Muuta fontin kokoa
Tänään on 26 Elo 2019, 13:07


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/6   [ 54 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 30 Loka 2010, 11:05 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1094
Ensiksi täytyy selvittää onko kone oikeasti kuuma. Jos viisari on lähellä punaista, se ei vielä meinaa mitään. Alkuperäinen mittari on vielä herkkä jännitevaihteluille. Valokatkaisimen liikuttelu saataa muuttaa neulan asentoa huomattavasti. Suosittelen tarvikemittarin asennusta. Muutama parannuskohde:

1. Termostaatti 78-asteiseksi ja siihen porataan parin millin reikä. Reagoi nopeammin ja eihän näillä kukaan talvella aja.

2. Takajäähdytin malleihin kannattaa laittaa vesipumppuun ilmausletku. Hydrauliikkaliikkeesta 1/8" rasvariletkua ja M6-nippaliitos vesipumpun päähän. Toinen pää T-Kappaleella jäähdyttimen ylälaitaan paisuntäsäiliön letkun väliin. Kannattaa!!!

3. Kannen momentti 8kpm 11.8 pulteilla

4. Paisuntasäiliön siirto lämppärikennon kylkeen mahdollisimman ylös.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 30 Loka 2010, 21:10 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 679
Paikkakunta: Pietarsaari
warreteam.com kirjoitti:
kun auton valot laittaa päälle niin bensa ja lämpömittarin neulat menevät n 3mm vasemmalle = lämmöt nousee korkeammalle ja bensa tyhjenee. Kun taas valot laittaa pois niin mittarit heilahtavat takasin oikealle = normaaliasentoon. Mistähän tämäkin johtuu.... :roll:

Warreni tekee saman tempun. Saksalaissähköekspertin mukaan sen voidaan poistaa asettamalla ylimääräinen maadoitusjohdon sylinterikannesta mittariston. (Itse en ole sitä tehnyt, koska haluaisin pitää Warreni mahdollisen alkuperäinen)

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 30 Loka 2010, 22:28 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2030
Paikkakunta: Global
Warre 1000 kirjoitti:
Warreni tekee saman tempun. Saksalaissähköekspertin mukaan sen voidaan poistaa asettamalla ylimääräinen maadoitusjohdon sylinterikannesta mittariston. (Itse en ole sitä tehnyt, koska haluaisin pitää Warreni mahdollisen alkuperäinen)


Eli mittarit näyttää oikein ilman valoja? :roll:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 30 Loka 2010, 22:56 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2030
Paikkakunta: Global
Toveri Sladimir kirjoitti:
1. Termostaatti 78-asteiseksi ja siihen porataan parin millin reikä. Reagoi nopeammin ja eihän näillä kukaan talvella aja.


Kiitos vinkeistä (kaikille)! Muutama kysymys kädettömiltä. Termostaatti 78-asteiseksi = poraamalla tuo reikä?

Toveri Sladimir kirjoitti:
2. Takajäähdytin malleihin kannattaa laittaa vesipumppuun ilmausletku. Hydrauliikkaliikkeesta 1/8" rasvariletkua ja M6-nippaliitos vesipumpun päähän. Toinen pää T-Kappaleella jäähdyttimen ylälaitaan paisuntäsäiliön letkun väliin. Kannattaa!!!


Tämä kuullostaa mielenkiintoiselle. Onko tästä sulla kuvaa?

Toveri Sladimir kirjoitti:
3. Kannen momentti 8kpm 11.8 pulteilla


Tämä meillä on jo tehty. Warrella kisaavat kaverit on osannu kertoa tälläsen vinkin WT:lle.

Toveri Sladimir kirjoitti:
4. Paisuntasäiliön siirto lämppärikennon kylkeen mahdollisimman ylös.


Tämäkin kuullostaa helpolle modaukselle - kerro anatomiasta lisää, eli mitä tämä käytännössä auttaa?

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 31 Loka 2010, 10:01 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 679
Paikkakunta: Pietarsaari
warreteam.com kirjoitti:
Eli mittarit näyttää oikein ilman valoja? :roll:

Se on toinen asia että minullakin on ongelma lämmön kanssa. Kun warressani tuulitin pöyrii vesipumpunakselin päällä voin ajaa vain 60 km/h ettei se ylikuumenisi. Nyt on tuuletin viritetty pysyväksi akselin mukaan. (Katso kuva alhaalla)

Asia auttoi, mutta edelleen on vähän ongelmia. 1,5 vuotta sitten lähdin aamulla pohjanmaalta Idän ihmeen tapauksiin. Muutaman kilometrin jälkeen lämpömittari oli normaalitilassa. Sen liikkui noin 3 mm kytkeässäni valot pois/päältä. Miten päivää tuli lämpöisemmäksi, mittari nousi pikkuhilja punaiselle 100 km/h ajaessani. Koska myös noin 0.5 L jäähdytysnestettä häipyi matkassa, arvasin sylinterikannen tiivistettä. Eli viime talvena kunnostin vanha sylinterikannen vesipumppua sekä tasoitin sylinterikannen. Noja, itse asiassa purkasin 2 muuta vanhaa sylinterikannettakin.

Tämä kesä olen aloittanut raamin kunnostusta. Jäähdytysnestettä oli kyllä puhdasta, eli en enää olen varma johtuuko lämpöongelmani sylinterikannentiivisteen vuodosta. Kohta asennan moottorin taikaisin ja asennan korjatun sylinterikannen samalla. Vasta keväällä pääsen tarkistamaan olenko ollut väärällä polulla läämpövirheen etsiässäni. (en halua ruuvuta kylmyydessä, puhumattakaan maalivaurioden korjauksesta)

Minä en usko että sytytyshetken myöhempään asettaminen vaikuttaa lämpötilan alentaminen. Itse asiassa minun warreni kulkee 15° ennen YK, koska haluan välttää nakuttaminen.

Eli sinun warressa voisin ajatella että sylinterikansi on vääntynyt, ja tiiviste edelleen vuotaisi. Vuotavan tiivisteen kyllä huomataan monesta muusta merkistä, joista sinä et ole huomannut tai kirjoittanut. Mittarin tarkistusta minusta nyt näyttää olevan oikeata jatkotoimipidettä.

Muuten minä kiristän kannettani 65 Nm:iin.


Liitteet:
IMG_0769.JPG
IMG_0769.JPG [ 53.16 KiB | Katsottu 4275 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 31 Loka 2010, 10:15 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 679
Paikkakunta: Pietarsaari
warreteam.com kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:
2. Takajäähdytin malleihin kannattaa laittaa vesipumppuun ilmausletku. Hydrauliikkaliikkeesta 1/8" rasvariletkua ja M6-nippaliitos vesipumpun päähän. Toinen pää T-Kappaleella jäähdyttimen ylälaitaan paisuntäsäiliön letkun väliin. Kannattaa!!!


Tämä kuullostaa mielenkiintoiselle. Onko tästä sulla kuvaa?



Sattuihan minäkin olla kuva Toveri Sladimir:in virityksestä.


Liitteet:
IMG_1530.JPG
IMG_1530.JPG [ 74.18 KiB | Katsottu 4275 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 31 Loka 2010, 12:26 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 27 Loka 2010, 05:35
Viestit: 38
Warre 1000 kirjoitti:
Warreni tekee saman tempun. Saksalaissähköekspertin mukaan sen voidaan poistaa asettamalla ylimääräinen maadoitusjohdon sylinterikannesta mittariston. (Itse en ole sitä tehnyt, koska haluaisin pitää Warreni mahdollisen alkuperäinen)


Mun mielestä tuo kertoo juuri sen, että mittariston maadoituksessa on häikkää. Illalla pääsen tutkimaan kytkentäkaaviosta, että onko mittarinvaloilla oma maadoitus, vai maadoittuuko ne samalla piuhalla kuin mittarit. Maadoitus on varmasti uutena ollut riittävä, ja mittarit on toimineet oikein. Vanhemmiten ne maadoituspisteet saattavat hapettua, ja aiheuttaa ongelmia. Myös moottorin ja korin välinen maadoitus kannattaisi tarkastaa ja varmistaa.

Toveri sladimir:in ratkaisu kuulostaa mun ymmärryksen mukaan siltä, että se mahdollistaa järjestelmän automaattisen ilmauksen. Vastaavanlainen ratkaisu on monissa autoissa jo uutena tehtaalta lähtiessään. Varmasti hyvä muutos warreenkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 31 Loka 2010, 12:38 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 27 Loka 2010, 05:35
Viestit: 38
warreteam.com kirjoitti:
Muutama kysymys kädettömiltä. Termostaatti 78-asteiseksi = poraamalla tuo reikä?


Termostaatin avautumislämpötilaa ei voi muuttaa muuten kuin termotaattia vaihtamalla. Joskus varaosakaupoissa myytiin ns. talvi- ja kesätermostaatteja. Tiiä sitte löytyykö tänä päivänä warreen useampaa vaihtoehtoa?

Reiän poraaminen termariin parantaa sitä itseilmautumista, ainakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 31 Loka 2010, 18:44 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:20
Viestit: 147
Paikkakunta: Kerava, Finland
Samojen lämpöongelmien kanssa painin minäkin. Sytytykset Warreossin ystävällisten käsien ansiosta on varmasti kohdillaan - ainakin käynnistyy ja käy niin pirun nätisti. Syylarin ostin Dornburgista rompetorilta ihan bränikän. Se tosin vuoti :-) ja piti korjauttaa. Vaihdan paikalleen ja katson tokeneeko. Mulla on käytössä laadukas tarvikeliikkeen Equus -maailmanmerkin lämpömittari. Hiipii sinne satkuun ja ylikin n. 20 asteen ulkolämpötilassa. Viime kesän kuumina päivinä ylikin. Ei kuitenkaan kiehu. Pitää kiristää kansi noihin momentteihin ja tehdä tuo ilmausjudanssimuutos. Kyllä kone ainakin on ihan pirun kuuma jos ei lämmityslaitteen kautta vettä kierrätä. Jos taasen kierrättää, putoaa heti normaalilämpötilaan... Mystinen peli.

_________________
On Warreton! Ex. W353 2D Roadster vm. 1982, W1.3 4D Sedan vm. 1990


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 31 Loka 2010, 19:42 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1094
78-asteista termaria saa tarvikeliikkeistä mitan mukaan. Tuon paisuntasäiliön jos muuttaa vielä matalamman malliseksi ja nostaa mahdollisimman ylös, niin jäähdyttimen yläpinta jää jopa paisuntasäiliötä alemmaksi. Voisihan takajäähdytinmalliin laittaa etujäähdytinmallin paisuntasäiliön, siinähän on 2 letkulähtöä. Tällaisellahan siihen tulisi kiertävä paisuntasäiliö. Jonnekkin täytyy kyllä laittaa t-kappale paluupuolelle tai käyttää Jikow-malli vesipumppua, siinähän yksi letkuliitin enemmän. Elämää helpottaa myös jäähdyttimen korkin muuttaminen "normaaliksi" kierrekorkiksi. Jäähdytikorjaamo juottaa tällaisen kaulan jostain purkujäähdyttäjästä. Paljon on paranneltavaa Warren jäähdytyksessä.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/6   [ 54 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com