ei tarvitse kuin pudottaa paikalleen. Kaasulla tahtoo tulla helposti kuumia pisteitä eikä välttämättä lämpiä tasaisesti.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 10/10   [ 93 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com