Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=6
Sivu 5/8

Kirjoittaja:  pyhimys [ 11 Heinä 2018, 08:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

Täällä myös erillinen mittari.
Lämpöongelmia on vain maantieajossa isommissa nopeuksissa (+80 /h)

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 11 Heinä 2018, 11:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

Rallivarressa täysin vakio järjestelmä erillisellä mittarilla. Ajettu myös kovalla helteellä, eikä keitä. Barkaksessa sama jäähdytinkenno, kuin Warressa ja 1400 kg aerodynaamista koria kiskottavana. Ei lämpöongelmia toistaiseksi :vihellys:

Kirjoittaja:  sami_k [ 11 Heinä 2018, 14:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

pyhimys kirjoitti:
Täällä myös erillinen mittari.
Lämpöongelmia on vain maantieajossa isommissa nopeuksissa (+80 /h)

Sama täällä, tosin en tiedä voiko sanoa lämpöongelmiksi jos ei edes keitä :mrgreen:

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 12 Heinä 2018, 15:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

Mikä lämpöongelma? Syitä: Nesteen vähyys, systeemin tukkoisuus: neste ei kierrä, puutteellinen tuuletus, viallinen termostaatti, viallinen anturi= antaa väärää tietoa*... *Myös moottorin maadoitusongelma.

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 13 Heinä 2018, 18:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

Joistakin autoista on onnistuneesti saatu häivytettyä lämpöongelmia viskaamalla konetiskitabletti nesteen sekaan.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 13 Heinä 2018, 20:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

Konstit on kovat...

Minulla on vaihdettu syyläriäkin, nestettä on, ilman termostaattiakin nousee lämmöt 100:n matka-ajossa noin 95-100:aan asteeseen, termostaatin kanssa +5 astetta.
Maadoitushan menee akulta suoraan laatikkoon, joten sen ongelmaan en usko.

Sen ilmaysletkun meinasin nyt viritellä paikalle.
Vesipumppua olen miettinyt, että olisiko siitä tullut jossain vaiheessa paremmin siirtävä siipi. Vai oisiko siivestä murtunut osia pois?

Kirjoittaja:  sami_k [ 13 Heinä 2018, 20:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

Itse säädin sytytysennakkoa tänään pienemmäksi ja mielestäni auttoi jonkun verran, saas nähdä kuinka käy kun lähdetään telttakärryn kanssa tuuria kohti :mrgreen:

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 14 Heinä 2018, 23:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

Niinpä. Entä korin maadoitus. Onko siis todellista lämpötilaa, vai mittarin näyttämää. Korin maadoitus vaikuttaa mittaristoon. Anturin toiminta? Vesipumpun siipipyörän akselikiila? Mitä lämpömittari näyttää, jos anturiliittimen nykäisee irti?

Kirjoittaja:  sami_k [ 15 Heinä 2018, 10:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

vanhawarristi kirjoitti:
Niinpä. Entä korin maadoitus. Onko siis todellista lämpötilaa, vai mittarin näyttämää. Korin maadoitus vaikuttaa mittaristoon. Anturin toiminta? Vesipumpun siipipyörän akselikiila? Mitä lämpömittari näyttää, jos anturiliittimen nykäisee irti?

Minulta löytyy erillinen lömpömittari niin ei tarvitse arpoa. Vesipumpun akselikiila oli ainakin viimeksi kunnossa kun talvella sen kokosin paikalleen.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 15 Heinä 2018, 14:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?

Tarkoitan sitä, että jos näyttö kasvaa, kun anturi on irti, silloin voi anturin vastusarvo olla pielessä, tai liitinvika, tvst.

Sivu 5/8 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/