Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 22 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 09 Elo 2011, 07:46 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 30 Loka 2010, 16:04
Viestit: 9
Onk muilla ollut ongelmia sytytystulppien kanssa. Täs miun autosta menee välillä tulppa pimeäksi aina käynnistyksen jälkeen ja nimenomaan ykkös sylinteristä (lähinnä vesipumppua).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 09 Elo 2011, 17:47 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Jos tulppa pimenee 3.sylinteristä, on vika yleensä vuotavassa pensapumpun kalvossa. 1.sylinterin tulppatuho on sitten toinen asia. Kokeile NGK:n tulppaa ja koita löytää Japanissa tehty. Käytä tulpanhattua, missä on häiriönsuoja vastus. Jos ei pelaa, on vikaa muualla. Puristuspaine heikko, sytysvikaa muualla, kaasuttimessa vikaa...

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 10 Elo 2011, 00:10 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 30 Loka 2010, 16:04
Viestit: 9
Tulppana on NGK Bp6hs. Puristukset on mitattu ja jokaisesssa sylinterissä on suht samat paineet. Mitä ne vastuksella olevat tulpanjohdot auttaa?
Tulppa on tosiaan mennyt pimeäksi aina käynnistyksen jälkeen ei koskaan ajossa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 10 Elo 2011, 02:59 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Oletan että vika ei ole sytytystulpassa, vaan mahdollisesti muussa paikassa. Yksi mahdollinen syy olisi ykkössylinterin sytytysjärjestelmässä. Mutta en tulee mielään, mitä se voisi olla.

Toinen mahdollisuus olisi vuotavan sylinterikannentiivisteen. Häipyykö moottorista jäähdytysvettä? Jos jatkat ajoa kahdella pytyllä, tuleeko ykkössylinteri mukaan parin kilometrin päästä?

Miten sytytystulppa menee pimeäksi? Tuleeko se märkä, ja toimiiko se toisessa sylinterissä, kun tulppa on kuivunut?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 10 Elo 2011, 15:30 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 30 Loka 2010, 16:04
Viestit: 9
En oo kokeillut sitä pimeetä tulppaa toisessa sylinterissä (vielä). Eikä ne tulpat oo lähteneet pelaamaan uudestaan esim. parin kilometrin päästä.
Se tulppa tulee vaan ihan mustaksi ja märäksi.

Sen verran kun oon tutkinut niitä tulppien väriä silloin kun kaikki kolme pelaa ni oon huomannut et se ykkössylinterin tulppa on kaikkein mustin (nokisin) kakkonen vähän parempi (ruskeampi) ja kolmonen hyvän värinen (kahvin ruskea). Tuntuis vähän siltä et se ykkönen ei oikein polta kunnolla.
Puristukset oon tosiaan mitannut ja ne oli kaikissa sylintereissä suht samat ja eikä ole sitä jäähdytysnestettäkään vienyt :cry:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 10 Elo 2011, 21:58 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Ilman häiriönpoistajaa kipinä on hieman voimakkaampi ja märässä/kartaisessa tulpassa kipinä alkaa muodostua kärkivälin sijaan tulpan pohjalle ja tulppa mykistyy. Häiriönsuojatulpan hatulla tämä ongelma usein poistuu. Kokeiltu on ja useammassa laitteessa. Pimeä tulppa herää usein henkiin, kun nostaa tulpanhatun hieman irti, joilloin kipinöintiä tapahtuu tulpanhatun sisällä ja kipinä syntyy taas kärkiväliin. Näin hetkisen ajamalla tulppa taas pelaa.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 10 Elo 2011, 22:01 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Mitä tuohon tulppaan tulee, niin NGK:n 5 olisi hieman kuumempi ja siten parempi lyhyeen ajoon. BP:ssä kärki tulee ulos, mutta B:ssä se jää sisemmäksi. Jälkimmäinen sopii Warreen, vai kirjoitanko palturia?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 11 Elo 2011, 00:42 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kuulostaa että sylinterikannentiivisteessä ei ole vika, eli virheen voisi olla jossain sytytysjärjestelmässä.

Oletan että olet jo tarkistanut katkojen kärjeet sekä sytytyksen ajoituskohtaat. Jos ei niin voisit aloita sillä.

Jos ei auta voisit kokeilla vaihtaa ykkössylinterin sytytyspuolan keskenään toisen sylinterin sytytyspuolan kanssa. Tapahtuu helpolla vaihtamalla katkojen kärjestä tuleva kaapelit keskenään, ja samalla sytytyskaapelien liitinnät sytytyspuolaihin. (On hyvä ottaa kuvia ennen kaapelien vaihtamista, niin ei tarvitaan vaivata päätä niin paljon, miten se oli alkuperäsesti kytketty). Jos vika on vaihtanut sylinteriä, niin sinulla on heikon sytytyspuolan.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 12 Elo 2011, 03:57 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 30 Loka 2010, 16:04
Viestit: 9
Sytytys on kyllä säädetty ohjeiden mukaan muutama tuhatkilometriä sitten. Sytytyspuolat vaihdoin vähän aikaa sitten mutta silti niitä tulppia menee. Tulpan johdot ja käret vaihdoin silloin kun säädin sytytyksen.
Tää ongelma on ollut tässä autossa nii kauan ku se miulla on ollut (reilu 2 vuotta).
Toisaalta niitä tulppia menee sen verran harvoin et ei se oo hirveesti haitannut kun se on suht nopee vaihtaa.

Puristuksia mie silloin eniten epäilin ennen ku mittasin ne (männänrenkaat jumissa?) mut tasaset ne oli.
Olisko mahdollista et ykkössylinterin kampikammiossa olisi vuoto et sen takia se ei polttais kunnolla??
Ja mie oon kokoajan ihmetellyt bensakulutusta, on tosi vaikea päästä alle 10l keskikulutukseen normaalissa maantieajossa (80km/h) ja kaupungissa menee lähemmäs 15l sadalla.
Mitä teillä muilla kuluttaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulppia menee!
ViestiLähetetty: 12 Elo 2011, 09:39 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Eli periaatessa jää vain sytytysjärjestelmässa irtokytkin tai kondensaattorin mahdolliseksi syyksi. Viallinen kondensaattori pitäisi huomata kuluneista katkojen kärjestä. Irtokytkin ei oiken uskoisi, koska kappaleiden vaihdossa sitäkin olisi huomattu tai vahingossa korjattu.

Saksasta on kuullut sellainen sanonta, että märkä kolmastulppa johtuu viallisesta bensapumpusta ja märkä ykköstulppa viallisesta kaasuttimesta. Ensinmäisestä väitteestä kyllä allekirjoitan mutta toisesta väitteestä olen kyllä pitänyt hölynpölyä. Warressa löytyy kolme eri kaasuttimesta, ja on pieni mahdollisuus että jos yksi niistä on liika bensaa, niin ylimääräinen bensa valuisi jostain syystä juuri ykkössylinteriin.

Minä tarkistaisin ensin onko ykkössylinterin kärjet huomattavasti enemmän kulunneet kuin muut kärjet, ja jos ei niin kokeilisin kasuttimen. Kohoriventtiiliä voitaisiin kyllä vaihtaa, koska se on kulutusosa. Kulunnut ventiili huomataan että päässä oleva kartio ei enää on suoraviivainen. Vuotavan kohorin olisi toinen mahdollisuus sekä väärin säädetty kohoripinnan. JIKOV kaasuttimessa pitää olla joku kohorikammion ilmausletku ilmasuodattimeseen. Jos se vuotaisi sekä ilmasuodatin olisi tukossa? Voiko tukkinnut ilmasuodatin aiheuttaa bensan liikaannostuksen, jota ensin huomataan ykkössylinterissä?

Minä harvoin pääsi yli 10l/100km bensakulutukseen, eli se viittaisi että kaasuttimessa olisi jotain vikaa. Myös mustan tulpan viittaa bensan yliannostukseen mutta miksi vain ykkössylinterissä?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 22 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com