Aloittelin tässä talvipuhteena Sulon moottorin kunnostuksen. Innoituksen aiheeseen antoi Rikun diagnoosi moottorin kunnosta. Minustakin moottorin ääni muistutti sopivilla kierroksilla murska-asemaa tai Detroit-2 T Dieseliä, joita oli
80-luvulla käytösssä Kuopion Liikenteen paikallisbusseissa. Irroitin moottorin vaunusta ja pistin palasiksi pöydälle.
Itse irroittaminen oli suht helppoa mutta vauhtipyörän pultit oli sitten sikatiukassa. Piti hitsata, hakata, mäiskiä ja tiuskia ennen kuin irtosivat.
Rikun korva oli oikeassa, kampiakseli oli ruosteessa kuin Venäjän jäämerenlaivasto. Uusia osia hankittu Rikulta Pöljän Vara-Haka merkkiliikkestä. Jännityksellä tässä moottoria kasailen, saa nähdä montako männänrengasta on poikki ja missä kunnossa silmälaakeri on kun moottori on takaisin pyörivässä kunnossa.
Tähän mennessä oheistuotteita kulutettu:
142 tölkkiä mietoja alkoholijuomia
3 plo *** -jallua
8 kartonkia Nort Statea.
puntti tulitukkuja (hihojen sytyttämiseen)
Raportoin ehkä tuonnempana
